Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 318i -92 m40 tietäjät hoi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jupppe
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 76
    • N/A

    e36 318i -92 m40 tietäjät hoi!

    Eli tulipas nyt sitten ostettua tuommonen e36 318i. Auto oli ostovaiheessa kuin unelma (Lukuunottamatta m40 konetta) ja sain annettua vanhan romun e30 vaihdossa, mutta nyt tullut pari pientä vikaa mitkä haittaavat.

    Eli ensimmäiseksi yllätys yllätys, käy huonosti Tuon ilmanputsarin kumiputken tarkistin jo ja siellä ei näkynyt halkeamia. Onkos muita tyyppivikoja mitkä aiheuttaa tätä tyhjäkäynnin aaltoilua?

    Toiseksi, Kun käännän ratin aivan ääri asentoon jompaankumpaan suuntaan, niin ohjaustehostin laulaa hoosiannaa eli siis merkillistä paukkunaa kuuluu. Normaaliako vai onkos huolen aihetta?

    Kolmanneksi, onkos näissä e36:ssakin tyyppivikana että nuo varotusvalot palaa vähän oman tahdon mukaan, eli jälleen kerran tuo jarrupalavaihtovalomikälienee palaa ja juuri ollut katsastuksessa eikä mitään huomatuksia? Virratpäälle pistäessä se palaa joka meinaisi että valo toimii mutta niin teki vanha e30 myös ja loppujenlopuksi sekään ei pitänyt paikkaansa.

    Neljäs, Yleinen autovika mutta neuvoa tarvitsen, laturinhihna huutta kuolemaa kylmänä lähtiessä, joten auttaako pelkkä kiristys vai huutako sitten taas viikon päästä uudestaan? mitä tehdä?


    Eipä kai muuta paitsi hantinpuolen pissapoika pimeänä, eikä ne letkut edes näy niin kuin vanhaa e30koppasessa. V*ttumaista yrittää korjata..

    Mutta hyvä ostos ollut kylä kelpaa kesän taas ajella Yksi kysymys että mites pysyy takavetonen tiellä jos ajelee kesällä talvirenkailla missä ei ole nastoja? Eikös tommosilla kunnon sateella ole vähän liukasta?

    Eipä muuta kiitos ja kumarrus.
  • Tuoppo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 558
    • Joensuu

    #2
    Tyhjäkäynti ongelmiin voi vaikuttaa hyvin moni tekijä. Yleisempiä ongelman aiheuttajia on jumittava lisäilmaventtiili, rikkoutunut ilmamäärämittarin haitarikumi, muut imuilma vuodot, viallinen moottorinohjausyksikkö, viallinen lambda-anturi, lämpötila-anturi tai kulunut hiilipinta ilmamäärämittarissa. Noista voi searchilla etsikellä lisää tietoa.

    Ohjauksesta katsoisin ensimmäisenä kaikki nivelet läpi sekä etuiskarien yläpään laakerit. Jos eivät pyöri niin varmasti jouset paukkuu kääntäessä.

    Mittaristo viat ovat myös yleisiä e36 korisissa autoissa. Tästäkin on paljon kirjoiteltu ennenkin.

    Hihnat huutavat minullakin kylmänä ja olettaisin sen johtuvan kuluneista hihnapyöristä, koska hihnojen kiristäminen tai vaihtaminen ei ole auttanut.

    Vanhoilla talvirenkailla voi ajella myös kesällä, jos nastat nyppii mutta mikään nautinto se ei todellakaan ole.
    G30 530e xDrive iPerformance -20
    E70 X5 xDrive40d -10

    Comment

    • Jupppe
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 76
      • N/A

      #3
      Kiitos vastauksista. Mutta tuo ohjaustehostin huutaa vaikka auto ei edes liiku :think

      Niin ja tuon haitarikumin katsoinkin jo.

      Yhden unohdin mainita vielä, että kierroslukumittari ei toimi kunnolla, pätkii ja jumittaa koko ajan? Onko joku yleinen häikkä minkä voi korjata vai pitääkö sekin viedä ammattilaiselle?

      Comment

      • paratax
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 11

        #4
        vaihda tehostajan öljyt vanhetessa menettää ominaisuutensa. peugeot boxerissa autto ainakin.

        Comment

        • soldia
          Banned
          • Feb 2006
          • 725
          • Planet X

          #5
          Originally posted by Jupppe View Post
          ja sain annettua vanhan romun e30 vaihdossa...
          Minkä taakseen jättää sen edestä löytää?

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Jupppe View Post
            Kiitos vastauksista. Mutta tuo ohjaustehostin huutaa vaikka auto ei edes liiku :think

            Niin ja tuon haitarikumin katsoinkin jo.

            Yhden unohdin mainita vielä, että kierroslukumittari ei toimi kunnolla, pätkii ja jumittaa koko ajan? Onko joku yleinen häikkä minkä voi korjata vai pitääkö sekin viedä ammattilaiselle?
            Ohjaustehostimen nestettä liian vähän tai se on mennyt kuraksi tai järjestelmä hörsii ilmaa jostain.

            Mulla oli E36:ssa aikanaan mittarin viisareiden jumimiseen syynä sen taustan kupruilu. Talvella ok, mutta kesällä helteellä tausta kupruili ja viisarit jumitteli, kulutusmittari pahiten.
            E61 525d LCI

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎