memebuy23buy

e36 airbag valo "EI PALA" :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1965
    • ......

    #16
    Originally posted by SamOsa View Post
    onko tuo maton vaihto helppo homma.. mietin vain pitääkö sen verhoilun purkaa istuinosasta ja sitte vaihtaa matto ja koota takaisin verhoilu jne ? tässä topikissa edetään seuravaasti että kokeilu toisella varmasti ehjällä boxilla että saisi bägi valon palamaan ja sitte aletaan uusimaan/korjaamaan nuo matot ja sen kehän spiraali hässäkän tutkiminen..
    Matto vaihtuu nostamalla istuinosaa penkin rungosta ylöspäin. Oliskohan ollut jollain muovisilla painettavilla kiinnittimillä? Itse tein sen penkki irrallaan, mutta saattaahan se onnistua paikallaankin?

    Comment

    • SamOsa
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 93
      • Seinäjoki

      #17
      problem solved.. apukuskin anturi matto hajalla.. valo ei palanu siksi koska oli vielä sähköteippiä siinä mittariston bägi kuvan takanaki eli ei näkynyt lävitse.. Tuon ledin takia juuri.

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6023
        • Sipoo

        #18
        noniin, samanlainen viritelmä löytyi mun cäpistä.. eli repäsin mittariston irti niin oli etusormen verran tungettu mustaa sähköteippiä polttimon paikalle. kiva oli niitä pinseteillä nyppiä pois sieltä..

        nyt pistin polttimon kiinni, niin valo vilkkuu ja jää palamaan sitten hetki ensimäisen pysähdyksen jälkeen ajossa.

        vikakoodia luettu mm. carsoft ja huoltoliikkeen parit eri softat ja näytti OK:ta bägin osalta.. jos joku haluaisi INPA:lla tai jollain muulla tuota vilkaista/nollata Helsingin alueella, niin saa ilmoittautua? Voin tietty maksaakkin jotain vaivasta!

        Ennen sitä kutienkin: onko vinkkiä, mitä kannattaisi varmistella/tutkia ensin?

        Kiitti avusta jo etukäteen!

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • SamOsa
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 93
          • Seinäjoki

          #19
          nostellaas tätä taas... Eilen otin vasta tuon tunnistinmaton käteen ja mittailin sitä niin näyttäis olevan kunnossa... N. 30-80 kohmia näyttää vastukseksi ja vastusarvo muuttuu täysin lineaarisesti sen mukaan mitä enemmän mattoa painaa/"keventää".

          Liittimet kaikki näytti olevan kunnossa joten vika vissiin nyt siinä johtojen välissä olevassa mustassa palikassa. voiko se aiheuttaa tuon vian?

          Eli kun vikakoodit nollattiin ei palanut bägin valo mutta heti kun joku istui apparin paikalle valo syttyi samantien ja nollaamalla vikakoodit saa valon palamasta.

          Tuo tunnistin matto nyt ainakin tuntuis olevan ehjä tosiaan ettei se ainakaan poikki mistää ole.

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1965
            • ......

            #20
            Originally posted by SamOsa View Post
            nostellaas tätä taas... Eilen otin vasta tuon tunnistinmaton käteen ja mittailin sitä niin näyttäis olevan kunnossa... N. 30-80 kohmia näyttää vastukseksi ja vastusarvo muuttuu täysin lineaarisesti sen mukaan mitä enemmän mattoa painaa/"keventää".

            Liittimet kaikki näytti olevan kunnossa joten vika vissiin nyt siinä johtojen välissä olevassa mustassa palikassa. voiko se aiheuttaa tuon vian?

            Eli kun vikakoodit nollattiin ei palanut bägin valo mutta heti kun joku istui apparin paikalle valo syttyi samantien ja nollaamalla vikakoodit saa valon palamasta.

            Tuo tunnistin matto nyt ainakin tuntuis olevan ehjä tosiaan ettei se ainakaan poikki mistää ole.
            Itse silloin 2005 tunnistematon asensin siihen apparin sporttipenkkiin, eikä siellä mitään patentteja ole. Toimi mulla pari vuotta ihan ok. Ellei sitte seuraava seppä ole tehnyt jotain viritelmiä?

            Comment

            • SamOsa
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 93
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by mika68 View Post
              Itse silloin 2005 tunnistematon asensin siihen apparin sporttipenkkiin, eikä siellä mitään patentteja ole. Toimi mulla pari vuotta ihan ok. Ellei sitte seuraava seppä ole tehnyt jotain viritelmiä?
              Ei siellä mitää patenttia olekaan vaan kun sinne penkin allehan tulee kolme johtoa jotka menevän tähän palikkaan ja siitä lähtee sitten taas kaksi johtoa sille tunnistin matolle.
              Attached Files
              Last edited by SamOsa; 23-07-2009, 09:48.

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6023
                • Sipoo

                #22
                Originally posted by kmn View Post
                noniin, samanlainen viritelmä löytyi mun cäpistä.. eli repäsin mittariston irti niin oli etusormen verran tungettu mustaa sähköteippiä polttimon paikalle. kiva oli niitä pinseteillä nyppiä pois sieltä..

                nyt pistin polttimon kiinni, niin valo vilkkuu ja jää palamaan sitten hetki ensimäisen pysähdyksen jälkeen ajossa.

                vikakoodia luettu mm. carsoft ja huoltoliikkeen parit eri softat ja näytti OK:ta bägin osalta.. jos joku haluaisi INPA:lla tai jollain muulla tuota vilkaista/nollata Helsingin alueella, niin saa ilmoittautua? Voin tietty maksaakkin jotain vaivasta!

                Ennen sitä kutienkin: onko vinkkiä, mitä kannattaisi varmistella/tutkia ensin?

                Kiitti avusta jo etukäteen!
                lainaanpas itseäni.

                Eli E34:n rattiin kun vertailin (jossa samanlainen liitin bägille kuin meikän cäpissä alunperin), niin paskan vitut! tuo koko rattihan on jätetty kytkemättä ja slipringin johtosarja mennyt paskaksi kun kiertynyt väliin.... uutta slipringiä tulossa jo ja sillähän tuo pitäis korjaantua..

                ton facelift ratin (jossa slipring, alkup ei) saa kytkettyä helposti autoon, jossa on tuollainen oranssi liitin bägille ja tästä ohjeetkin on netissä + jossain täällä foorumilla postattuna.

                outoa vaan Boschin lukulaite ei löytänyt järjestelmää lainkaan tuosta johtuen.. tiedä sitten onko boxikin mennyt paskaksi samalla, mut se selviää myöhemmin.

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • Pikku bimmeristi
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 176
                  • Suur-Jämsä

                  #23
                  Jelpatkaas taas ..

                  Mua kiinnoistais tietää että miten tuo matto mittaamalla todetaan ehjäksi...??Eli mitkä ja mitä lukemia...??
                  Ja voiko se musta mötikkä olla paskana..? voiko sen mitata tai jotain?
                  Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

                  Comment

                  • SamOsa
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 93
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Istuinmatto oli omassa hajalla lopulta... Mittaamalla vanhakin matto oli ehjä, mutta siinä vanhassa matossa oli jossakin pieni katkos joka välilä sitten katkaisi matosta yhteyden.

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1965
                      • ......

                      #25
                      ......
                      Last edited by mika68; 14-09-2012, 13:37.

                      Comment

                      • ///saMi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1198
                        • 52300

                        #26
                        kuuluuko e36:ssa airbagittomassa mallissa syttyä airbag-valo mittaristoon kun naksauttaa virrat päälle? vai pelkästään airbagilla varustetussa mallissa.

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by ///saMi View Post
                          kuuluuko e36:ssa airbagittomassa mallissa syttyä airbag-valo mittaristoon kun naksauttaa virrat päälle? vai pelkästään airbagilla varustetussa mallissa.
                          Eipä syty bagin valoa bagittomassa autossa. Jos puhut omasta -93:stasi ja siinä syttyy niin varmaan kuuluisi bagi olla
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • ///saMi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1198
                            • 52300

                            #28
                            Originally posted by Janzki View Post
                            Eipä syty bagin valoa bagittomassa autossa. Jos puhut omasta -93:stasi ja siinä syttyy niin varmaan kuuluisi bagi olla
                            Ei kun lähinnä aattelin kun mieli tekis vaihtaa airbagiton ratti tuon bagillisen tilalle, mutta oon 95% varma että tuo airbagin valo syttyy mittaristoon sen jälkeen.. Sillä mietin et jos otan mittaristosta airbagin polttimon pois ja vaihdan sen ratin, katsastusmiehelle väitän ettei airbagia ole ollutkaan jos sitä sattuu kysymään. :think

                            Comment

                            • eldrin
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 521
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by ///saMi View Post
                              Ei kun lähinnä aattelin kun mieli tekis vaihtaa airbagiton ratti tuon bagillisen tilalle, mutta oon 95% varma että tuo airbagin valo syttyy mittaristoon sen jälkeen.. Sillä mietin et jos otan mittaristosta airbagin polttimon pois ja vaihdan sen ratin, katsastusmiehelle väitän ettei airbagia ole ollutkaan jos sitä sattuu kysymään. :think
                              Eih.. Kyllä se niillä koneelta näkyy että bägi pitäis löytyä.
                              e60 530iA -04 Olivine Grün
                              e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                              e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                              e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                              e34 540iA -94 Arktissilber
                              ///ex

                              Comment

                              • GeeTee
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 374
                                • Lappeenranta

                                #30
                                Minkä vuotista e36 on tehty ilman bägiä vai onko se riippunut varustelutasosta?
                                e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                                Comment

                                Working...
                                X