Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m3 3.2 kytkin ei irroita lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • caltsu
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 81
    • orimattila

    e36 m3 3.2 kytkin ei irroita lämpimänä

    e36 -96 m3 3.2 koneella, manuaali.

    Lämmetessään kytkin ottaa koko ajan alempana ja pitkän kaupunkiajon aikana menee niin huonoksi että ei irroita kokonaan.

    Viileällä koneella toimii siis ihan ok.

    Ajattelin tuon johtuvan asetelmasta mutta täältä löytynee tietoa mikä tuossa oikeasti on vikana.
    Löysin haulla mm alhaalla ottamisen olevan ominaisuus mutta sais se kuitenkin irrottaa kokonaan.
  • IKa
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 877
    • Klaukkala

    #2
    Originally posted by caltsu View Post
    e36 -96 m3 3.2 koneella, manuaali. Lämmetessään kytkin ottaa koko ajan alempana ja pitkän kaupunkiajon aikana menee niin huonoksi että ei irroita kokonaan.
    Mulla ei valitettavasti ole tähän mitään vastausta. Sen sijaan vain vahvistan ko. oireilun. Viimeksi tänään mulla oli täysin vastaavan M3:sen kanssa Ahvenistolla samat oireet. Kun öljyn lämmöt nousivat 110 - 120 asteeseen, niin esim. pakin kytkeminen oli jo melkoista taistelua. Kytkin ei tosiaan enää irrottanut kokonaan. Onneksi rata-ajossa vaihteet sentään vaihtuivat edelleen kohtuullisen kivuttomasti.

    Ilmeisesti auton nestetoimiselle kytkimelle ei ole olemassa mitään varsinaista säätöä, mutta nesteletkun voisi ehkä vaihtaa teräspunosversioon. Siitä saattaisi saada ainakin hieman lievitystä ongelmalle.

    t: Ilkka
    G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

    Comment

    • caltsu
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 81
      • orimattila

      #3
      Originally posted by IKa View Post
      Mulla ei valitettavasti ole tähän mitään vastausta. Sen sijaan vain vahvistan ko. oireilun. Viimeksi tänään mulla oli täysin vastaavan M3:sen kanssa Ahvenistolla samat oireet. Kun öljyn lämmöt nousivat 110 - 120 asteeseen, niin esim. pakin kytkeminen oli jo melkoista taistelua. Kytkin ei tosiaan enää irrottanut kokonaan. Onneksi rata-ajossa vaihteet sentään vaihtuivat edelleen kohtuullisen kivuttomasti.

      Ilmeisesti auton nestetoimiselle kytkimelle ei ole olemassa mitään varsinaista säätöä, mutta nesteletkun voisi ehkä vaihtaa teräspunosversioon. Siitä saattaisi saada ainakin hieman lievitystä ongelmalle.

      t: Ilkka
      Tossa vois olla perää, vanha letku hieman paisuu lämmetessään ja oireet tulevat esille.
      Täytyypä kurkkia minkälaista letkua sinne pitäis laittaa.
      Kiitoksia.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9882
        • KVLA

        #4
        Villi veikkakseni on,että kuumetessaan kytkinlevyn poori alkaa jumittua kuivalla kytkinakselilla ja ei päästä levyn kitkapintaa täysin irti vauhtipyörästä.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎