Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 E36 ja oikea bensa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • EFNU

    #16
    Vanoksettomasta ei näyttäisi löytyvän.
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • tertsunen
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1343
      • JKL

      #17
      Originally posted by Calypsocoupe
      Vanoksettomasta ei näyttäisi löytyvän.
      Jep, täytyypä sitten ajella tuolla 95:lla...

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #18
        Mulla on kaksi nakutustunnistinta, M50 ilman Vanos-järjestelmää.

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • EFNU

          #19
          Originally posted by Lanttu
          Mulla on kaksi nakutustunnistinta, M50 ilman Vanos-järjestelmää.
          En ainakaan äkkiseltään löydä ETK:sta non-vanokselle noita, ainoastaan 9/92 alkaen.
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by Calypsocoupe
            Originally posted by Lanttu
            Mulla on kaksi nakutustunnistinta, M50 ilman Vanos-järjestelmää.
            En ainakaan äkkiseltään löydä ETK:sta non-vanokselle noita, ainoastaan 9/92 alkaen.
            En löydä minäkään ETM:stä, M50B25 (DME 3.1) ei nakutustunnistimia. M50B25TU (DME 3.3.1) 2 nakutustunnistinta.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • NiKo-79
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 220
              • Oulu

              #21
              Originally posted by tertsunen
              Nesteen oppaan mukaan autoon käy 95E. Muistelisin taas itse että tankinluukussa lukee vain blyfri, tai jotain sinnepäin... :lol:
              Täytyypä ensikerralla sitten laittaa tuota 95:sta tankkiin.
              Tarkistin ja korkissa on valkeatarra jossa lukee 95
              325xi e90
              Ex. 320d e46
              Ex. 325i e36

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Sen euron voi ihan yhtä hyvin käydä iskemässä hedelmäpeliin kuin että sen maksaisi extraa tehon tai jonkin muun toivossa tankattaessa 98:ia e36:een. Jos oikein tarkkoja ollaan voi sillä 98:lla itse asiassa muutama hevosvoiman kymmenesosa kadota suhteessa 95:een. 98 ei tudellakaan ole mitään "tehobensaa" moottorissa mikä ei sitä tarvitse.

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #23
                  Originally posted by Hemi
                  Sen euron voi ihan yhtä hyvin käydä iskemässä hedelmäpeliin kuin että sen maksaisi extraa tehon tai jonkin muun toivossa tankattaessa 98:ia e36:een. Jos oikein tarkkoja ollaan voi sillä 98:lla itse asiassa muutama hevosvoiman kymmenesosa kadota suhteessa 95:een. 98 ei tudellakaan ole mitään "tehobensaa" moottorissa mikä ei sitä tarvitse.
                  Juuri näin, mutta siis jos koneessa on nakutuksentunnistimet niin se on sitten eri asia.
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Ja mitä iloa siitä on vaikka toisella pensalla saisi vaikka 2 heposta enemmän?Huonosti ne liikkuu silti.
                    Toisaalta,laittaahan ihmiset vapaavirtaussuodattimiakin...

                    Kumma ettei kukaan ole vielä alkanut selittää et kuluttaa vähemmän kun käyttää ysikasia.
                    Itse en ainakaan huomannut mitään eroa kulutuksissa 95:sen ja 98:sin välillä. (-94 M50B25) Molemmilla ajoin muutaman tuhat ihan kokeilun vuoksi.
                    E24 635csi

                    Comment

                    • Petteri80
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 578
                      • Joensuu

                      #25
                      -----
                      Last edited by Petteri80; 02-01-2009, 19:39.

                      Comment

                      • Petteri80
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 578
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by jani73
                        Olen käyttänyt 95:sta. Saisiko 98:n käytöllä lisää "tehoa"?
                        Tuskin mitään ihmeellistä tehohyötyä sillä saa..

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #27
                          Voi pojat...tuo oktaaniluvun hienoisesta noususta saatava hyöty koskee vain ahdettuja moottoreita, silloin moottorinohjausjärjestelmä voi säätää ahtopaineen hieman korkeammaksi ennen nakutusilmiön ilmaantumista. Vapareissa ei ole eroa, ajaako 95E:llä vai 98E:llä. Lyijyttömyys-/lyijyllisyysasiaa ei kannata miettiä, viimeinen lyijyllisen bensiinin myyntivuosi Suomessa oli 1992.

                          Comment

                          • Masinol
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 988
                            • "Turku"

                            #28
                            Originally posted by Lanttu
                            Voi pojat...tuo oktaaniluvun hienoisesta noususta saatava hyöty koskee vain ahdettuja moottoreita, silloin moottorinohjausjärjestelmä voi säätää ahtopaineen hieman korkeammaksi ennen nakutusilmiön ilmaantumista. Vapareissa ei ole eroa, ajaako 95E:llä vai 98E:llä. Lyijyttömyys-/lyijyllisyysasiaa ei kannata miettiä, viimeinen lyijyllisen bensiinin myyntivuosi Suomessa oli 1992.
                            Ei ole montaa vuotta aikaa kun tankkailin silloiseen 728 -78 "mustaa" ysiysiä Jetistä.
                            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                            Comment

                            • Vega_
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 888
                              • Kokkola

                              #29
                              voipi olla korvien välissä,mutta mun mielestä kone nakuttaa vähemmän ku laittaa ysikasia.. :shock: :oops:

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                ..."kone nakuttaa VÄHEMMÄN kun laittaa ysikasia"...??? Onko tämä vitsi vai provo??? Vai ihanko tosissaan... Vaikka koneessa olisi neljä nakutuksentunnistinta ei 98:n käytöllä saada tässä tapauksessa taatusti yhtäkään hevosvoimaa lisää. Teoriassa käy kuitenkin toisin päin koska mitä lisäaineistetumpi/suolatumpi tavara sitä vähemmän se sisältää palavaa energiaa. Tämä 98:n käyttäminen 92-95:lle suunnitellussa moottorissa lähentelee huimimpia huuhaa ja taikausko hapatuksia ja näyttävät istuvan aika sitkeässä monella näemmä vieläkin. Uskomatonta urbaanilegendaa ja Suomalaisen polttonesteteollisuuden omaehtoista tukemista. Kuinkahan paljon jengi olisi valmis maksamaan ihan 92:llakin toimiviin koneisiin syöttämästä 98-gasosta jos Neste tai joku muu älyäisi laittaa 98"löpön" tyypiksi Racing...1.60e/l??? Takuulla menisi näemmä kaupaksi ja moottorit nakuttaisi vähemmän?
                                Apinoita koijataan nyt oikein huolella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎