Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50B20 vs M50B25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko_k
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 68
    • Lpr

    E36 M50B20 vs M50B25

    Alkaa nyt jonkin verran kaivelemaan tämä juttu, joten kokeillaanpa uutta threadia, kun ei haulla sopivaa valmistakaan löytynyt.

    Elikkä;

    Paljon puhutaan siitä kuinka paljon tehokkaampi ja vääntävämpi 2.5l E36 on verrattuna 2.0. Mutta jos nämä kaksi laitetaan rinnakkain ja täysi kiihdytys, kuinka tuossa käy ? Kiihtyykö 2.5 paremmin jo pienemmissäkin nopeuksissa, vai kasvaako ero vasta vauhdinkin noustessa "kovaan vauhtiin" ?

    Alkoi tämä asia vaan askarruttamaan, kun kerran kaverin kanssa vierekkäin kiihdyttäessä mentiinkin tasatahtiin. Itse 325:llä, kaverilla 320. Kyllä omasta tuntuisi vääntöä löytyvän enemmän alakierroksilla, mutta täyskiihdytyksessä mentiin rintarinnan yli 100km/h vauhtiin. Vasta reilusti yli 100km/h rupesi rakoa tulemaan 325:n hyväksi.

    Onko omassa koneessani jokin pielessä, vai onko kaverilla ylipirteä 320 ? Mielessä myös käynyt josko kaverilla tekniikan vaihto, mutta varmaksi emme osaa sanoa, niin paljoa kokemusta ei noista vielä ole. Koneet ovat erilaisia, mutta omassani onkin vanos, kaverilla ei. Mistä tunnistaisi kaverin koneen varmasti kaksilitraiseksi ?

    Olisi mukava nähdä videota, josko joltain löytyisi kyseisestä taistosta.

    Jokin tässä mättää jommankumman autossa, mutta kumman ?
    EX: e36 325i coupe Sterlingsilber
    Ex: e36 318i Diamandschwarz
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    No ei ainakaan siinä kaveris autossa. Kyllä noissa vissi ero on jos sulla on vielä vanoskone.
    Retard Member

    Comment

    • Ville86
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 397
      • Lapua

      #3
      eroa on ku yällä ja päivällä tai ainaki pitäis
      -LapuaConnection-

      E30 320 cabriolet -91
      E46 320d touring -05
      E36 316 sedan -92
      ex:
      E36 325 cabriolet -94
      E39 520 touring -98
      E39 528 sedan -97
      E36 325 coupe -94


      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #4
        320i menee tehtaan mukaan 2s hitaammin 0-100 kuin 325i, se on suuri ero tolla matkalla/ajassa. Joko et osaa ajaa tai sulta on pollet siirtyny autuaammille laitumille eläkepäiviä viettämään
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • marko_k
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 68
          • Lpr

          #5
          Olenkin tuuminut että minun autossa jotain vikaa täytyy olla, kun tuntuu että huononlaisesti lähtee. Vikakoodeja auto ei kuitenkaan anna :think

          Antakaas vielä joku neuvo, mistä varmasti tunnistaa 2.0 koneen ?

          Kuskista tämä ei ole kiinni
          EX: e36 325i coupe Sterlingsilber
          Ex: e36 318i Diamandschwarz

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            Vikakoodit kantsii kattoa alkuun jos vaikka olis jotain vinkkiä missä mättää.
            Retard Member

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Originally posted by marko_k View Post
              Antakaas vielä joku neuvo, mistä varmasti tunnistaa 2.0 koneen ?
              Eikös siellä lohkossa imusarjan alapuolella ole sen kohkon koko ihan valettuna...vähän piilossa tosin :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #8
                Imusarjoista pitäis tunnistaa aika helposti, ainakin jos on toinen auto vierellä.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Originally posted by r.w. View Post
                  Imusarjoista pitäis tunnistaa aika helposti, ainakin jos on toinen auto vierellä.
                  Ellei ole vaihdettu
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Beemer man
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 560
                    • Imatra

                    #10
                    Itsellä joskus e36:ssa oli tehot hävinny e36coupessa ja ilmamäärä mittari oli rikki. Tuolta enemmän ---> http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=hummat Oli siis aikalailla samat tehot ku 320mallissa.
                    Harley-davidson sportster -09
                    Yamaha R1 -02
                    e61 520d lci
                    micra

                    Exät
                    e24 635csi
                    e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
                    e34 520, 540, 535
                    e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
                    e46 316, 323
                    e39 523,520x2

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1529
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Eikös siellä lohkossa imusarjan alapuolella ole sen kohkon koko ihan valettuna...vähän piilossa tosin :think
                      Koneen vasemmassa kyljessä öljypohjan kiinnitystasosta hieman ylöspäin aika keskellä on tasainen kohta ,jossa meistettynä numerot. Alkaen 20 jotakin = 2L ja 25 jotakin =2.5L
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • marko_k
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 68
                        • Lpr

                        #12
                        Tosiaan, onhan nuo koneet hiukka erilaisia kun niitä vertailtiin, mutta varmaksi emme kuitenkaan osanneet sanoa, kun omassani on vanos, sekä kaverin auto vuotta vanhempi.

                        Ilmamäärämittaria itsekin aikanaan epäilin, ja tuli kokeiltua toistakin mittaria, kuitenkin tuloksetta..

                        Pitänee vielä varata aika koodien lukuun uudelleen. Tulppia ja lambdoja on jo tullut vaihdeltua.

                        Edit:

                        Originally posted by M325i View Post
                        Koneen vasemmassa kyljessä öljypohjan kiinnitystasosta hieman ylöspäin aika keskellä on tasainen kohta ,jossa meistettynä numerot. Alkaen 20 jotakin = 2L ja 25 jotakin =2.5L
                        Täytyy tämäkin vielä ihan piruuttain tarkistaa, yllättävän hyvin jaksaa luisua asfaltillakin kaksilitraiseksi.
                        Last edited by marko_k; 03-07-2009, 07:57.
                        EX: e36 325i coupe Sterlingsilber
                        Ex: e36 318i Diamandschwarz

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎