Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 cabrio madallusongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patrick1
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 304
    • Helsinki

    E36 325 cabrio madallusongelma

    E36 325i Cabrio -93,

    Auton huollon yhteydessä paljastui että takaiskarit on vaihtokunnossa.
    Olen jo jonkun aikaa suunnitellut alustasarjaa autoon, joten ajattelin nyt huollon yhteydessä vaihdattaa jouset/iskarit kun kerran alkuun päästiin.

    Toivoisin siis nyt hyviä ehdotuksia madallussarjoista autooni. Yksi vaihtoehto on H&R jouset / Bilstein iskarit (-40/-10) mutta tuo -10 takana kuulostaa liian maltilliselta. Minulle tarjottiin myös H&R korkeussäädettävää alustaa (30-70etu, 30-60taka), onko kellään kokemusta näistä?

    Toivon asiallisia kommentteja, mielellään perusteluineen. Kommentit tyyliin "koni on paras" ei auta minua millään tavalla.
    Eli jos on hyviä omakohtaisia kokemuksia tai kaverilta saatua varmaa tietoa, niin olisin kiitollinen.

    Tässä vaiheessa kaikki apu on tervetullutta =)
    - E36 325i Cabriolet
    - Volkswagen Passat, 1,9D Variant
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Huomaa että tuo cabrioletti on reilusti painavempi kuin sedan joten sitä madallusta saattaa tulla enemmän kun on tarkoitus.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • bimmerE34
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 6209
      • Gotham

      #3
      Ehdottomasti säädettävä alusta! Tuo 30 takaa kun tiputtaa niin on jo tarpeeksi lintassa.. Mulla on FK Königsportti säädettävä takana ja nyt ylimmällä asennolla juuri sopiva.

      Suosittelen lämpimästi. Keulasta saa kyllä ainakin 60mm ottaa jos jousilla ja iskareilla tekee ettei säädettävää hommaa..

      ///Pumppu Pojat Racing Team
      Metaline sport #40

      Comment

      • patrick1
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 304
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by bimmerE34 View Post
        Ehdottomasti säädettävä alusta! Tuo 30 takaa kun tiputtaa niin on jo tarpeeksi lintassa.. Mulla on FK Königsportti säädettävä takana ja nyt ylimmällä asennolla juuri sopiva.

        Suosittelen lämpimästi. Keulasta saa kyllä ainakin 60mm ottaa jos jousilla ja iskareilla tekee ettei säädettävää hommaa..
        Onko tuo -30 takaa niin rajalla ettei paljoa enemää voi ottaa alas, että vosikin riittää -10 tai -20 vai onko juuri sopiva
        Oletko kuullut miten on H&R versus FK Königsport mikä omassasi? meinaan, onko jompikumpi selvästi laadultaa heikompi kuin toinen?

        Mainittakoon vielä että tuo minulle tarjottu H&R kokeussäädettävä maksaisi 1260€
        - E36 325i Cabriolet
        - Volkswagen Passat, 1,9D Variant

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2540
          • Pirkkala

          #5
          Help!!!

          Lainaan topiccia...
          Pitäisi omaa E36 coupea nostaa hieman talveksi ja nyt alla normaalit madaltavatjouset 60/40 (todellisuudessa enemmän).Eli korkeussäädettävää alle.
          Lisäksi jäykkyyttä pitäisi päästä säätämään ainakin takaa.


          Onko noissa sarjoissa portaaton säätö ja mikä on säätöalue?
          Lisäksi kiinnostaa miten säätötapahtuu..eli kun kesällä mahdollisimman tonttiin ja talvella sen verran ylös että mahtuu nastat alle,niin kuinka vittumainen se on joka kevät ja syksy ruuvata?..ja kuinka juntturassa se aina on?

          Hyviä (hinta/laatu) sarjoja?

          paljon kysymyksiä mutta toivottasti vastauksiakin..Kiitoksia jälleen etukäteen.
          sigpic

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            Originally posted by QUASIMODO View Post
            Lainaan topiccia...
            Pitäisi omaa E36 coupea nostaa hieman talveksi ja nyt alla normaalit madaltavatjouset 60/40 (todellisuudessa enemmän).Eli korkeussäädettävää alle.
            Lisäksi jäykkyyttä pitäisi päästä säätämään ainakin takaa.


            Onko noissa sarjoissa portaaton säätö ja mikä on säätöalue?
            Lisäksi kiinnostaa miten säätötapahtuu..eli kun kesällä mahdollisimman tonttiin ja talvella sen verran ylös että mahtuu nastat alle,niin kuinka vittumainen se on joka kevät ja syksy ruuvata?..ja kuinka juntturassa se aina on?

            Hyviä (hinta/laatu) sarjoja?

            paljon kysymyksiä mutta toivottasti vastauksiakin..Kiitoksia jälleen etukäteen.
            noi halppikset ta-tekszfniksi vai mikä se oli v-maxx yms on ainakin meillä toiminu hyvin säätäessä, puhdistuu yllättävänkin helposti mitään muuta säätöä noissa ei sit ollukkaa. tietty taakse voi ostaa säädettävät iskarit jos haluu
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6020
              • Sipoo

              #7
              Originally posted by Tonton View Post
              noi halppikset ta-tekszfniksi vai mikä se oli v-maxx yms on ainakin meillä toiminu hyvin säätäessä, puhdistuu yllättävänkin helposti mitään muuta säätöä noissa ei sit ollukkaa. tietty taakse voi ostaa säädettävät iskarit jos haluu
              TA-Technix täälläkin ja toimii. Takaa on kyllä niin tapissa ku voi ja vielä paksummat kumet vaihdettu jousien yläpäihin ennenku tuli tarpeeks ylös (sama sarja näissä sedan/coupe/touring/cabrio, joten vähän painuu alas).. säätö on helppoa, joskin joutuu ottaa renkaat pois (tietty). Tosin mitä väliä, jos otat kuitenkin renkaat pois kun vaihdat talvikumia alle..

              Voihan siihen kai ostaa pelkän säätöpalikan taakse jousen yläpäähän, jos säätöä kaipailee? Homman nimi tässä taisi vain olla, että pitäis koko auto saada ylös..

              Osta Bemu2000 -nimimerkiltä tollanen Vmaxx/TA-Technix korkeussäädettävä sarja, muistaakseni jotai 300e velottaapi. Itellä on cäpissä alla ja hinta/laatu-suhde on kerrassaan loistava! ajaa aivan varmasti asiansa sulla talvikäytössä.

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2540
                • Pirkkala

                #8
                Originally posted by kmn View Post
                TA-Technix täälläkin ja toimii. Takaa on kyllä niin tapissa ku voi ja vielä paksummat kumet vaihdettu jousien yläpäihin ennenku tuli tarpeeks ylös (sama sarja näissä sedan/coupe/touring/cabrio, joten vähän painuu alas).. säätö on helppoa, joskin joutuu ottaa renkaat pois (tietty). Tosin mitä väliä, jos otat kuitenkin renkaat pois kun vaihdat talvikumia alle..

                Voihan siihen kai ostaa pelkän säätöpalikan taakse jousen yläpäähän, jos säätöä kaipailee? Homman nimi tässä taisi vain olla, että pitäis koko auto saada ylös..

                Osta Bemu2000 -nimimerkiltä tollanen Vmaxx/TA-Technix korkeussäädettävä sarja, muistaakseni jotai 300e velottaapi. Itellä on cäpissä alla ja hinta/laatu-suhde on kerrassaan loistava! ajaa aivan varmasti asiansa sulla talvikäytössä.

                Kuinkas alas etupään saa?ja onko säätö portaaton?
                sigpic

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6020
                  • Sipoo

                  #9
                  Originally posted by QUASIMODO View Post
                  Kuinkas alas etupään saa?ja onko säätö portaaton?
                  tarpeeks! mulla lipasta 11cm ja varaa on ruuvata vielä vaikka kuinka! portaaton - toki!

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2540
                    • Pirkkala

                    #10
                    Originally posted by kmn View Post
                    tarpeeks! mulla lipasta 11cm ja varaa on ruuvata vielä vaikka kuinka! portaaton - toki!
                    Ootko huomannut että olis kovin löysä?
                    ..Itsellä on taas kerran ongelmia noiden renkaiden kanssa ja mietin että jos sitä päätyis myös säädettävään alustaan.Luin vaan tuosta toisesta topicista että nämä olis kovia nitisemään/natisemaan ja kolisemaan.

                    Tällä hetkellä oma coupe on ihan unelma korkeudella (kesä),mutta uudet nastat toivat ongelmia taas ja olishan se jees jos talveksi nostaisi sentin tai kaksi.
                    Kesällä saisi olla maavara edessä se 7-8cm ja jäykkä ettei napsu kiinni (erityisesti takana raapii montuissa jos takana joku).
                    sigpic

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎