Auto on siis E36 325i ja huomasin tuossa risteyksessä seisoessani, että koneen suunnalta kuuluu satunnaisesti vaimeaa kolahtelua ja tällöin oli siis kytkin pohjassa. Muuten käy ja kukkuu mielestäni tosi nätisti ja tasaisesti.
Löysin juttuja kytkimen painelaakerista joka voi oireilla kyseisellä tavalla.
Mahtaakohan kytkimen painelaakeri olla finaalissa ja kytkinremppa edessä vai mikä vaivaa?
Löysin myös tälläisen postauksen:
"Jos M20 koneessa on kevennetty vauhtipyörä tai kytkinlevy on jotain muuta kun bmw marmoritiski kamaa niin laatikko saattaa kolista elle 900rpm kierroksilla,johtuen värinöistä jotka välittyy kytkinakseliin,eikä ns. "viasta" vaan ominaisuudesta. Kun nostat kierroksia 900-950rpm:ään ja pidät siinä tasaisesti pitäisi ääni kadota."
En ole kokeillut nostaa paikoillaan kierroksia, mutta ainakaan mitään ääntä en ole vauhdissaa kuullut kun kytkimen painaa pohjaan.
Kytkinremppaa on tehty joskus 2005-2006 aiemman omistajan toimesta.
Löysin juttuja kytkimen painelaakerista joka voi oireilla kyseisellä tavalla.
Mahtaakohan kytkimen painelaakeri olla finaalissa ja kytkinremppa edessä vai mikä vaivaa?
Löysin myös tälläisen postauksen:
"Jos M20 koneessa on kevennetty vauhtipyörä tai kytkinlevy on jotain muuta kun bmw marmoritiski kamaa niin laatikko saattaa kolista elle 900rpm kierroksilla,johtuen värinöistä jotka välittyy kytkinakseliin,eikä ns. "viasta" vaan ominaisuudesta. Kun nostat kierroksia 900-950rpm:ään ja pidät siinä tasaisesti pitäisi ääni kadota."
En ole kokeillut nostaa paikoillaan kierroksia, mutta ainakaan mitään ääntä en ole vauhdissaa kuullut kun kytkimen painaa pohjaan.
Kytkinremppaa on tehty joskus 2005-2006 aiemman omistajan toimesta.
Comment