Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328:iin uutta kytkintä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juggis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 197
    • Espoo

    e36 328:iin uutta kytkintä?

    Eli tekisi mieli uusia kytkin tuohon laitteeseen ja kyseessä siis vuosikerta -95. Itse en tästä ko. aiheesta hirveästi tiedä, joten itse en tuota työtä tekisi. Kyselen kuitenkin täällä ensin ennenkuin alan pajoilta kyselemään, että mitä kytkinpaketteja olette noihin laittaneet? Tuolla oli jossain vanhassa ketjussa juttua, että tuohon kävisi heittämällä M3:en kytkin? Mitä kaikkea tässä pitää vaihtaa ja onko tuosta paljon etua? Mitenkäs muut kytkin paketit, jos ei vakiota tai vakiota vastaavaa laita? Onko jollain kokemusta? En halua olla ihan uuno kun alan tiedustelemaan tuota työtä enemmän eräältä pajalta...

    Tosiaan täysiä pannuttaessa tuntuu jossain kolmosen tienoilla, että kytkin luistaa jonkin verran ja on varsin epämiellyttävä tunne Jotain pitäisi siis tehdä jotta saa mielenrauhan
    Last edited by Juggis; 27-04-2009, 20:33.
    F10 535d xdrive msport
    Ex. e91 325xiA
    Ex. e36 328i Coupé
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #2
    Vakiokytkin kyllä mielestäni kestää vähintäänkin tarpeeksi piiskausta, omani ei alkanut luistamaan vaikka otti useammankin lähdön 0-100 gps mittauksella.
    Takana 245 renkaat irroitti ennemmin asvaltista pidon ennekuin kytkin luisti.

    Comment

    • Kaheli
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 176
      • Satakunta

      #3
      Itsellä justiinsa menossa kytkin/vauhtipyörä remppa. Vauhtipyöräksi tulee Zjarkilta tilattu sorvattu teräslimppu, ja kytkimeksi e28 M535:n kytkin.

      Lähinnä itsellä syynä remppaan viallinen KV-vauhtipyörä, massat jumissa ja tärittää ikävästi...

      -95 328iM //M-Sport Bostongrün Metallic

      Comment

      • Vertigo
        Bimmer Fanatic
        • May 2005
        • 806
        • Paska Kaupunni

        #4
        Ite vaihdoin justiinsa tohon uuden Sachsin kytkinpaketin ja näin alkuun olen ollut oikein tyytyväinen. Herkkyyttä tuli ainakin ihan eri tahtiin verrattuna vanhaan.
        300e maksoi paketti 0% alvilla ja ilman katetta. 412e taisi olla alkuhinta tarviketorilla ennen ku aloin tinkaamaan.
        Oli muuten vaan ongelmaa tuon kytkimen vaihdon kanssa kun ei meinannut laatikko lähteä irti ilman että hajotti pultit mutta onneksi noilla kokeneilla jermuilla oli tuohonkin konstit, ei tarvinu hajottaa mitään.
        Last edited by Vertigo; 28-04-2009, 22:25.
        I Don't Know! I Don't Like It!
        Nykyiset:
        E36 328i cöype
        Exät:
        Fiat Uno 60ies '93
        E30 316i
        E28 520ia
        Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
        Fiat 127
        Saab 900

        Comment

        • Juggis
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 197
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Vertigo View Post
          Ite vaihdoin justiinsa tohon uuden Sachsin kytkinpaketin ja näin alkuun olen ollut oikein tyytyväinen. Herkkyyttä tuli ainakin ihan eri tahtiin verrattuna vanhaan.
          300e maksoi paketti 0% alvilla ja ilman katetta. 412e taisi olla alkuhinta tarviketorilla ennen ku aloin tinkaamaan.
          Oli muuten vaan ongelmaa tuon kytkimen vaihdon kanssa kun ei meinannut laatikko lähteä irti ilman että hajotti pultit mutta onneksi noilla kokeneilla jermuilla oli tuohonkin konstit, ei tarvinu hajottaa mitään.
          Tuliko paljonkin jämäkkyyttä vaihdoissa verrattuna vanhaan? Missä kohtaa kytkin nappaa kiinni? Hitto kun en ota selvää tosta omasta oikein, että luistaako kytkin vai ei. Eilen sitä yritin taas testailla. Onhan siinä jo yli 200tkm mittarissa, että senkin puoleen...

          Nyt sitten melkoisen urpo kysymys; miten helposti teidän 328:it lyö tyhjää paikaltaan kun päästää kytkimen ylös kierrokset korkealla? Mä en ainakaan kunnolla saanut eilen renkaita lyömään tyhjää, tosin takarenkaina toimivat 225 R45 17" Bridgestone Potenza RE070:at eli nämä;



          Tuossahan on tuo viskolukkoperä ja vanhoilla renkailla sekä kitkoilla jaksoi ainakin jauhaa. Autoon on myös vaihdettu tuo 325:en imusarja. Mutta johtuuko tuo sutimattomuus nyt sitten siitä, että pitoa on liikaa suhteissa tehoihin vai luistaako kytkin? Mä en nyt oikeesti saa tuosta selvää. Nopeassa kiihdytyksessä kun iskee kakkosta ja kolmosta tuntuisi kuin olisi joku hyvin pieni luistatus, mutta onko sittenkään...

          Mitä mieltä olette? :think
          Last edited by Juggis; 29-04-2009, 12:43.
          F10 535d xdrive msport
          Ex. e91 325xiA
          Ex. e36 328i Coupé

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by Juggis View Post
            Tuossahan on tuo viskolukkoperä ja vanhoilla renkailla sekä kitkoilla jaksoi ainakin jauhaa.
            Siis mikä perä?? Viskolukkoja ei e36 ole edes olemassa tehtaalta, ja lukolliset 328 perät on todella harvinaisia, mikäli siellä orkkisperä on.

            Jos kytkin on loppu ja se luistaa niin se kyllä tuntuu, jos et edes itse tiedä luistaako se, niin ehjä on. Mutta ei sitä kyllä väkisin kannata rikkoa tuollaisella testailulla...
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Juggis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 197
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Siis mikä perä?? Viskolukkoja ei e36 ole edes olemassa tehtaalta, ja lukolliset 328 perät on todella harvinaisia, mikäli siellä orkkisperä on.

              Jos kytkin on loppu ja se luistaa niin se kyllä tuntuu, jos et edes itse tiedä luistaako se, niin ehjä on. Mutta ei sitä kyllä väkisin kannata rikkoa tuollaisella testailulla...
              Juu, lukkoperä tuossa on ja pitäisi olla tehtaan orkkis. Millainen lukkoperä se tehtaalta tuleva sitten on jos ei visko? Eikai ne nyt niiin harvinaisia ole... :think Ainakin tuossa on havaittavissa se, että mitä enemmän lyöt löylyä pataan sitä kireemmäksi perä tulee. Sillon kun se vielä suti ei sutinut vain toinen puoli vaan molemmat. Myyjä ainakin puhui alkuperäisestä lukkoperästä, mutta en mä sitä sen enempää tiedä.
              Last edited by Juggis; 29-04-2009, 13:48.
              F10 535d xdrive msport
              Ex. e91 325xiA
              Ex. e36 328i Coupé

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Kitkalukko se orkkis on jos on, ja se todellakin on harvinainen etenkin 328:ssa. Suoralla saa helposti sutimaan molemmilla ilman lukkoakin. Ettei vaan olis tasauspyörästö sudittelusta jo osittain paskana.

                Miksi muuten yleensä pitää jatkuvalla syötöllä polttaa kumia? :think
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Juggis
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 197
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Kitkalukko se orkkis on jos on, ja se todellakin on harvinainen etenkin 328:ssa. Suoralla saa helposti sutimaan molemmilla ilman lukkoakin. Ettei vaan olis tasauspyörästö sudittelusta jo osittain paskana.

                  Miksi muuten yleensä pitää jatkuvalla syötöllä polttaa kumia? :think
                  Emmä mitään kumia polta, yhden käden sormissa laskettavissa ne kerrat kun huvikseni olen edellisillä renkailla jotain piirrellyt. Eilen vaan kokeilin taas, kun tuo on tunnetusti selkein tapa testata luistaako se kytkin, koska jostainhan sen tehon on tultava läpi. Eipä tuosta mitään ylimääräisiä ääniä mistään kuulu.

                  Niin ja kitkalukko tietenkin. Nyt meni viskot ja kitkat sekaisin

                  Juu ja kyllä se kytkin luistaa. Nyt tuli varmuus toiseltakin taholta. Tilasin jo tuon Sachsin paketin
                  Last edited by Juggis; 29-04-2009, 14:42.
                  F10 535d xdrive msport
                  Ex. e91 325xiA
                  Ex. e36 328i Coupé

                  Comment

                  • Vertigo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 806
                    • Paska Kaupunni

                    #10
                    No totanoin...
                    Hankala sanoa tarkkaan mistä kytkin ottaa kiinni mutta sanoisin että kohtuu aikasin ottaa kiinni ja ei luista sitten mihinkään. Saa sen toki luistamaankin mutta sillee vielä ainakin vähän nykivää välillä tuo liikkeelle lähtö kun se ottaa niin napakasti kiinni.
                    Tänään pyörähti nätisti savua taivaalle 235 leveistä 18" potenzoista eikä luistanu mihinkään.
                    Kuin olis lumia sulatellu niin sanotusti...
                    I Don't Know! I Don't Like It!
                    Nykyiset:
                    E36 328i cöype
                    Exät:
                    Fiat Uno 60ies '93
                    E30 316i
                    E28 520ia
                    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                    Fiat 127
                    Saab 900

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎