Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 päästöt ylittyvät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hypridi
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 15
    • Kouvola

    E36 M3 päästöt ylittyvät

    Nonii, kertokaahan joku viisas mistä lähteä nyt sitten kaivamaan vikaa, eli tälläsiä arvoja (suluissahan on siis sallitut):

    CO: 0,59 (0,50) ja kierroksilla 0,72 (0,30)
    HC: 294 (100) ja 76 (100)
    Lambda: 1,01 (0,97-1,03)
    CO2: 14,40 ja 14,40
    O2: 1,03 (5,00) ja 0,81 (5,00)

    Noi HC:t hyppii välillä jossain 500:n hujakoillaki..tyhjäkäynnillä ei kummemmin tapahdu mitään hyppimistä, mitä nyt jotain pientä lievää silloin tällöin. Vähän etukäteen hirvittää..lambdat yht. ~400€, katti 2100€ ja ilmamassamittarin hintaa en oo ees uskaltanu kysellä..
    BMW E36 M3 3.0L
  • beemers
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 5136
    • Oulunsalo/Oulu

    #2
    Originally posted by hypridi View Post
    Nonii, kertokaahan joku viisas mistä lähteä nyt sitten kaivamaan vikaa, eli tälläsiä arvoja (suluissahan on siis sallitut):

    CO: 0,59 (0,50) ja kierroksilla 0,72 (0,30)
    HC: 294 (100) ja 76 (100)
    Lambda: 1,01 (0,97-1,03)
    CO2: 14,40 ja 14,40
    O2: 1,03 (5,00) ja 0,81 (5,00)

    Noi HC:t hyppii välillä jossain 500:n hujakoillaki..tyhjäkäynnillä ei kummemmin tapahdu mitään hyppimistä, mitä nyt jotain pientä lievää silloin tällöin. Vähän etukäteen hirvittää..lambdat yht. ~400€, katti 2100€ ja ilmamassamittarin hintaa en oo ees uskaltanu kysellä..
    oliko kone/katalysaattori varmasti kunnolla lämmin??? Minä itse ainaki käyn aina ennen mittausta vähä reilummin ajamassa et katti on varmasti lämmin. Monta bemaria olen mitannut ja kyl vaatii sen kuuman koneen yleensä.

    E36Ticompact -95 HELLROT
    -: orava : connection-

    EX:E30///M3 replica Tic
    EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

    Comment

    • hypridi
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 15
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by beemers View Post
      oliko kone/katalysaattori varmasti kunnolla lämmin??? Minä itse ainaki käyn aina ennen mittausta vähä reilummin ajamassa et katti on varmasti lämmin. Monta bemaria olen mitannut ja kyl vaatii sen kuuman koneen yleensä.
      kyllähän sitä pikkusen vingutettiin tuolla satasen rajotuksella kolmosella, jonka jälkeen ajeltiinki mittaukseen suoraan sisään..kokeilin tuota masinoli-kikkaa sinne myöskin, mut silti sai kaasulla säädellä, että saatiin läpimenevä lappu.. ensimmäinen lappu kaatui liian hitaat reaktiot omaavaan mekaanikkoon..
      BMW E36 M3 3.0L

      Comment

      • M5 bemu
        BTCF Member
        • Nov 2007
        • 318
        • Turku

        #4
        Originally posted by beemers View Post
        oliko kone/katalysaattori varmasti kunnolla lämmin??? Minä itse ainaki käyn aina ennen mittausta vähä reilummin ajamassa et katti on varmasti lämmin. Monta bemaria olen mitannut ja kyl vaatii sen kuuman koneen yleensä.


        yhdyn tähän...omaa ämmää sai huudattaa viime vuonna aika tovin et päästöt meni kohdalleen. olin "repiny" autoo ennen konttoria mut arvot n.6 kertaa liian isot...n. 1min huudatus ni katit lämpes ja arvot n.1/3 sallituista arvoista. konttorilla katastus setä sano et näit ämmäläisii pitää kiusata et katit lämpee vanhemmiten. sanoisin et meet vaan johonki "korjaamoon" mittaamaan päästöt, ja pyydät niitä lämmittämään kunnolla. sit näyttämään lappu konttorille!!ja vuosi lisää aikaa kruisailuun!!!
        TEAM E34

        Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
        Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

        Comment

        • hypridi
          Newbiemmer
          • Dec 2005
          • 15
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by M5 bemu View Post
          yhdyn tähän...omaa ämmää sai huudattaa viime vuonna aika tovin et päästöt meni kohdalleen. olin "repiny" autoo ennen konttoria mut arvot n.6 kertaa liian isot...n. 1min huudatus ni katit lämpes ja arvot n.1/3 sallituista arvoista. konttorilla katastus setä sano et näit ämmäläisii pitää kiusata et katit lämpee vanhemmiten. sanoisin et meet vaan johonki "korjaamoon" mittaamaan päästöt, ja pyydät niitä lämmittämään kunnolla. sit näyttämään lappu konttorille!!ja vuosi lisää aikaa kruisailuun!!!
          alkaa näyttämää siltä et joutuu tosiaan tekemään tuon viimevuotisen tempun. löysin äskettäin autosta v.2005 katsastuslapun ja samat ongelmat näyttäny olevan silloisellakin omistajalla..
          BMW E36 M3 3.0L

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎