Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 coupe -95 ja konepellin avaus vaijeri poikki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wipez
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 133
    • Turku

    e36 coupe -95 ja konepellin avaus vaijeri poikki.

    Noniin, searchia ja googlea koitin mutta joko väärät hakusanat tai sitten en vain muuten löytänyt vastausta.

    Eli, napsahti konepellin avausvaijeri poikki tuosta coupesta, onneksi ihan kahvan vierestä eli varmaankin saa revittyä pihdeillä auki jos vain löytää pään jostain. Mutta, miten tuo vaijeri olisi helpoin vaihtaa uuteen? Ei ole minkäänlaista käsitystä ko. aiheesta joten pientä vinkkiä jos saisi niin helpottaisi hommaa.

    En ole kauhesti ehtinyt katselemaan mutta kahvakin on irronnut, saako sen ihan helposti vaihdettua uuteen? ( uuteen siksi että siellä on jotain muoviosia haljennut ja kahva ei pysy enää kiinni sillä ruuvilla... )

    Kiitokset vastauksista =)
    e90 320d -07
    Ex. e36 328i coupe -95, e36 318iS coupe -92

    Kotisivut, IT-Tuki
  • Satanus
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 6
    • Kirkkonummi / Finland

    #2
    Originally posted by wipez View Post
    Noniin, searchia ja googlea koitin mutta joko väärät hakusanat tai sitten en vain muuten löytänyt vastausta.

    Eli, napsahti konepellin avausvaijeri poikki tuosta coupesta, onneksi ihan kahvan vierestä eli varmaankin saa revittyä pihdeillä auki jos vain löytää pään jostain. Mutta, miten tuo vaijeri olisi helpoin vaihtaa uuteen? Ei ole minkäänlaista käsitystä ko. aiheesta joten pientä vinkkiä jos saisi niin helpottaisi hommaa.

    En ole kauhesti ehtinyt katselemaan mutta kahvakin on irronnut, saako sen ihan helposti vaihdettua uuteen? ( uuteen siksi että siellä on jotain muoviosia haljennut ja kahva ei pysy enää kiinni sillä ruuvilla... )

    Kiitokset vastauksista =)
    Varmaan löytyy foorumilta tähän vastauksia yllin kyllin ja kohdallasi jo ongelma ratkennut.

    Vastaan tähän siksi, koska omassa E39:ssä tapahtui juuri sama ongelma liki -30C pakkasella.

    Ensioireet (kuukausien ajalta) ovat konepellin avauskahvassa tuntuva venyminen. Vaijeri on aika vaihtaa ennen kuin se katkeaa.

    Jos vaijeri on katkennut kahvan luota ja jos vaijerin päästä ei saa kiinni pihdeillä, pitää kahvan ruuvi ja sivupaneelin muovitappi irroittaa, jolloin sivupaneelin saa poistettua. Huom, jos auto on automaatti, niin sitten vasemman jalan lepopaikalla on vielä yksi ruuvi kumimaton alla (ei kaikissa E39. Katsottu on) ainakin M-Technics ST:ssä. Näin voit vielä saada pihdeillä vaijerin päästä vetämällä lukon auki.

    Jos taas vaijeri on katkennut toisesta päästä, voit meisseliä apuna käyttäen siirtää konepellin avauskahvaa vasemman munuaisen (keulasta katsoen) vasemmasta reunasta oikealle, jolloin kahva ponnahtaa ulos 2-3cm (heikko on murtosuoja, huomannette :p) ja saat siitä sormilla kiinni ja voit avata pellin.

    Sitten vaijeriin. Marmoritiskillä 22.50 EUR kumiholkkeineen ja uusine suojaputkineen. Polkupyörän jarruvaijeri parikyteuroa vähemmän.

    Jos vaihdat originaalivaraosan, vedät vanhan pois kuskin oven paneelin purkamisen jälkeen sisäkautta ja tunget uuden tilalle toistamalla poiston negatiivisesti

    Jos taas haluat päästä halvemmalla, niin leikkaat polkupyörän jarruvaijerin edellisen mittaiseksi ja työnnät sen edellisen vaijerin tilalle muoviputken läpi. Huom! Muista laittaa vaijerin päihin stopperit joko puristamalla tai mielummin juottamalla ne paikoilleen.

    Ja rasvaa kumpaankin päähän, ettei vaijerinvaihtoa joudu harrastamaan puolen vuoden välein

    Vaihtoaika max 15min.
    Satanus@BMW530Ad M-Sport Touring

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎