Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ura/tuuliherkkä e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asoh
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 289
    • mikkeli

    Ura/tuuliherkkä e36

    Eli kyseessä olis e36 320i 92- sedan ja ongelmana olis tuntuva ura ja tuuliherkkyys. Tuntuu että auto vetää koko ajan jompaankumpaan tien laitaa ja vähänkin tuulisemmalla ilmalla ei silmiään tiestä uskalla irroittaa. Niimpä kysymys kuuluukin että missä vika? Puslat? Rengastus tällä hetkellä normi 15 tumaset kitkat että ei pitäs renkaista johtua kun tekee samaa myös kesärenkailla.
    Nykyinen.
    e39 535i V8

    ex.
    e36 320i

    http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/
  • mato86
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 39
    • Hamina

    #2
    Jos mahdollisuus, niin ota keula kokonaan ylös ja kato kaikki löysät. Eli raidetangot, tukivarret, hammastankokin, puslat, niin saat vähän suuntaa siitä, että missä vika vois olla.

    Toinen vois olla pyöränkulmat, mitä epäilen vahvimmin. Jos liikaa haritusta, niin on varmasti v*ttumainen ajaa, ja hakee juuri tuolla tavalla.. :think
    Rahalla pääsee ja Bemarilla saa.. eiku..
    _________________________________
    Rakkaat ex:
    Volvo 360 -85, -87, -89 Volvo 440 -96
    Escort Mk3 -82, -83, -84 BMW E30 318i -88
    Mazda 323 GTi -88 Rojekti
    Ajossa BMW E30 316i -89

    Comment

    • asoh
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 289
      • mikkeli

      #3
      Eli syyn pitäisi löytyä etupäästä?
      Nykyinen.
      e39 535i V8

      ex.
      e36 320i

      http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by asoh View Post
        Eli syyn pitäisi löytyä etupäästä?
        Ei suinkaan, vaan ihan yhtä hyvin takapäästä(todennäköisesti mm.kelkan puslat finaalissa jos tällä rengastuksella vetelee).

        Comment

        • tuning_bemaristi
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 224
          • Mikkeli

          #5
          minäkin luulen että takapään puslat ovat vaihtokunnossa! parissa sedanissa itellä menny loppuun. coupessa sitä ei niin helposti huomaa kuin sedanissa ja farkussa

          Comment

          • Jezmou
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 31
            • Helsinki

            #6
            veikkaan että kulmat on päin peetä.... silloin rupee auto just vetelemään ihan minne sattuu!
            nyk. e30 316 touring

            ex 323 gt doch
            ex civic -92
            ex CLK 230 kompressor
            ex golf mk2
            ex Impreza -04
            ex Civic -03 vtec
            ex e36 1.9 compact
            ex mazda 323f -99

            Comment

            • Tuiske
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1441
              • Lempäälä

              #7
              Täältä veikkaus takapään pitkittäisten tukivarsien etupuslille tai paskoille iskareille/iskarin yläpään kumeille.
              Corvette C4 LT4 TURBO
              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

              Comment

              • asoh
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 289
                • mikkeli

                #8
                No kulmat tulee joka tapauksessa katsottua kun renkaat vaihtaa parin viikon sisällä... Näkeekö tai voiko ne takakelkan puslat todeta jotenkin huonoiks kun auto nosturilla? Vai pitääkö vaan alkaa vaihtamaan puslia ja muuta jos kulmista ei löydy vikaa?:think
                Nykyinen.
                e39 535i V8

                ex.
                e36 320i

                http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by asoh View Post
                  Näkeekö tai voiko ne takakelkan puslat todeta jotenkin huonoiks kun auto nosturilla?
                  Jos auto on nosturilla, niin katsurin rauta tms. vaan korin ja tukivarren väliin ja auton sivusuunnassa vääntöä. Jos tukivarren etupää liikkuu pikkuvoimalla enemmän ku muutaman millin, niin puslat vaihtoon. Jos ei oo muutamaan vuoteen vaihdettu niitä puslia, niin uskon, että sivuliike on kohtuuvoimalla sentin kaks, mikä tekee autosta sellaisen vaeltajan. Suosittelen Powerflexin uretaanipuslia tilalle.

                  Vääntele samalla myös etualatukivarsien takapäitä. Varmaan samalla tavalla väsyneet puslat löydät sieltäkin. Sivusuunnassa liikkuu varmaan sen sentin kaks. Vaihda nekin, sinnekin suosittelen Powerflexiä. Haulla löydät vaihto-ohjeet kumpaankin päähän tältä palstalta. Samat ohjeet käy myös E46:seen, koska alustaratkaisut ja -rakenteet ovat samanlaiset.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎