Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6926
    • N/A

    E36 328i nykii

    Joo searchilla kahtelin mutta ei oikein löytynyt sopivia oireita tuohon vikaan.

    E36 328i M52 vakiomoottori 205tkm



    Vika:

    Kylmällä moottorilla lähtiessä tuntuu aavistuksen nykimistä, selvästi bensapuolella koska ei kovinkaan terävää. Nykiminen tulee pelkästään aivan pintakaasulla ja heti kun antaa kaasua enempi nykiminen loppuu samantien.
    Nyt olen huomannut että auto nykii myös 100kmh ajettaessa cruisella, kulutusmittari saattaa hieman heilahdella ja meno tuntuu vähän levottomalta.
    Nykiminen on taajuudeltaan todella harvaa ja sellaista juuri kun auto menee laihalle että tuntuu vähän raskaalta kulku ja saattaa nykäistä. Tosin tuo nykiminen on niin lievää ettei sitä varmaan moni edes huomaisi. Olen kriittinen.
    Mieleen tuli ensimmäisenä lambdat, maf tai mahdollinen imuvuoto maffin ja kaasuläpän väliltä.

    Mistähän alottais testailemaan, voiko toista maffia kokeilla suoraan toisesta autosta vai tarviiko jotain arvoja nollata testerillä?
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6926
    • N/A

    #2
    Apuja?
    Huomenna olisi tarkoitus vikakoodeja ja livedataa katsoa.

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      #3
      Onko imusarjan "haitariputki" tiivis, eli onko takana/edessä mahdollisesti halkeamia?
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • asoh
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 289
        • mikkeli

        #4
        Itsellä vähän samantyylistä oiretta mut vikakoodeissa ei näkynyt mitään.... Olis kyllä hyvä jos sais rullien päällä otettua livedataa koneesta niin saattais näkyä nykiminen jossain arvoissa.. Kerroppa jos löytyy vikaa...
        Nykyinen.
        e39 535i V8

        ex.
        e36 320i

        http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

        Comment

        • Antza
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2143
          • Espoo

          #5
          Oireista tulee ensimmäisenä mieleen viallinen lambda: osakaasulla nykii ja kulutusmittari heiluu kun seoksia säädetään väärin. Täyskaasullahan lambdan tieto ei ole merkityksellistä. Samoin lambda voi kuumana toimia vielä tässä vaiheessa melko hyvin.

          Originally posted by Antti O View Post
          Mieleen tuli ensimmäisenä lambdat, maf tai mahdollinen imuvuoto maffin ja kaasuläpän väliltä.
          Mikäli kuitenkaan mistään näistä ei ole apua, vaihda myös polttoainesuodatin ja aja joku ruiskunpuhdistusaine läpi. Tämä tosin on paljon halvempi operaatio kuin lambdan tai mafin vaihto, joten sen voisi tehdä ensimmäisenä.
          Current rides:
          F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

          Previous rides:
          E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Kertokaa nyt joku mitä arvoja sieltä live-datasta pitäisi löytyä ehjästä M52B28 moottorista vaikka tyhjäkäynnillä? Tai joku linkki mistä tollanen tieto löytyy. Auttaisi todella useaa jos joku ottaisi vaikka ehjästä autosta vähän dataa talteen ja laittaisi jakoon.
            Retard Member

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6926
              • N/A

              #7
              Eilen tutkittiin livedataa hieman ja äkkiseltään lambdojen signaali näytti ihan järkevältä, molemmat säätää sellain että se jännite seilaa tasaisilla sykleillä ja jännite vaihtuu vuorotellen. Muuten näytti kyllä kaikki minunsilmään ihan normaalilta ja tosiaan mitään vikakoodeja ei löytynyt. Eilen ajelin sillä testilenkkiä ja oikeastaan ainut milloin sain sen aavistuksen nyhtämään oli kun moottori oli kylmä, lämpimänä se kulki niinkun pitääkin. Ja tuo kylmänä pien nyhtäminen oli niin olematon että todella tarkkaan piti tunnustella että sen tunti edes. Kuvailisin sitä sillain että kun ajaa aivan pintakaasulla kylmällä moottorilla on pieni nyhtäminen havaittavissa, mutta heti kun lisää vaikka10% kaasua nyhtäminen häviää samantien. Mielestäni myös edellisessä E36 328i oli tuollainen "ominaisuus" kylmänä. Näinollen epäilisin dme:n veden lämpötila-anturia (CLT) ja vaihdan sen tuohon tässä kesän aikana ja raportoin vaikka tähän topicciin muuttuiko mihinkään. Ainiin, tulpat ja suodattimet on viimekesänä tuohon vaihdettu.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                ....ja niitä imuvuotoja ei siis 100% varmuudella ole?

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6926
                  • N/A

                  #9
                  No ei mistään voi olla varma kun ei ole kaikkia imupuolen tiivisteitä tutkittu.
                  Tutkin sitä seuraavan kerran kun saan starttipilottia käsiini

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎