Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ratin irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coupebemaristi
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • 03

    E36 ratin irroitus

    Oletteko irroittanut kyseisestä autosta rattia ja kuinka toimia kun siinä on airbag? Pitää varmaankin ottaa akunkenkä irti, mutta pitääkö ottaa muutama tunti ennen ratin irroitusta? Tuossa on sellainen kolmipuolainen nahkainen sporttiratti, jossa on puolassa se airbagin vikavalo. Tarkoitus on irroittaa mittaristo kromirinkuloiden asennusta varten, eikä mahdu tulemaan ratin välistä kun ei tuossa katiskassa ole ratin korkeudensäätöä Ja varmaankin se ratin keskiö lähtee ihan kiskaisemalla ehjänä, vai onko takana ruuveja? En ole vielä tutkinut niin pitkälle.
    E30 325 iX -90 touring
    Vw Passat 1.8 T -01
    Ex BMW:t
    E36 320 i -92 coupe
    E36 328 i -95 coupe
    E36 325 iA -94 sedan
    E34 520 i 24V -95 touring
    E34 540 iA -94 sedan
    E39 525 TDS -98 touring

    Originally posted by TareJR
    Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Ite otin puol tuntia ennen akun irti. Ja sitten irrottaa ohjauspylvään alta sen bagin liittimen, oranssi oli ainaki -95 e36:ssa. Sitten vaan ne 2? torx ruuvia ratin takaa auki niin bägi lähtee irti ja pääsee irrottamaan ratin.
    e: se "keskiö" on juurikin airbag, älä revi vaan irrota ne ruuvit takaa ensin.
    e2: niin näin siis ainakin mallissa jossa 3-puolainen sporttiratti ja bagin valo mittaristossa..
    Last edited by JJT; 23-05-2009, 22:55.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • coupebemaristi
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 220
      • 03

      #3
      Originally posted by JJT View Post
      Ite otin puol tuntia ennen akun irti. Ja sitten irrottaa ohjauspylvään alta sen bagin liittimen, oranssi oli ainaki -95 e36:ssa. Sitten vaan ne 2? torx ruuvia ratin takaa auki niin bägi lähtee irti ja pääsee irrottamaan ratin.
      e: se "keskiö" on juurikin airbag, älä revi vaan irrota ne ruuvit takaa ensin.
      e2: niin näin siis ainakin mallissa jossa 3-puolainen sporttiratti ja bagin valo mittaristossa..


      Okke... Tarviiko noita ratin muoveja irrottaa siitä ohjausakselin ympäriltä että onko toi bagin liitin siellä takana piilossa vai kuinka? Pylvään alla on niissä muoveissa joku avonainen kolo, jossa on joku metallinen mokkula siinä näkyvillä? Muistaakseni 328:ssa oli säädettävä ratti niin ei tarvinnu irrotella, perkule...
      E30 325 iX -90 touring
      Vw Passat 1.8 T -01
      Ex BMW:t
      E36 320 i -92 coupe
      E36 328 i -95 coupe
      E36 325 iA -94 sedan
      E34 520 i 24V -95 touring
      E34 540 iA -94 sedan
      E39 525 TDS -98 touring

      Originally posted by TareJR
      Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        328:ssa on "pikkuisen erilaiset bagisysteemit kuin nyt tuntemattomaksi vuosimalliksi jääneen kysyjän "valoratti"?

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Originally posted by coupebemaristi View Post
          Okke... Tarviiko noita ratin muoveja irrottaa siitä ohjausakselin ympäriltä että onko toi bagin liitin siellä takana piilossa vai kuinka? Pylvään alla on niissä muoveissa joku avonainen kolo, jossa on joku metallinen mokkula siinä näkyvillä? Muistaakseni 328:ssa oli säädettävä ratti niin ei tarvinnu irrotella, perkule...
          Tarvii irrottaa se rattiputken alamuovi. Niin ja tosiaan se vuosimalli ois hyvä tietää.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • coupebemaristi
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 220
            • 03

            #6
            Originally posted by JJT View Post
            Tarvii irrottaa se rattiputken alamuovi. Niin ja tosiaan se vuosimalli ois hyvä tietää.


            Ok. Saas nähdä miten äijän käy. Auton vuosimalli on -94 eli viimeisiä E36-korin 325i-mallia...
            E30 325 iX -90 touring
            Vw Passat 1.8 T -01
            Ex BMW:t
            E36 320 i -92 coupe
            E36 328 i -95 coupe
            E36 325 iA -94 sedan
            E34 520 i 24V -95 touring
            E34 540 iA -94 sedan
            E39 525 TDS -98 touring

            Originally posted by TareJR
            Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

            Comment

            • MasaTDS
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1606
              • Tampere

              #7
              Originally posted by coupebemaristi View Post
              Ok. Saas nähdä miten äijän käy. Auton vuosimalli on -94 eli viimeisiä E36-korin 325i-mallia...
              ei tarvi irrottaa alamuovia jos on sillä ratilla jossa valo ratissa.
              Bagi lähtee irti 2 tai 3.lla muistaakseni tx25 torxilla kun saat ruuvit auki,ota varovasti koska bagin oranssi liittiminen johto ei ole kovin pitkä ja joudut sen sitten irrottamaan airbagista,lähtee nyppäsemällä,sitten vaan ratin keskeltä 16mm kannalla oleva pultti irti ja ratti on kädessäsi,kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.Merkkaa keskipultin irrotuksen jälkeen missä kohtia ratti oli,jottei jää ratti vinoon.
              E24 635csi
              M-B W140
              Citroen c4 coupe
              H-D sportster chopper

              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
              www.mpanet.fi

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎