Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua tarvitaan e36 318iS käy kylmänä jees mut sit veto katoaa ja pätkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kotu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 87
    • hesa

    Apua tarvitaan e36 318iS käy kylmänä jees mut sit veto katoaa ja pätkii

    Mitkä tulpat on hyvät 318iS:ään ?

    Tuntuu että nykyiset tulpat ei kestä lämpimänä ajoa. NGK perustulpat.

    Tulppien vaihto ei auttanut pätkimiseen. Kylmänä käy ok mut vähä lämmetessään motti alkaa pätkiä ja ontua. Veto katoaa. Mikä mahtaa tuotakin vaivata.?
    Last edited by kotu; 03-04-2009, 07:06.
    Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
    Winter - Fulltime 4wd
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Kyllä ne ngk "perustulpat" ihan hyvät on, kuhan lämpöarvo on oikea.
    Searchilla tai huoltoasemalta osaavat myydä oikeet tulpat.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16417
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by kotu View Post
      Mitkä tulpat on hyvät 318iS:ään ?

      Tuntuu että nykyiset tulpat ei kestä lämpimänä ajoa. NGK perustulpat.
      NGK BKR 6 EK, orkkistulppa myös m50 6-syl. ohjekirjan mukaan. Kestää -33 pakkasta ja rata-ajoa +29 is-koneessa.

      Comment

      • kotu
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 87
        • hesa

        #4
        ei vaan meinaa läytyä vikaa pätkimiseen. :think
        Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
        Winter - Fulltime 4wd

        Comment

        • kotu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 87
          • hesa

          #5
          puolat mitattu ja vastus näytti olevan 0,7ohm.
          Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
          Winter - Fulltime 4wd

          Comment

          • gubbe89
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 315
            • Mouhijärvi

            #6
            Lambda? ECU on open-loop tilassa ensialkuun, ja jos lambdan lämmitysvastus on palanut, ei se helposti lämpeä ja mene closed-loop-tilaan. Koitapa ajaa korkeilla kierroksilla pakoputkea lämmittääksesi pitkän matkaa, josko alkaisi toimia? Jos toimii hetkenkin on vika lähes satavarmasti siellä. Ja toinen vaihtoehto on mitata lambdan VALKOISTEN johtojen päistä resistanssi. Kolmas on vain ottaa lambdan johto irti, ja jos toimii, on vika siellä. Seuraavaksi mittaa/tarkista/vaihda moottorinohjauksen käyttämä jäähdytysveden lämpöanturi.

            Toimiiko kone kuitenkin jonkun tietyn kierrosluvun yläpuolella oikein, esim 4500rpm ylöspäin? Tarkistapa lisäksi imuvuodot ja ICV:n kunto, onko ilmamäärämittari varmasti ehjä ja jumiiko se?

            Ja sitten se paikkakunta esiin, niin voisi sitä live-apua löytyä helpommin.
            Last edited by gubbe89; 03-04-2009, 08:37.
            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
            ex. E34 525 TDS Touring -93
            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
            ex. Yamaha YZF 1000R -02
            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
            ex. E34 535i -88
            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

            Comment

            • Jampsu87
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1335
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by gubbe89 View Post
              Lambda? ECU on open-loop tilassa ensialkuun, ja jos lambdan lämmitysvastus on palanut, ei se helposti lämpeä ja mene closed-loop-tilaan. Koitapa ajaa korkeilla kierroksilla pakoputkea lämmittääksesi pitkän matkaa, josko alkaisi toimia? Jos toimii hetkenkin on vika lähes satavarmasti siellä. Ja toinen vaihtoehto on mitata lambdan VALKOISTEN johtojen päistä resistanssi. Kolmas on vain ottaa lambdan johto irti, ja jos toimii, on vika siellä. Seuraavaksi mittaa/tarkista/vaihda moottorinohjauksen käyttämä jäähdytysveden lämpöanturi.

              Toimiiko kone kuitenkin jonkun tietyn kierrosluvun yläpuolella oikein, esim 4500rpm ylöspäin? Tarkistapa lisäksi imuvuodot ja ICV:n kunto, onko ilmamäärämittari varmasti ehjä ja jumiiko se?

              Ja sitten se paikkakunta esiin, niin voisi sitä live-apua löytyä helpommin.
              Mikäs tuon jäähdytysveden lämpöanturin englannin kielinen nimi on että löytäis sen realoemista? Pitäis vissiin itelläkin kokeilla tuon vaihtoa.
              E91 lci 330xd.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16417
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Jampsu87 View Post
                Mikäs tuon jäähdytysveden lämpöanturin englannin kielinen nimi on että löytäis sen realoemista? Pitäis vissiin itelläkin kokeilla tuon vaihtoa.
                http://bmwfans.info/original/E36/Cou...1/ill-11_1505/ Numero 8.

                Comment

                • kotu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 87
                  • hesa

                  #9
                  ahaa, ai lamdan ongelma ilmenee tuolla tavoin. Vian etsintä jatkuu sunnuntaina.
                  Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
                  Winter - Fulltime 4wd

                  Comment

                  • Jampsu87
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1335
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Juu kiitti! Anturinhan näkeekin hyvin tuosta ilman mitään purkuhommia, varmaan helppo juttu myös vaihtaa.
                    E91 lci 330xd.

                    Comment

                    • kotu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 87
                      • hesa

                      #11
                      Ratkaisu pätkimseen löytyi. Yksi sytytyskaapeli oli rkki. Nyt laulaa iloisesti.
                      Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
                      Winter - Fulltime 4wd

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎