Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 laturin valo palaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimoPää
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 37

    e36 laturin valo palaa?

    Heipähei!
    Elikkäs laturin merkkivalo syttyy kun oikeen kunnolla antaa kenkää, jolloin kierrokset nousee yli 5000rpm:n. Mikäköhän mahtaa olla vikana. Just vaihdettu larurin hiilet. Autolla (316 -92) ajettu ~170tkm. Voiskos hihna luistaa...?
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by TimoPää
    Heipähei!
    Elikkäs laturin merkkivalo syttyy kun oikeen kunnolla antaa kenkää, jolloin kierrokset nousee yli 5000rpm:n. Mikäköhän mahtaa olla vikana. Just vaihdettu larurin hiilet. Autolla (316 -92) ajettu ~170tkm. Voiskos hihna luistaa...?
    Menihän hiilet varmasti oikein sinne? Ei jääny kantamaan, jos liukurenkaat oli urilla..?

    Ja vaihdettiinko koko lataussäädinpaketti, vai pelkät hiilet?
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • TimoPää
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 37

      #3
      Originally posted by Jusaus
      Menihän hiilet varmasti oikein sinne? Ei jääny kantamaan, jos liukurenkaat oli urilla..?

      Ja vaihdettiinko koko lataussäädinpaketti, vai pelkät hiilet?
      Koko paketin sinne vaihdoin, eikä niitä oikeen väärinkään sinne vissiin saa. Aikaa on jo pari kuukautta, että hyvin on ainakin tähän asti toiminut. Mitäs tuo "kantaminen" ja "liukurenkaat urilla" meinaa?
      Last edited by TimoPää; 12-03-2006, 20:08.

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by TimoPää
        Koko paketin sinne vaihdoin, eikä niitä oikeen väärinkään sinne vissiin saa. Aikaa on jo pari kuukautta, että hyvin on ainakin tähän asti toiminut. Mitäs tuo "kantaminen" ja "liukurenkaat urilla" meinaa?
        No jos ne laturin liukurenkaat (liukurengas pyörii ja hiilet ottavat siihen kiinni) on urilla, ja hiili tai molemmat on jääneet vaikkapa vinoon siihen likurenkaasen nähden.

        E34:ssa kävi näin, hiilet kulu loppuun parissa kuukaudessa, eli tarkista nyt ekaksi ainakin ne hiilet, ja samalla liittimet laturille.
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • ^slayer^
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 244
          • Kokkola

          #5
          e36 laturin valo palaa?

          Eli alkoi eilen tuo laturin valo palamaan mittaristossa ihan yhtä kirkkaasti kuin virtojen pidettäessä päällä ilman, että kone käynnissä. Apuja tietämättömälle/rookielle.
          joutuuko uusimaan koko laturin, vai pääseekö jotenkin helpommalla?
          Ainakin mitä aikaisemmista luin niin jos hiilet olisivat menneet niin se valo palaisi vain himmeästi? Auto käynnistyy ihan normaalisti ja mitään ei ole hajonnut (polttimoita tms.)
          Jännitteensäätimessä vikaa?
          Autossa 2 akkua jos se jotenkin auttaa asiaa.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            kai sieltä on säädin tai diodisilta kyrvähtäny 2 akkua ottaa virtaa laturistakin enemmän, varsinkin jos toinen akku on lisätty tehokkaita poppivehkeitä varten ja poppeja on käytettykin huolella.. isompaa laturia?

            edit: kahdesta akusta riittää virtaa tietysti pidempään ja starttaakin hyvin mutta jos laturi on poissa pelistä niin kyllä se virta lopulta käy vähiin
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • ^slayer^
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 244
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              kai sieltä on säädin tai diodisilta kyrvähtäny 2 akkua ottaa virtaa laturistakin enemmän, varsinkin jos toinen akku on lisätty tehokkaita poppivehkeitä varten ja poppeja on käytettykin huolella.. isompaa laturia?

              edit: kahdesta akusta riittää virtaa tietysti pidempään ja starttaakin hyvin mutta jos laturi on poissa pelistä niin kyllä se virta lopulta käy vähiin
              näin itsekkin olin asian kaavaillut. Mistä noita tehokkaampia latureita saisi opiskelija-ystävälliseen hintaan?

              Comment

              • Pikku bimmeristi
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 176
                • Suur-Jämsä

                #8
                Jännitteen säädin melko varmasti
                Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

                Comment

                • ojmichael
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 116
                  • Tampere

                  #9
                  1. Hiilet
                  2. Jännitteensäädin
                  3. Diodisilta

                  Luulenpa että joku noista. Oman kärryn laturiin vaihdettiin autosähköliikkeessa tuo diodisilta ja jo toimii. Itse osa ei maksa mitään mutta tunnin työ siinä on.

                  Comment

                  • ^slayer^
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 244
                    • Kokkola

                    #10
                    mitenkäs sen sitten saa selville mikä noista sitten olisi vikana?
                    missä e36:ssa on jännitteensäädin?

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9986
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by ^slayer^ View Post
                      missä e36:ssa on jännitteensäädin?
                      Laturissa:http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...44&hg=12&fg=22

                      Comment

                      • ^slayer^
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 244
                        • Kokkola

                        #12
                        tänään tuli todettua että laturi on entinen. vähän aikaa meni niin akku aivan loppu ja ei käynyt edes kunnolla tietenkään.
                        mistä porukka on hakenut pirsseihinsä uusia latureita ja mihin hintaan? motonetin laturien laatu?

                        Comment

                        • Pikku bimmeristi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 176
                          • Suur-Jämsä

                          #13
                          Siis ootko tehny jo jotain huoltoa laturille..
                          Itsellä oli jännitteen säädin menny niin ei ladannu ollenkaan ja jos tosiaan valo palaa ni silloin ei lataa myöskään

                          Samalla kun ryhtyy vaihtaa/huoltaan laturia nii suosittelen katsomaan moniuranhihnan kunnon sekä siihen littyvät kiristimet, tietysti vesipumppu myös..
                          Last edited by Pikku bimmeristi; 13-06-2009, 21:27.
                          Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16418
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by ^slayer^ View Post
                            tänään tuli todettua että laturi on entinen. vähän aikaa meni niin akku aivan loppu ja ei käynyt edes kunnolla tietenkään.
                            mistä porukka on hakenut pirsseihinsä uusia latureita ja mihin hintaan? motonetin laturien laatu?
                            Miten todettu laturin kunto ? Jospa se onkin akku mikä on sökö ?

                            Comment

                            • Kurre
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 384
                              • Veteli

                              #15
                              Ei taida E36:n valo välkkyä himmeästi missään vaiheessa. Ainakin tuossa omassa ex:ssä se joko paloi tai ei.
                              Ja kun hiilet oli finaalissa niin valo sammui kun kierroksia oli yli 4000 tms (ainakin päivän ajan toimi näin).
                              Ja hiilet ei jaksanut montaa euroa..taisin itse kympillä vaihdatuttaa ne..
                              sigpic
                              Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                              ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎