Autossani (e36 316) on ollut nyt viime syksystä asti sellainen ongelma, että tyhjäkäynnin kierrokset vatkaa n.1000 rpm heittoa edestakaisin ja auto hytkyy siinä samalla vaikka millä mitalla. Toisaalta taas kun kaasua painaa niin auto kehrää kuin kissa ja käynti on silloin uuden auton veroista. Tehot ja kaikki tuntuvat olevan täysin tallella.
Aluksi kun ongelma ilmeni niin auto sammui aina pian kaasun pois päästämisen jälkeen siinä kierrosten vaihtelussa, tämän takia nostin tyhjäkäynnin kierroksia hieman jotta sammuminen loppuisi. Sen piti olla vain tilapäinen ratkaisu, kun olin varma, että ongelma liittyisi sytykseen. Mutta vaihdettuani kaiken sytytykseen liittyvän, niin ongelma pysyi silti ennallaan. Seuraavaksi putsasin ruisku järjestelmän ja tarkastelin sen kunnon ja sekään ei auttanut tippaakaan.
Nyt tuli katsastuksen kanssa ongelmia tämän käyntihäiriön takia ja joudun sanomaan, ettei minulla ole pienintäkään aavistusta mistä ongelma johtuu.
Katsastusmies aavisteli että nokka-akseli olisi kulunut, mutta hieman epäilen että se siitä johtuisi?
Jos jollain olisi jotain vinkkiä asiaan, niin olen todella kiitollinen!
Aluksi kun ongelma ilmeni niin auto sammui aina pian kaasun pois päästämisen jälkeen siinä kierrosten vaihtelussa, tämän takia nostin tyhjäkäynnin kierroksia hieman jotta sammuminen loppuisi. Sen piti olla vain tilapäinen ratkaisu, kun olin varma, että ongelma liittyisi sytykseen. Mutta vaihdettuani kaiken sytytykseen liittyvän, niin ongelma pysyi silti ennallaan. Seuraavaksi putsasin ruisku järjestelmän ja tarkastelin sen kunnon ja sekään ei auttanut tippaakaan.
Nyt tuli katsastuksen kanssa ongelmia tämän käyntihäiriön takia ja joudun sanomaan, ettei minulla ole pienintäkään aavistusta mistä ongelma johtuu.
Katsastusmies aavisteli että nokka-akseli olisi kulunut, mutta hieman epäilen että se siitä johtuisi?
Jos jollain olisi jotain vinkkiä asiaan, niin olen todella kiitollinen!
Comment