Elikkä tuli ostettua kierros Brockin B2 vanteita koossa 8½" x 17" ET 15 tuohon -97 316 Tourinkiin, no sanomattakin selvää että ET on väärä tuohon autoon, mutta kun tuollaista german-lookkia oon hakenut, niin joutuu vähän kärsimään ajo-ominaisuuksissa.
Ongelmana sitten onkin sopivien renkaiden löytäminen, että kokoonpanon saisi toimimaan käyttökelpoisesti (lue: ei ota kaariin). Alustassa on KW jouset 40/40 madalluksella ja vakioiskarit. Kaaria ei ole mankeloitu. Malttamattomana laitoin jo alle 225/45 renkaat, jotka pyörivät edessä aivan hyvin, ei ota kaariin, mutta takaa ottaa kaariin jo pienissäkin töyssyissä puhumattakaan kadunkulmissa hitaissa vauhdeissa.
Selviäisikö ongelmasta laittamalla joka nurkkaan 215/40 renkaat (aivan liian kapeat em. vanteille) vai taakse 245/35 ja eteen nuo 215/40 renkaat? Vaihtoehtona tietty on myös 235/40 joka nurkkaan, mutta renkaan halkaisija on vain 1,4 cm pienempi vs. 225/45 ja en usko sen auttavan tarpeeksi. Mitkä olisivat paras kombinaatio em. vanteille?
Kaaretkin voisi ehkä mankeloida, mutta tuo reilu 10 vuotta vanha suomi-kori alkaa jo vähän kaarista kupruilla, niin kestääkö nuo mankeloimista?
Alusta on mielestäni ihanteellisessa korkeudessa, enkä siihen aio puuttua, niin onko jäykkyyttä mielekästä lisätä? Ja millä tavoin?
Joku varmaan ehdottaa vanteiden vaihtoa, mutta nuo vanteet sopivat auton ilmeeseen täydellisesti enkä niistä halua luopua.
edit: eipä kai muu auta kun laittaa vanteet vaihtoon
Ongelmana sitten onkin sopivien renkaiden löytäminen, että kokoonpanon saisi toimimaan käyttökelpoisesti (lue: ei ota kaariin). Alustassa on KW jouset 40/40 madalluksella ja vakioiskarit. Kaaria ei ole mankeloitu. Malttamattomana laitoin jo alle 225/45 renkaat, jotka pyörivät edessä aivan hyvin, ei ota kaariin, mutta takaa ottaa kaariin jo pienissäkin töyssyissä puhumattakaan kadunkulmissa hitaissa vauhdeissa.
Selviäisikö ongelmasta laittamalla joka nurkkaan 215/40 renkaat (aivan liian kapeat em. vanteille) vai taakse 245/35 ja eteen nuo 215/40 renkaat? Vaihtoehtona tietty on myös 235/40 joka nurkkaan, mutta renkaan halkaisija on vain 1,4 cm pienempi vs. 225/45 ja en usko sen auttavan tarpeeksi. Mitkä olisivat paras kombinaatio em. vanteille?
Kaaretkin voisi ehkä mankeloida, mutta tuo reilu 10 vuotta vanha suomi-kori alkaa jo vähän kaarista kupruilla, niin kestääkö nuo mankeloimista?
Alusta on mielestäni ihanteellisessa korkeudessa, enkä siihen aio puuttua, niin onko jäykkyyttä mielekästä lisätä? Ja millä tavoin?
Joku varmaan ehdottaa vanteiden vaihtoa, mutta nuo vanteet sopivat auton ilmeeseen täydellisesti enkä niistä halua luopua.
edit: eipä kai muu auta kun laittaa vanteet vaihtoon
Comment