Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E36, Jarrunestettä katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    M3 E36, Jarrunestettä katoaa

    Ongelma on siis siinä, että jostain hiukan vuotaa. Sitä menee n. 1-2dl parissa-kolmessa viikossa. Olen tsekannut männät, satulat ja linjat; ei vuotoja, eikä tiputa maahan. En keksi enää muuta kuin pääsylinterin, joka vuotaisi sitten alipainetehostajaan, ja sitä kautta häviäsi. Voiko olla näin?

    Ei mielellään turhaan laittaisi uutta pääsylinteriä, se kun maksaa Laakkosella vajaa 600e. Motonetin 230e pääsylinteristä en edes tiedä käykö, koska siellä ei lue M3:sta mitään. Ja tekeekö sillä edes mitään, vaikka kävisi?
    Last edited by Tylyttäjä; 14-07-2009, 17:03.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11662
    • Kouvola

    #2
    Työsylinteri?

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Jos vika on siinä sylinterissä ja uutta joudut vaihtamaan niin muistaakseni sellainen pitäisi löytyä yhdestä purku M3:sta ja se ei maksa lähellekään Laakkosen hintoja. Mokoma löytyy Vantaalta. Kysele privalla lisää kun vika varmistuu.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Kilpelä
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 50
        • Vantaa -Finland

        #4
        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Ongelma on siis siinä, että jostain hiukan vuotaa. Sitä menee n. 1-2dl parissa-kolmessa viikossa. Olen tsekannut männät, satulat ja linjat; ei vuotoja, eikä tiputa maahan. En keksi enää muuta kuin pääsylinterin, joka vuotaisi sitten alipainetehostajaan, ja sitä kautta häviäsi. Voiko olla näin?

        Ei mielellään turhaan laittaisi uutta pääsylinteriä, se kun maksaa Laakkosella vajaa 600e. Motonetin 230e pääsylinteristä en edes tiedä käykö, koska siellä ei lue M3:sta mitään. Ja tekeekö sillä edes mitään, vaikka kävisi?
        Toi on helppo todeta, kun ottaa sen alipaineliitännän irti siitä tehostajasta ja esim nippusiteellä kokeilee dippailla ja jos kastuu on homma sitä myöten selvä. Sinne tehostajan sisään mahtuu aika paljon sitä nestettä.
        UZS190 Lexus GS430 - käyttis
        MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

        Comment

        • leppala
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 190
          • järvenpää

          #5
          Kyseessä voi olla myös kytkimen sylinterit. Jarrunestesäiliöstä lähtee nimittäin kytkimen nesteetkin eteenpäin.

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #6
            Originally posted by leppala View Post
            Kyseessä voi olla myös kytkimen sylinterit. Jarrunestesäiliöstä lähtee nimittäin kytkimen nesteetkin eteenpäin.
            Jaahas, täytyypä tsekkailla nekin. Kiitoksia tiedosta!
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              Sama jarrupääsylinteri löytyy käsittääkseni myös mm. V8 koneisista E34:sta, josko auttaisi käytettyjen etsinnässä..
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • RMB
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 222
                • Rovaniemi

                #8
                Melko varmuudella tässä tapauksessa on kytkimen sylinteri joka on siellä vaihteiston kljessä kiinni. Katteleppa jääkö nestettä asvaltiin kun polkee useasti kytkintä paikallaan.

                Ainakin niitä on näistä mennyt, itse jarrujen pääsylinteri nyt hajoaa harvemmin
                http://tomracing.suntuubi.com/

                http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #9
                  Originally posted by RMB View Post
                  Melko varmuudella tässä tapauksessa on kytkimen sylinteri joka on siellä vaihteiston kljessä kiinni. Katteleppa jääkö nestettä asvaltiin kun polkee useasti kytkintä paikallaan.

                  Ainakin niitä on näistä mennyt, itse jarrujen pääsylinteri nyt hajoaa harvemmin
                  Näin teen, kiitoksia tästäkin vinkistä!
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9082
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by RMB View Post
                    Melko varmuudella tässä tapauksessa on kytkimen sylinteri joka on siellä vaihteiston kljessä kiinni. Katteleppa jääkö nestettä asvaltiin kun polkee useasti kytkintä paikallaan.

                    Ainakin niitä on näistä mennyt, itse jarrujen pääsylinteri nyt hajoaa harvemmin
                    Mitä näitä nyt on tullut itsellä vastaan: Jarrunestesäiliö on kaksiosainen ja kytkinpiirin täydellinen tyhjentyminenkään ei vaikuta jarrujen ensiöpiirin nestemäärään. Nestehän menee varsinaiselta ensiöpiirin säiliöltä väliseinän yläosassa olevan kolon kautta sinne toisio-/kytkinpiirin säiliölle. Saa vapaasti ojentaa, jos tämä ei koske M3:sta.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16300
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Mitä näitä nyt on tullut itsellä vastaan: Jarrunestesäiliö on kaksiosainen ja kytkinpiirin täydellinen tyhjentyminenkään ei vaikuta jarrujen ensiöpiirin nestemäärään. Nestehän menee varsinaiselta ensiöpiirin säiliöltä väliseinän yläosassa olevan kolon kautta sinne toisio-/kytkinpiirin säiliölle. Saa vapaasti ojentaa, jos tämä ei koske M3:sta.
                      Eikös myös väliseinän alaosassa ole tasausreikä ?

                      E: Ei vaan puolivälin paikkeilla ?

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Eikös myös väliseinän alaosassa ole tasausreikä ?

                        E: Ei vaan puolivälin paikkeilla ?
                        Taitaahan se aikas ylhäällä olla juuri sen takia ettei jarrut mene jos kytkimen systeemit laukeaa..

                        www.bmwfans.info ja sieltä myös näkee mitkä kaikki sylkät siihen sopivat.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • RMB
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 222
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Mitä näitä nyt on tullut itsellä vastaan: Jarrunestesäiliö on kaksiosainen ja kytkinpiirin täydellinen tyhjentyminenkään ei vaikuta jarrujen ensiöpiirin nestemäärään. Nestehän menee varsinaiselta ensiöpiirin säiliöltä väliseinän yläosassa olevan kolon kautta sinne toisio-/kytkinpiirin säiliölle. Saa vapaasti ojentaa, jos tämä ei koske M3:sta.
                          Siis entäs sitten jos on kaksiosainen??? Tiedän hyvin kyllä että säiliöstä lähtee kytkinnesteen letku yläreunasta ja eli jarrunestesäiliö ei voi tyhjentyä kokonaan jos kytkinsylinterit alkaa vuotamaan. Viestiketjun aloittaja ei ole minusta puhunut mistään jarrujen häipymisestä tässä topikissa vaan siitä että säiliöstä häipyy nestettä n. 2-3dl tasaisin väliajoin.

                          Jos säiliö on ihan täynnä niin tämä määrä voi mennä sieltä kytkimen kautta jos sylinteri vuotaa, koska kun olen tyhjän e36:sen säiliön kaatanut täyteen niin kyllä aina on puolen litran pullon saa sinne menemään. Tosin putkissakin on tällöin ollut tyhjää. Tosin kuinka tarkkaan ketjun aloittaja on laskenut 2-3dl vai onko todellisuudessa vähemmän.

                          Omassa E36:ssa nestettä häipyi varmasti noin 1-2dl kun vuoti kytkimen kautta ja tämän jälkeen kytkin alkoi temppuilemaan. Korjaantui väliaikaisesti kun lisäsi nestettä ja polki kytkintä tarpeeksi.
                          Last edited by RMB; 16-07-2009, 11:46.
                          http://tomracing.suntuubi.com/

                          http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            #14
                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Näin teen, kiitoksia tästäkin vinkistä!
                            Noniin, eilen ehdin vihdoin auton alle. Eiköhän se tuo kytkimen työsylinteri ole, kun siinä on vähän pisaraa laatikon ja koneen välisessä liitoksessa. Elikäs työsylinteri taitaa vuotaa sisäänpäin sinne kytkimeen, ja neste tihkuu sitten tuosta liitoksesta ulos..

                            Täytyypä laitella uusi työsylinteri!
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • Erska
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 439
                              • Tuusula

                              #15
                              ETK:n mukaan samaa sylinteriä käyttäävät kaikissa E36 malleissa, joten kannattaa esim. motonetin osat tsekata. Ite jouduin uusimaan 525i ko sylinterin ja motonetistä sain ATE:n osan eli alkup. ilman bmw-logoa

                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              Noniin, eilen ehdin vihdoin auton alle. Eiköhän se tuo kytkimen työsylinteri ole, kun siinä on vähän pisaraa laatikon ja koneen välisessä liitoksessa. Elikäs työsylinteri taitaa vuotaa sisäänpäin sinne kytkimeen, ja neste tihkuu sitten tuosta liitoksesta ulos..

                              Täytyypä laitella uusi työsylinteri!
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                              Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                              EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎