Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 kierrokset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -komprex-
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 99
    • Asikkala / Lahti

    E36 325 kierrokset

    En searchilla löytänyt vastausta kysymyksiin, joten aloitampa uuden ketjun.. Jos on väärässä osiossa niin saa poistaa/siirtää. Elikkä minkälaisissa kierroksissa muilla menee n.100km/h tämä e36 325i? Auto on -91 eli ilman vanosta. Kun itsellä tuolla 100kmh vauhdissa kierrokset on jossain niinkin "korkealla" kuin 3000rpm? Ja muutenkin kulutusmittari näyttää harvoin ihan tasaisessa ajossa että kulutus olisi alle 10l. Auto on ollut itselläni vasta pari kuukautta niin en tiedä vielä näistä e36 sielunelämästä paljoa mitään. Onko yleistä vai onko autossa jotain vikaa? Jos on vikaa niin millä lähdetään vikaa hoitamaan? Lambda rikki? Uusi pidempivälityksellinen laatikko tai perä? Ja millä vaihteilla kannattaa ajaa n.40-50km/h? Kun 5. vaihteella jaksaa kyllä vääntää, mutta onko taloudellisempaa ajaa sitten 4.vaihteella?

    ps. rakentavaa vittuilua otetaan myös vastaan.
    I. BMW E30 320i
    II. Lada 2107 1700i
    III.BMW E36 325i
    IV. BMW E34 524TD
    -Deus Ex Machina-
  • quisma
    BTCF Member
    • May 2005
    • 385
    • Toijala

    #2
    Taitaa olla melko tiheevälityksinen perä sulla, jos paikallaan on vielä 260 Getracci. Omassa autossa 3,15 murikalla on 100km/h vauhdissa muistaakseni ~2500 kierrosta. Tietysti tiheet välitykset nostaa tota kulutusta matka-ajossa. Tarkistapa perämurikan tyyppikilvestä(jos sattuu olemaan tallessa), että mitkä välitykset siinä on. Omassa lukkomurikassa ainakin näkyy melko selvästi vielä S3,15 stanssaus.
    e46 325ci cabrio m-sport2

    Ex: e46 320da touring -04
    e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
    e39 528ia -96
    e34 525i -92
    e30 320i touring -88
    e36 328i coupe -97
    e36 325i -91

    Comment

    • Bones
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 267
      • Lahti

      #3
      Joo perus perällähän kierrokset on siellä 2600rpm korvilla.
      Onko sulla lukkoperä?
      Kun eikö noissa jossain ole ollu noita 1.8is lukkoja niin eikö niissä ole tiheemmät välit?
      Joku fiksumpi valaiskoon.
      Kaverilla on 325 pikkulukko niin sillä on kiekat tuolla jossain 3000rpm tietämillä

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16445
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by -komprex- View Post
        En searchilla löytänyt vastausta kysymyksiin, joten aloitampa uuden ketjun.. Jos on väärässä osiossa niin saa poistaa/siirtää. Elikkä minkälaisissa kierroksissa muilla menee n.100km/h tämä e36 325i? Auto on -91 eli ilman vanosta. Kun itsellä tuolla 100kmh vauhdissa kierrokset on jossain niinkin "korkealla" kuin 3000rpm? Ja muutenkin kulutusmittari näyttää harvoin ihan tasaisessa ajossa että kulutus olisi alle 10l. Auto on ollut itselläni vasta pari kuukautta niin en tiedä vielä näistä e36 sielunelämästä paljoa mitään. Onko yleistä vai onko autossa jotain vikaa? Jos on vikaa niin millä lähdetään vikaa hoitamaan? Lambda rikki? Uusi pidempivälityksellinen laatikko tai perä? Ja millä vaihteilla kannattaa ajaa n.40-50km/h? Kun 5. vaihteella jaksaa kyllä vääntää, mutta onko taloudellisempaa ajaa sitten 4.vaihteella?

        ps. rakentavaa vittuilua otetaan myös vastaan.
        Originally posted by Bones View Post
        Joo perus perällähän kierrokset on siellä 2600rpm korvilla.
        Onko sulla lukkoperä?
        Kun eikö noissa jossain ole ollu noita 1.8is lukkoja niin eikö niissä ole tiheemmät välit?
        Joku fiksumpi valaiskoon.
        Kaverilla on 325 pikkulukko niin sillä on kiekat tuolla jossain 3000rpm tietämillä
        1.8 is perä on 3,45 eli sama pikkuperä kuin 320, 3000 rpm. nopeutta 104 km/h.
        3,64 perällä nopeus olisi 98,5.
        Lukko sinänsä ei vaikuta välitykseen.

        Comment

        • -BMW-
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 179
          • Klaukkala

          #5
          Pyörätkin vaikuttaa jonkun verran kierrosten ja nopeuden suhteeseen, että millainen vanne/rengas yhdistelmä on alla. Sitä mitä isompi kehä, niin sitä pienemmät kierrokset jne. Mutta vaikutus kuitenkin aika pientä.
          BMW 328 Ci -00

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by -BMW- View Post
            Pyörätkin vaikuttaa jonkun verran kierrosten ja nopeuden suhteeseen, että millainen vanne/rengas yhdistelmä on alla. Sitä mitä isompi kehä, niin sitä pienemmät kierrokset jne. Mutta vaikutus kuitenkin aika pientä.
            Ei vaikuta, siis nopeusmittarin ja kiekkamittarin suhteeseen mitenkään.
            Vaikka alla olis pienet tai isot renkaat, niin kierrosluku suhteessa nopeusmittarin näytöön on sama. Todellinen nopeus muuttuu, ei mittarien suhde.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Bones
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 267
              • Lahti

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              1.8 is perä on 3,45 eli sama pikkuperä kuin 320, 3000 rpm. nopeutta 104 km/h.
              3,64 perällä nopeus olisi 98,5.
              Lukko sinänsä ei vaikuta välitykseen.
              Nii no en suoranaisesti tuota lukkoa meinannutkaan vaan sitä että jos olisi se is:n perä.
              Kun on joskus ollut puhetta siitä että noissa 325 on käytetty jonkun verran sitä is:n perää.

              Comment

              • -komprex-
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 99
                • Asikkala / Lahti

                #8
                Originally posted by -BMW- View Post
                Pyörätkin vaikuttaa jonkun verran kierrosten ja nopeuden suhteeseen, että millainen vanne/rengas yhdistelmä on alla. Sitä mitä isompi kehä, niin sitä pienemmät kierrokset jne. Mutta vaikutus kuitenkin aika pientä.
                No vanteet on 17" mutta rengasprofiilia en nyt muista... Jotki matalarohviiliset siinä oli.. Pitää katella sitä perää tuossa vkl kun saa auton ponnille, kun ei tämmönen kaveri mahdu tuota perää kunnolla muuten urkkimaan. Sitä Lambda vikaa mietin tässä kans sen takia, kun auton laittaa kylmänä käyntiin, niin tyhjäkäyntin heijaa jonkin verran, ja pitää laittaa jonkinverran kierroksia että saa peruutettua pois parkista, ettei sammu... Tai sit en vaan osaa ajaa.
                I. BMW E30 320i
                II. Lada 2107 1700i
                III.BMW E36 325i
                IV. BMW E34 524TD
                -Deus Ex Machina-

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16445
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Bones View Post
                  Nii no en suoranaisesti tuota lukkoa meinannutkaan vaan sitä että jos olisi se is:n perä.
                  Kun on joskus ollut puhetta siitä että noissa 325 on käytetty jonkun verran sitä is:n perää.
                  Käytetty is-perää eli jotkut vaihtaneet/vaihdattaneet ? Tuskin tehtaan jäljiltä ko. perällä. Miksi pikkuperä (316i - 320i) 325:een ?

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Käytetty is-perää eli jotkut vaihtaneet/vaihdattaneet ? Tuskin tehtaan jäljiltä ko. perällä. Miksi pikkuperä (316i - 320i) 325:een ?
                    Kato kun taas asiaa miettii kaverit jotka ei ymmärrä, ettei ole mitään 325i perää ja 318is perää. On vain type 168 ja 188 periä eri välityksin, lukolla ja ilman.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Bones
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 267
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Käytetty is-perää eli jotkut vaihtaneet/vaihdattaneet ? Tuskin tehtaan jäljiltä ko. perällä. Miksi pikkuperä (316i - 320i) 325:een ?
                      Is:n lukkoperiä paremmin tarjolla kun 2.5 omia.
                      Tai näin itse olen asian ymmärtänyt.
                      Kokemusta ei kyseisestä vaihtamisesta henkilökohtaisesti ole.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎