Vanoksettomasta ei näyttäisi löytyvän.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325 E36 ja oikea bensa?
Collapse
X
-
Originally posted by CalypsocoupeOriginally posted by LanttuMulla on kaksi nakutustunnistinta, M50 ilman Vanos-järjestelmää.
Comment
-
-
Originally posted by tertsunenNesteen oppaan mukaan autoon käy 95E. Muistelisin taas itse että tankinluukussa lukee vain blyfri, tai jotain sinnepäin... :lol:
Täytyypä ensikerralla sitten laittaa tuota 95:sta tankkiin.325xi e90
Ex. 320d e46
Ex. 325i e36
Comment
-
-
Sen euron voi ihan yhtä hyvin käydä iskemässä hedelmäpeliin kuin että sen maksaisi extraa tehon tai jonkin muun toivossa tankattaessa 98:ia e36:een. Jos oikein tarkkoja ollaan voi sillä 98:lla itse asiassa muutama hevosvoiman kymmenesosa kadota suhteessa 95:een. 98 ei tudellakaan ole mitään "tehobensaa" moottorissa mikä ei sitä tarvitse.
Comment
-
-
Originally posted by HemiSen euron voi ihan yhtä hyvin käydä iskemässä hedelmäpeliin kuin että sen maksaisi extraa tehon tai jonkin muun toivossa tankattaessa 98:ia e36:een. Jos oikein tarkkoja ollaan voi sillä 98:lla itse asiassa muutama hevosvoiman kymmenesosa kadota suhteessa 95:een. 98 ei tudellakaan ole mitään "tehobensaa" moottorissa mikä ei sitä tarvitse.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Ja mitä iloa siitä on vaikka toisella pensalla saisi vaikka 2 heposta enemmän?Huonosti ne liikkuu silti.
Toisaalta,laittaahan ihmiset vapaavirtaussuodattimiakin...
Kumma ettei kukaan ole vielä alkanut selittää et kuluttaa vähemmän kun käyttää ysikasia.
Itse en ainakaan huomannut mitään eroa kulutuksissa 95:sen ja 98:sin välillä. (-94 M50B25) Molemmilla ajoin muutaman tuhat ihan kokeilun vuoksi.E24 635csi
Comment
-
-
Voi pojat...tuo oktaaniluvun hienoisesta noususta saatava hyöty koskee vain ahdettuja moottoreita, silloin moottorinohjausjärjestelmä voi säätää ahtopaineen hieman korkeammaksi ennen nakutusilmiön ilmaantumista. Vapareissa ei ole eroa, ajaako 95E:llä vai 98E:llä. Lyijyttömyys-/lyijyllisyysasiaa ei kannata miettiä, viimeinen lyijyllisen bensiinin myyntivuosi Suomessa oli 1992.
Comment
-
-
Originally posted by LanttuVoi pojat...tuo oktaaniluvun hienoisesta noususta saatava hyöty koskee vain ahdettuja moottoreita, silloin moottorinohjausjärjestelmä voi säätää ahtopaineen hieman korkeammaksi ennen nakutusilmiön ilmaantumista. Vapareissa ei ole eroa, ajaako 95E:llä vai 98E:llä. Lyijyttömyys-/lyijyllisyysasiaa ei kannata miettiä, viimeinen lyijyllisen bensiinin myyntivuosi Suomessa oli 1992.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
..."kone nakuttaa VÄHEMMÄN kun laittaa ysikasia"...??? Onko tämä vitsi vai provo??? Vai ihanko tosissaan... Vaikka koneessa olisi neljä nakutuksentunnistinta ei 98:n käytöllä saada tässä tapauksessa taatusti yhtäkään hevosvoimaa lisää. Teoriassa käy kuitenkin toisin päin koska mitä lisäaineistetumpi/suolatumpi tavara sitä vähemmän se sisältää palavaa energiaa. Tämä 98:n käyttäminen 92-95:lle suunnitellussa moottorissa lähentelee huimimpia huuhaa ja taikausko hapatuksia ja näyttävät istuvan aika sitkeässä monella näemmä vieläkin. Uskomatonta urbaanilegendaa ja Suomalaisen polttonesteteollisuuden omaehtoista tukemista. Kuinkahan paljon jengi olisi valmis maksamaan ihan 92:llakin toimiviin koneisiin syöttämästä 98-gasosta jos Neste tai joku muu älyäisi laittaa 98"löpön" tyypiksi Racing...1.60e/l??? Takuulla menisi näemmä kaupaksi ja moottorit nakuttaisi vähemmän?
Apinoita koijataan nyt oikein huolella.
Comment
-
Comment