Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36: käsijarruvaijerin irroitus navasta - ratkaistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sipe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 151
    • Vantaa

    e36: käsijarruvaijerin irroitus navasta - ratkaistu

    Mitenköhän tuo vaijeri irtoaa siitä navasta? Levy, satula, ja käsijarrukengät purettu pois tieltä, mutta vaijeri ei tule silti lävitse. Takapuolella on jonkin sortin kulmikas holkki, mutta eihän sinne mikään avain mahdu...

    Vinkkejä?
    Last edited by Sipe; 02-08-2009, 13:46.
    www.overboard.fi
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Joku sopivan kokoinen tuurna käteen ja lekaa perää!!! Kyllä lähtee
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Laakeri
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 983
      • Rovaniemi

      #3
      Ei se oo ku ruostunu siihen kiinni, jotai kunnon ruosteenirrotusmömmöä lilluun siihen sekaan niin kyllä se sitte irtoo kun aikansa pyörittelee
      E34 S38B38
      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
      2gen RAM 5.9 cummins

      Comment

      • Sipe
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 151
        • Vantaa

        #4
        Nyt oon yrittäny sitä hakata väkivaltaisesti irrotusöljyn kera mutta irti ei lähde. Ei viitsisi paskaksi laittaa.

        Katsoisko joku näistä kuvista, että mulla on varmasti kaikki tarvittavat osat irti?




        Varsinkin tossa alemmassa kuvassa hämää toi käppärivaijerin päässä oleva tollanen metallinen holkki, jossa näyttäis olevan ihan kulmia. Eikö sitä todellakaan tarvitse kiertää auki?
        www.overboard.fi

        Comment

        • sturer Bock
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 312
          • Häme

          #5
          Originally posted by Sipe View Post
          Nyt oon yrittäny sitä hakata väkivaltaisesti irrotusöljyn kera mutta irti ei lähde. Ei viitsisi paskaksi laittaa.

          Katsoisko joku näistä kuvista, että mulla on varmasti kaikki tarvittavat osat irti?




          Varsinkin tossa alemmassa kuvassa hämää toi käppärivaijerin päässä oleva tollanen metallinen holkki, jossa näyttäis olevan ihan kulmia. Eikö sitä todellakaan tarvitse kiertää auki?
          Ei tarvi. Mahdut lyömään pään irti, kun pujotat jonkun tuurnan tai tasapää meisselin pyörän pultin reiän läpi ja taivutat vaijeria sivulle jonka takana näet käsijarruvaijerin kuoren pään. Siihen päähän kun napautat muutaman kerran meisselillä/tuurnalla niin lähtee varmasti jos oot irrotusöljyä suihkinu sinne. Takaa vaan vielä tosta holkista kiinni pihdeillä ja nitkuttelet rakoa sinne ja kunnolla irrotusöljyä, kuvasssa ainakin ihan kuiva takaata toi vaijerin seutu.
          Syy miksi pitää pyörän pultin reiästä pujottaa meisseli on se ettei sitä saa muualta käsijarruvaijerin päähän suoraan osumaan.

          Sit kun takaisin laittaessa pistät reikään kuparitahnaa/vaseliinia niin lähtee seuraavan kerran paljon helpommin irti.

          Toivottavasti ei ollu liian vaikeeselkosta tekstiä.
          Last edited by sturer Bock; 01-08-2009, 10:41.

          Comment

          • Tahka-
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 76
            • Loimaa

            #6
            Originally posted by Sipe View Post
            Nyt oon yrittäny sitä hakata väkivaltaisesti irrotusöljyn kera mutta irti ei lähde. Ei viitsisi paskaksi laittaa.

            Katsoisko joku näistä kuvista, että mulla on varmasti kaikki tarvittavat osat irti?




            Varsinkin tossa alemmassa kuvassa hämää toi käppärivaijerin päässä oleva tollanen metallinen holkki, jossa näyttäis olevan ihan kulmia. Eikö sitä todellakaan tarvitse kiertää auki?
            Piukassa se vaan on.
            Kunnolla vaan lekaa perään niin irti lähtee

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6693
              • .......

              #7
              Voimaa vaan lekan varteen. e30 toinen lähti kahdella napautuksella, toista sai takoa n. 2 tuntia, muutama tuurna meni myös ja purkki irrotusöljyä. En tiedä onko e36 mutta ainakin e30 tuo holkki on päästä kartio, kun ruostuu kunnolla kiinni=tiukassa.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Sipe
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 151
                • Vantaa

                #8
                Jes! Annoin isoa lekaa oikein kunnolla pari kertaa ja irtos lopulta. Meinas olla jo usko koetuksella. Tattista vaan rohkaisuista kaikille...
                www.overboard.fi

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎