Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seos optimiin, 3.0 M3 E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    Seos optimiin, 3.0 M3 E36

    Täällä osataan varmaan suositella jotain hyvää säätöpajaa. Eli tarkoitus olisi saada M3 E36 (3.0) optimisäätöihin, nyt kun vaihdoin siihen hiukan vapaammin virtaavan ilmanoton ja putkiston. Toimiihan se ihan hyvin noinkin, mutta kokemuksesta tiedän, että hyvä säätäjä saa siitä kyllä vielä paremman. Kokemusta on aiemmin lähinnä prätkäpuolen pajoista.

    Voiko tuota vanhaa ämmää säädellä miten hyvin, vai ainoastaan uutta lastua vaihtamalla? Saako tuohon vakio ohjausyksikköön edes ajettua custom -karttaa? Löytyykö tästä ammattitaitoisia ja päteviä säätäjiä n. 200km säteellä pk-seudulta?
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
  • Silli
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 101
    • Vantaa

    #2
    http://www.hestec.fi/index.html
    http://www.hestec.fi/etusivu/bmw/bmw.php

    Lupaukset aikatauluista yms piti kun käytin autoni siellä. Asiantuntevaa osaamista.
    sigpic
    E91 320D /// M-SPORT Touring
    Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
    Ex: E30 325 Touring

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #3
      Originally posted by Silli View Post
      Kiitoksia! Pistin kyselyn tuonne!

      Onko muita varteenotettavia tässä lähistöllä?
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        #4
        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Kiitoksia! Pistin kyselyn tuonne!

        Onko muita varteenotettavia tässä lähistöllä?
        Tuli vastaus Hariselta, eivät pysty M3:a säätelemään.. Mikähän tuossa sitten on hankalaa?

        Onko kenelläkään ideoita, että missä M3:n säätely onnistuu?
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • Hammu
          Moderator
          • Nov 2006
          • 3971
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Tylyttäjä View Post
          Tuli vastaus Hariselta, eivät pysty M3:a säätelemään.. Mikähän tuossa sitten on hankalaa?

          Onko kenelläkään ideoita, että missä M3:n säätely onnistuu?
          Kysy ST motorsilta

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by Tylyttäjä View Post
            Tuli vastaus Hariselta, eivät pysty M3:a säätelemään.. Mikähän tuossa sitten on hankalaa?

            Onko kenelläkään ideoita, että missä M3:n säätely onnistuu?
            Karalalla pitäisi onnistua.

            Aprilia RSV4

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              #7
              Originally posted by Hammu View Post
              Kysy ST motorsilta
              ST Motorsiin huomenna.. Karallakaan ei onnistu M3:n säätäminen.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                #8
                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                ST Motorsiin huomenna.. Karallakaan ei onnistu M3:n säätäminen.
                Eikä onnistunut säätäminen ST Motorsissakaan. No tulipa kuitenkin käytyä tsekkaamassa seokset ja tehot. Päälle 290hp löytyi ja 330Nm laajalla alueella (3500rpm alkaen), joten lienee kunnossa. Seokset oli yllättävän hyvin kohdillaan, joten ajellaan sitten näin, kun tuota ei kerran pysty säätämään kohtuulliseen hintaan..
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #9
                  Nyt onnistuu M3:n säätely Harisella:

                  Nyt pystymme ohjelmoimaan myös M3 3.0 BMW:n.
                  Ohjelmoimme sekä moottorin että vanoksen ohjainyksikön.
                  Ohjelmamuutokset tehdään autokohtaisesti dynamometrissä.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • hednam
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 959

                    #10
                    Originally posted by Tylyttäjä View Post
                    Eikä onnistunut säätäminen ST Motorsissakaan. No tulipa kuitenkin käytyä tsekkaamassa seokset ja tehot. Päälle 290hp löytyi ja 330Nm laajalla alueella (3500rpm alkaen), joten lienee kunnossa. Seokset oli yllättävän hyvin kohdillaan, joten ajellaan sitten näin, kun tuota ei kerran pysty säätämään kohtuulliseen hintaan..
                    Samoja tehoja löyty ex m3:sta johon oli imukotelo sekä alpha-n asennettu ja putki avarrettu

                    Seosta ois pystyny vielä hoikentaa ku 11.5-11.8 täyskaasulla

                    2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎