Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 cäbiin jäähdytinnesteiden vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ville86
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 397
    • Lapua

    e36 cäbiin jäähdytinnesteiden vaihto?

    elikkä tällääne ongelma olis pitäs e36 325 cäbiin vaihtaa vesipumppu,termostaatti ja nesteet...tällääne hyvä säkä oli että joku vitun apina oli laittanu autoon jokku keltaiset nesteet jotka ei sekoitu minkään tavallisen nesteen kans...termari ja vesipumppu on nyt purettu irti ja otin lämmityslaitteenkennon letkut irti ja päästin vesipumpun vesikanavasta ja lämppärin kennon putkista vettä puutarha letkulla mutta tuleekohan vesitila tyhjäksi vai onko parempia vinkkiä millä saisin nua kusenkeltaaset nesteet kaikki pois?
    -LapuaConnection-

    E30 320 cabriolet -91
    E46 320d touring -05
    E36 316 sedan -92
    ex:
    E36 325 cabriolet -94
    E39 520 touring -98
    E39 528 sedan -97
    E36 325 coupe -94


  • Diz
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 123
    • Kiiminki

    #2
    Originally posted by Ville86 View Post
    elikkä tällääne ongelma olis pitäs e36 325 cäbiin vaihtaa vesipumppu,termostaatti ja nesteet...tällääne hyvä säkä oli että joku vitun apina oli laittanu autoon jokku keltaiset nesteet jotka ei sekoitu minkään tavallisen nesteen kans...termari ja vesipumppu on nyt purettu irti ja otin lämmityslaitteenkennon letkut irti ja päästin vesipumpun vesikanavasta ja lämppärin kennon putkista vettä puutarha letkulla mutta tuleekohan vesitila tyhjäksi vai onko parempia vinkkiä millä saisin nua kusenkeltaaset nesteet kaikki pois?
    no pistät vedet sisään ja ilmaat järjestelmän. nakkaat jäähdyttimen puhdistus aineet sekaan ja ajat lämpimäksi ja lasket nesteet pois ja uudet nesteet tilalle. eiköhän tuo jo viimestään sitten ole tarpeeksi puhas..
    325i M-Technic-94

    Comment

    • Ville86
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 397
      • Lapua

      #3
      Originally posted by Diz View Post
      no pistät vedet sisään ja ilmaat järjestelmän. nakkaat jäähdyttimen puhdistus aineet sekaan ja ajat lämpimäksi ja lasket nesteet pois ja uudet nesteet tilalle. eiköhän tuo jo viimestään sitten ole tarpeeksi puhas..

      tuata mä vähä ajattelin mutta on nii vitunmoone ilimaamine montakertaa ilimata mutta eikai siinä muukaa auta...
      -LapuaConnection-

      E30 320 cabriolet -91
      E46 320d touring -05
      E36 316 sedan -92
      ex:
      E36 325 cabriolet -94
      E39 520 touring -98
      E39 528 sedan -97
      E36 325 coupe -94


      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Originally posted by Ville86 View Post
        tuata mä vähä ajattelin mutta on nii vitunmoone ilimaamine montakertaa ilimata mutta eikai siinä muukaa auta...
        Lohkossa on tyhjennysroppu pakosarjan alla, muistaakseni kutospytyn kohdalla. Sitä kautta saa lähes kokonaan tyhjäksi.
        Last edited by superb; 20-04-2009, 21:56. Reason: olikin kutospytty

        Comment

        • MasaTDS
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1606
          • Tampere

          #5
          ruokasooda on muuten hyvää ainetta tuohon jäähdytysjärjestelmän puhdistukseen,tullut jos kus kätytettyä ja toimii mainiosti eikä maksa paljon.
          Vettä ja soodaa sekasin käymään lämpimäks ja vedet pihalle,sit hieman letkulla huuhtelet roput auki nii eiköhän se siitä.
          E24 635csi
          M-B W140
          Citroen c4 coupe
          H-D sportster chopper

          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
          www.mpanet.fi

          Comment

          • Diz
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 123
            • Kiiminki

            #6
            Originally posted by MasaTDS View Post
            ruokasooda on muuten hyvää ainetta tuohon jäähdytysjärjestelmän puhdistukseen,tullut jos kus kätytettyä ja toimii mainiosti eikä maksa paljon.
            Vettä ja soodaa sekasin käymään lämpimäks ja vedet pihalle,sit hieman letkulla huuhtelet roput auki nii eiköhän se siitä.
            itse olen myös ihan fairya käyttänyt hyvillä tuloksilla. vaatii tosin vielä yhden vesi puhdistus kierroksen käsittelyn jälkeen.
            325i M-Technic-94

            Comment

            • Diz
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 123
              • Kiiminki

              #7
              Originally posted by Ville86 View Post
              tuata mä vähä ajattelin mutta on nii vitunmoone ilimaamine montakertaa ilimata mutta eikai siinä muukaa auta...
              eihän se ole kuin ilmata. siihen menee ehkä minuuttii pari. eikai tuo niin kova homma ole...:think

              ja täällä foorumilla oleva pullo homma mikä lie niin minä en ainakaan yhtään ymmärrä miksi siitä pitänyt tehä niin vaikeata...

              useita kymmeniä kertoja erilaisia bemareita oon ilmannu ja ihan tyyliin ylävesiletkusta suurin osa sisään ja sen jälkeen loput paisariin. kone käytiin lämppäri täysillä, ilmaus roppu koko ajan auki ja pikkusen alavesiletkua puristella ja lisätä nestettä pitäen kokoajan paisari täynnä ja kuhan ilmat on tullu pois niin muuta ku kovaa ajoa...
              325i M-Technic-94

              Comment

              • Ville86
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 397
                • Lapua

                #8
                kiitos neuvoista nyt on kone huuhdeltu ja huomenna pitäs ruveta liruttelemaan nestettä koneeseen ja ilmaamaan
                -LapuaConnection-

                E30 320 cabriolet -91
                E46 320d touring -05
                E36 316 sedan -92
                ex:
                E36 325 cabriolet -94
                E39 520 touring -98
                E39 528 sedan -97
                E36 325 coupe -94


                Comment

                • Ville86
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 397
                  • Lapua

                  #9
                  Originally posted by Diz View Post
                  eihän se ole kuin ilmata. siihen menee ehkä minuuttii pari. eikai tuo niin kova homma ole...:think

                  ja täällä foorumilla oleva pullo homma mikä lie niin minä en ainakaan yhtään ymmärrä miksi siitä pitänyt tehä niin vaikeata...

                  useita kymmeniä kertoja erilaisia bemareita oon ilmannu ja ihan tyyliin ylävesiletkusta suurin osa sisään ja sen jälkeen loput paisariin. kone käytiin lämppäri täysillä, ilmaus roppu koko ajan auki ja pikkusen alavesiletkua puristella ja lisätä nestettä pitäen kokoajan paisari täynnä ja kuhan ilmat on tullu pois niin muuta ku kovaa ajoa...
                  ei se nyt ihan parissa minuutissa onnistu ku koko järjestelmä on ihan tyhjä
                  -LapuaConnection-

                  E30 320 cabriolet -91
                  E46 320d touring -05
                  E36 316 sedan -92
                  ex:
                  E36 325 cabriolet -94
                  E39 520 touring -98
                  E39 528 sedan -97
                  E36 325 coupe -94


                  Comment

                  • mie
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 219

                    #10
                    Originally posted by Diz View Post
                    eihän se ole kuin ilmata. siihen menee ehkä minuuttii pari. eikai tuo niin kova homma ole...:think

                    ja täällä foorumilla oleva pullo homma mikä lie niin minä en ainakaan yhtään ymmärrä miksi siitä pitänyt tehä niin vaikeata...

                    useita kymmeniä kertoja erilaisia bemareita oon ilmannu ja ihan tyyliin ylävesiletkusta suurin osa sisään ja sen jälkeen loput paisariin. kone käytiin lämppäri täysillä, ilmaus roppu koko ajan auki ja pikkusen alavesiletkua puristella ja lisätä nestettä pitäen kokoajan paisari täynnä ja kuhan ilmat on tullu pois niin muuta ku kovaa ajoa...
                    ite oon kans ihimetelly että miksi siinä ilmauksessa pitää tehä kaikki ihime temput :think mä oon aina vaan kaatanu paisarin täyteen nestettä ilmaus ruuvi auki käytelly autoa ja lisäilly nestettä tarpeen mukaan ja aina on toiminu.

                    Comment

                    • manzneri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 551
                      • Kesälahti

                      #11
                      ite oon kans ihimetelly että miksi siinä ilmauksessa pitää tehä kaikki ihime temput :think mä oon aina vaan kaatanu paisarin täyteen nestettä ilmaus ruuvi auki käytelly autoa ja lisäilly nestettä tarpeen mukaan ja aina on toiminu.
                      No, ehkä jossain on tuosta tehty vähän liian taidetta, mutta edelleenkin niiden hemin ohjeiden mukaan tehden se viimeinen lause 'kansiongelmia ei ole eikä tule' toteutuu kun ilmaus on kunnolla tehty

                      Comment

                      • Ville86
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 397
                        • Lapua

                        #12
                        no nii vihdoin ja viimein saatiin ilmat pois 3-4h siinä meni
                        -LapuaConnection-

                        E30 320 cabriolet -91
                        E46 320d touring -05
                        E36 316 sedan -92
                        ex:
                        E36 325 cabriolet -94
                        E39 520 touring -98
                        E39 528 sedan -97
                        E36 325 coupe -94


                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎