Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 madallusbrobleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • derjay
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 87
    • Turku

    e36 madallusbrobleema

    Pulttasin tossa kiinni e36:een madallussarjan merkkiä weitec. Rupesin aan mietiskelemään tuossa että olisko ne pohjaanlyöntikummit elikkäs "bumbstopit" pitäny leikata lyhyemmäksi?! Normaaliajossa madallus tuntuis toimivan ihan ok mutta kovemman ajon kokeiluja en nyt vielä ole pahemmin ehtinyt suoritella. Elikkäs jos joku on madaltanut vastaavan olis kiva kuulla että leikkelittekö kumeja/ tuliko mukana lyhyemmät kumit.. Niin, vuosimalli oli -96 ja auto 316iA..
    Ei sinne takapyörien alle mitään hiekkaa tarvita, nehän pyörii jo!
  • Platinum
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 274
    • Lieto

    #2
    Mikäs on valmistusvuosi autossa?.6/92 muuttuu etuyläpää.
    -BMW 530d E61 M-sport-

    Comment

    • Masinol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 988
      • "Turku"

      #3
      Itsellä näitä alkupään E36:sia ja madallussarjan mukana ei tullut "kumeja" joten ostin ne muistaakseni motonetistä ja leikkasin lyhyemmäksi. En tiedä olisiko tarvinnut, mutta näin tein.
      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        On ajettu liikenteen jakajan yli ja hirveisiin heittoihin yli 150km:n vauhdissa, auto täynnä yli 2 markkaa.. ei oo tarvinnu pohjauskumeja! Sellaset on, ihan alkuperäiset, mutta ei "kumia".
        Äläkä nyt hyvä mies niitä leikkaa, ku mistä tiedät mikä on oikee pituus? Ja meinaatko että nyt vois pohjata pahjemmalla? Nythän sisäänjoustovara on vaan lyhyempi ja sitä ei kannata jatkaa pohjausta syventämällä... :juo
        ...

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          Originally posted by reddewil
          On ajettu liikenteen jakajan yli ja hirveisiin heittoihin yli 150km:n vauhdissa, auto täynnä yli 2 markkaa.. ei oo tarvinnu pohjauskumeja! Sellaset on, ihan alkuperäiset, mutta ei "kumia".
          Äläkä nyt hyvä mies niitä leikkaa, ku mistä tiedät mikä on oikee pituus? Ja meinaatko että nyt vois pohjata pahjemmalla? Nythän sisäänjoustovara on vaan lyhyempi ja sitä ei kannata jatkaa pohjausta syventämällä... :juo
          No joo ei ne kumia oo vaan sellasta jotain uretaania tai jotain. Kyllä ainakin itsellä näytti vähän silta että alkuperäis mittainen "kumi" olisi liian pitkä ja joustoa olisi ollut vain sentti tai sinne päin. Iskarin ruotohan on lyhyempi eli myöskin pohjaus"kumin" täytyy olla lyhyempi... muuten ei välttämättä ole joustoa ollenkaan.
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • Jinja1l
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 36
            • oulu

            #6
            Kyllähän niitä lyhentää kannattaa. Periaatteessa samanverran ku on madallusta, mutta weitecit ei kyllä madalla mitä lupaa. Niistä vakiokumeista ei kyllä voi ottaa ku n. 2cm. M3:sen kumit olis siitä keskikohasta lyhemmät eli jos uudet haluaa laittaa ni sellaset sit tai sitten joku oma patentti.

            Ite asentelin weitecin 50/20 sarjan E36:seen ja en ensin lyhentäny pohjauskumeja. Jäi keula makaamaan kumien varaan. Takaa ei ollu tarvista lyhentää.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎