Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i E36 Kytkinongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniE36
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 2
    • Mustasaari

    318i E36 Kytkinongelmaa

    Elikkäs viikko sitten vaihdettiin Sachsin kytkin, joka paloi noin viikossa. Kytkinlevyn pinta moottorin puolelta hävisi kokonaan, pienen revityksen jälkeen (savu nousi). Olisiko kenelläkään vinkkiä minkälaista kytkintä kannattaisi seuraavaksi hankkia ja mistä? Vahvistettu kytkin?

    Katselin Tuningstudiolta National Performance -kytkintä, mutta toimitusajat ilmeisesti aika pitkät. Saisiko jostain nopeammin, koska auto pitäisi saada käyttöön aika nopeasti.

    Tarkemmin autosta: BMW 318i -94, moottori M43

    Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3845
    • Nokia

    #2
    Tämän selostuksen perusteella kuulostaa siltä että kannattaa opetella käyttämään sitä kytkintä...
    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • Kape30
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 509
      • Nokia

      #3
      Jos ei siellä Sachsin kytkin kestä, niin tuskin kestää mikään muukaan...

      Kannattaa varmaan lähtee haeskeleen vikaa jostain muualta, vaikka sieltä ratin ja penkin välistä. Minkä tahansa kytkimen saa poltettua jos vaan tarpeeks luistattaa...

      Kai uusit myös asetelman, etkä vaan lyöny sitä uutta levyä, jonkun iänkaikkisen vanhan asetelman kanssa..?
      E30 M50b28 -90 Cirrusblau
      E39 520d Touring -00 Sienarot II
      MB Sprinter
      Lynx Rave Re 600 -15
      Suzuki GSX-R1100 -95

      Comment

      • keijon
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 29
        • mustasaari

        #4
        Kytkin

        Janille ton kytkimen vaihdoin eli koko paketin. Levy, asetelma ja laakeri.
        En usko että ajotyyli olisi syyllinen kytkimen nopeaan palamiseen. On sitä joskus itsekkin tullut reviteltyä ja kyllä kytkimen pitäisi kestää vakio tehoisen moottorin käytössä. No jos haluaa ton kytkimen polttaa niin sekin onnistuu. Vaihde silmään, kytkintä ylös kunnes rupeaa ottamaan, pidetään siinä ja kaasu pohjaan.....hmmm kuka nyt niin tekisi. Kytkimen työsylinteriä tarkastellessa näki että on vuotanut jonka kautta ilmaa piirissä. Uskon siinä olleen ongelman ytimen......No työsylinteri uusiksi ilmaus ja uusi levy.
        Last edited by keijon; 10-05-2009, 12:25.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Tai sellainenkin vaihtoehto on että levy takertelee kytkinakselilla eikä irroita täysin, siis ottaa kiinni vauhtiksen puolelta :think
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • keijon
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 29
            • mustasaari

            #6
            Jap

            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Tai sellainenkin vaihtoehto on että levy takertelee kytkinakselilla eikä irroita täysin, siis ottaa kiinni vauhtiksen puolelta :think
            Hmm...Hyvä vinkki, eli tarkistetaan varmuudeksi sekin. Kitooos.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10043
              • KVLA

              #7
              Originally posted by keijon View Post
              Janille ton kytkimen vaihdoin eli koko paketin. Levy, asetelma ja laakeri.
              En usko että ajotyyli olisi syyllinen kytkimen nopeaan palamiseen. On sitä joskus itsekkin tullut reviteltyä ja kyllä kytkimen pitäisi kestää vakio tehoisen moottorin käytössä. No jos haluaa ton kytkimen polttaa niin sekin onnistuu. Vaihde silmään, kytkintä ylös kunnes rupeaa ottamaan, pidetään siinä ja kaasu pohjaan.....hmmm kuka nyt niin tekisi. Kytkimen työsylinteriä tarkastellessa näki että on vuotanut jonka kautta ilmaa piirissä. Uskon siinä olleen ongelman ytimen......No työsylinteri uusiksi ilmaus ja uusi levy.
              Tuskimpa mahdolliset "ilmavaivat" aiheuttaa kytkimen luistamista ja palamista/kulumista.Ennemminkin vaikuttaa kykimen irroittamiseen.

              Comment

              • keijon
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 29
                • mustasaari

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Tuskimpa mahdolliset "ilmavaivat" aiheuttaa kytkimen luistamista ja palamista/kulumista.Ennemminkin vaikuttaa kykimen irroittamiseen.
                Niin se luistamisongelma/kuumeminen tuleekin Kytkintä käytettäessä ei kytkin ylhäällä. Ilmaa pirissä/lyhyempi/tehottomampi työsylinterin männän liike. Jos olisi ajanut kytkin ylhäällä koko ajan olisi levy vieläkin ok....:think

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10043
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by keijon View Post
                  Niin se luistamisongelma/kuumeminen tuleekin Kytkintä käytettäessä ei kytkin ylhäällä. Ilmaa pirissä/lyhyempi/tehottomampi työsylinterin männän liike. Jos olisi ajanut kytkin ylhäällä koko ajan olisi levy vieläkin ok....:think
                  Tietenkään toimiva kytkin ei luista poljin vapautettuna.Mutta kerroppa nyt tyhmälle miten tuo ilma nestejärjestelmässä lisää kykimen luistamista?Ei se ilma lisää luistamista mitenkään,oli polkimen asento mikä hyvänsä.Ilma nestesysteemissä aiheuttaa ainoastaan heikomman kytkimen irroittamisen.Tästähän kärsii vain vaihteisto,ei kykinlevy.

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Tietenkään toimiva kytkin ei luista poljin vapautettuna.Mutta kerroppa nyt tyhmälle miten tuo ilma nestejärjestelmässä lisää kykimen luistamista?Ei se ilma lisää luistamista mitenkään,oli polkimen asento mikä hyvänsä.Ilma nestesysteemissä aiheuttaa ainoastaan heikomman kytkimen irroittamisen.Tästähän kärsii vain vaihteisto,ei kykinlevy.
                    Ymmärtäisin sen olevan juuri niin ettei se irroitus tapahdu kunnolla ja kuluu juuri kytkin painettuna :think tosin eipä taida pykälät kytkeytyä kovin hyvin...
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • keijon
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 29
                      • mustasaari

                      #11
                      Juuri näin

                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Ymmärtäisin sen olevan juuri niin ettei se irroitus tapahdu kunnolla ja kuluu juuri kytkin painettuna :think tosin eipä taida pykälät kytkeytyä kovin hyvin...
                      Näin pääsi käymään. Ensioireet oli, ettei vaihteet halunneet mennä päälle (kuulin myöhemmin). Voi kuvitella valoissakin kytkin pohjassa kaasuttelua jolloin "hinkkaa" koko ajan sekä levy kuumenee. Siitä sit rivakka lähtö kuumalla levyllä niin pian on finito. Et näin Heguli
                      Last edited by keijon; 11-05-2009, 15:24.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎