Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 sähköistä/sytytys ja startti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Opa377
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 4

    E36 sähköistä/sytytys ja startti

    Eli vuoden 1991 e36 325i:stä ollaan tekemässä kilpuria ja sähköhommiin tarvittais neuvoja.
    Sytytysvirta haluttaisiin katkaista erillisellä katkaisijalla ja startti tehdä napille.
    Alfamerin kirjalla ja yleismittarilla ei kovin hyvää selkoa saatu sähköistä.
    Mahtaako ko autossa olla jo niin hienot estolaitteet että homma menee oikein hankalaksi? Tietääkö kukaan meneekö missään johdoissa herätteet, joilla saisi ohjattua starttia ja sytytystä yksinkertaisesti tai onnistuisiko sammuttaminen turvallisesti esim. katkaisemalla ohjausboksilta virta jostain välistä?:think
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2003
    • Tampere/kainuu

    #2
    Miksi pitää tehdä käynnistys napista, kun virtalukkokin on olemassa?

    Helpoin ja varmin tapa saada päävirtapuolesta toimiva ja sääntöjen mukainen on ostaa se 6 napainen fia hyväksytty päävirtakatkaisija kyseiseen autoon. Mukana tulee asennus ohjeet.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Jos ei tarvi sitä fiaa sotkemaan asioita niin samanlaisia katkaisimia taitaa saada vaikka Motonetista :think

      ed: ei taidakkaan saada mutta tarvittaessa multa saa
      Last edited by Jürgen_; 18-04-2009, 20:17.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Opa377
        Newbiemmer
        • Nov 2008
        • 4

        #4
        "Miksi pitää tehdä käynnistys napista, kun virtalukkokin on olemassa?"
        Mitään järkevää syytä ei ole, se on vaan sitä typerää tuuninkia.

        "Helpoin ja varmin tapa saada päävirtapuolesta toimiva..."
        Päävirta on kunnossa.

        Täytyy vissiin lähteä kokeilemaan vaan kun ei kukaan ennestään tiedä...

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Etsi jostain ko auton etm (FAQ) sieltä löytyy hyvät sähkökuvat.. Värit ja johtojen koot.. Helppohan tuo on tehdä mutta eikai tuommosia kukaan osaa hatusta heitellä.. Kuvat, mittari ja auto niin menee vartti...
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Käynnistys: nappi kytkee virran +15 :sta samaan johtimeen kuin virtalukkokin starttiasennossa , +15 on se johdin mihin virta kytkeytyy kun virtalukko on 2 asennossa eli virrat päällä, sammutuskytkimen voi laittaa sarjaan tämän + 15 kanssa heti virtalukon jälkeen. Johtojen värit kaaviosta, mutta kyllähän ne virtalukon takaa mittaamallakin löytyy.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎