Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 e36 ei kulje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _-Nico-_
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 7
    • Jyväskylä

    316 e36 ei kulje!

    Eli -93 316i m40 moottori.
    Huippunopeus on vain 140km/h vaikka pitäis mennä n.190km/h ,missä vika?
    Onko muuten kunnossa nopeus/vaihde?
    1. vaihteella n.30km/h
    2. vaihteella n.50km/h
    3. vaihteella n.80km/h
    4. vaihteella n.115km/h
    5. vaihteella n.140km/h

    Vaihdettu: Jakopäänhihna, virranjakajan kansi ja pyörijä, polttoaine suodatin.
    Neuvoja? Kiitos!
    e36 325i
    e36 316i
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Paljonkos tuo laite on ajettu?
    Olisiko jo nokka yms. hilut jo niin kuluneet ettei kierrä tarpeeksi?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16368
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by _-Nico-_ View Post
      Eli -93 316i m40 moottori.
      Huippunopeus on vain 140km/h vaikka pitäis mennä n.190km/h ,missä vika?
      Onko muuten kunnossa nopeus/vaihde?
      1. vaihteella n.30km/h
      2. vaihteella n.50km/h
      3. vaihteella n.80km/h
      4. vaihteella n.115km/h
      5. vaihteella n.140km/h

      Vaihdettu: Jakopäänhihna, virranjakajan kansi ja pyörijä, polttoaine suodatin.
      Neuvoja? Kiitos!
      316i eli 3.45 perä ja jos renkaat yhtään oikean kok. esim 225/45-17 t. 205/55-16, nopeudet 6000 rpm:
      I 49
      II 83
      III 125
      IV 170

      Summarum, häikkää on... Antamillasi nopeuksilla kierrokset 3700-4000 ja ilm. huiput 190, kierroksia viitosella 5500.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Meinasin otsikon perusteella vastata että kyseessä on ominaisuus

        Asiaan : eikö kierrä neljää tonnia enempää tyhjäkäynnilläkään?
        Käy terveen oloisesti ja -kuuloisesti?

        Lähtisin veikkaamaan että sytytys on pahasti hukassa jos jako on VARMASTI oikein, eikä ole jätetty letkuun lukkopihtejä kun on pa-sutari vaihdettu tai muuta källiä sattunut korjaillessa.

        Mitenhän vaiva on alkanut ? Ennen vai jälkeen remontin?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Jupex
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 41
          • Seinäjoki

          #5
          Kuinka se käy milläkin kierrosluvulla, kiertääkö tyhjäkäynnillä ja tökkääkö se vain sinne huippunopeuteen kuin seinään vai tuntuuko vain että veto hiljalleen loppuu?

          Jos se tuntuu käyvän hyvin eikä pelota että mikään hajoaa, niin hyvät öljyt koneeseen ja pitkälle baanalle korkeilla kierroksilla... ts. kaasu pohjassa... Vanha E30 316i M40 (n.370 tkm) ei mennyt enää päästöistä läpi aikoinaan ja ajattelin hieman putsata sitä. Satakunta kilometriä kolmosella ja loppumatkasta huomasin, että mittari oli kelannut 30 km/h lisää nopeutta. En tiedä olisiko mennyt päästöistä läpi tuon jälkeen, mutta en tullut ikinä enää kokeilleeksi kun meni uusintanäytön aika sitten umpeen kun ostin uuden vehkeen. Tuon jälkeen kyllä kelasi kierroksia aina eri tavalla

          En nyt tiedä onko tämä kuinka suositeltavaa hoitoa, mutta jos et pelkää vehkeiden totaalileviämistä niin anna sen soida. Tämä tietysti silloin jos veto vain alkaa mystisesti hiipua ilman mitään erityisiä ääniä, nykäisyjä tai muita oireita. Jos siellä kierroksilla on jotain oireita niin älä turhaan huudata...hajoaa vain lisää..
          E30 316
          E30 320i
          E30 316i
          E34 520iA
          E34 525tds touring
          E39 530i touring individual
          E34 M5 3.6

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            316i eli 3.45 perä ja jos renkaat yhtään oikean kok. esim 225/45-17 t. 205/55-16, nopeudet 6000 rpm:
            I 49
            II 83
            III 125
            IV 170

            Summarum, häikkää on... Antamillasi nopeuksilla kierrokset 3700-4000 ja ilm. huiput 190, kierroksia viitosella 5500.
            Tuossa lienee se ydin..Useinmiten kulunut nokka ja nostajat oireilee noissa juurikin noilla kierrosluvuilla..

            Topikin aloittajalle, kokeile ajaa autolla kolmosella kaasulattiassa, alkaako värisemään/pärisemään ennen "huippuja"? Jos alkaa niin yläkerta rupeaa olemaan valmis..Toki mahdollistahan voi olla että jako olisi mennyt hiukan pieleen remmin vaihdossa mutta mutta..Tuo useinmiten buimurin koneissa aiheuttaa männän ja venan morjestukset..
            Eläkä nyt sitten särje sitä autoa jos kokeilet tuota jaksaako se ottaa rajoittajaan asti..Meikäläinen ei vastuuta siitä ota
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • _-Nico-_
              Newbiemmer
              • Jul 2009
              • 7
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Paljonkos tuo laite on ajettu?
              Olisiko jo nokka yms. hilut jo niin kuluneet ettei kierrä tarpeeksi?
              248tkm on ajettu. ei pitäis olla liikaa?
              e36 325i
              e36 316i

              Comment

              • _-Nico-_
                Newbiemmer
                • Jul 2009
                • 7
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                316i eli 3.45 perä ja jos renkaat yhtään oikean kok. esim 225/45-17 t. 205/55-16, nopeudet 6000 rpm:
                I 49
                II 83
                III 125
                IV 170

                Summarum, häikkää on... Antamillasi nopeuksilla kierrokset 3700-4000 ja ilm. huiput 190, kierroksia viitosella 5500.
                Renkaat on 225/40-17"
                e36 325i
                e36 316i

                Comment

                • M20TIC
                  BTCF Member
                  • Feb 2009
                  • 93
                  • Kempele..

                  #9
                  Originally posted by Jupex View Post
                  Kuinka se käy milläkin kierrosluvulla, kiertääkö tyhjäkäynnillä ja tökkääkö se vain sinne huippunopeuteen kuin seinään vai tuntuuko vain että veto hiljalleen loppuu?

                  Jos se tuntuu käyvän hyvin eikä pelota että mikään hajoaa, niin hyvät öljyt koneeseen ja pitkälle baanalle korkeilla kierroksilla... ts. kaasu pohjassa... Vanha E30 316i M40 (n.370 tkm) ei mennyt enää päästöistä läpi aikoinaan ja ajattelin hieman putsata sitä. Satakunta kilometriä kolmosella ja loppumatkasta huomasin, että mittari oli kelannut 30 km/h lisää nopeutta. En tiedä olisiko mennyt päästöistä läpi tuon jälkeen, mutta en tullut ikinä enää kokeilleeksi kun meni uusintanäytön aika sitten umpeen kun ostin uuden vehkeen. Tuon jälkeen kyllä kelasi kierroksia aina eri tavalla

                  En nyt tiedä onko tämä kuinka suositeltavaa hoitoa, mutta jos et pelkää vehkeiden totaalileviämistä niin anna sen soida. Tämä tietysti silloin jos veto vain alkaa mystisesti hiipua ilman mitään erityisiä ääniä, nykäisyjä tai muita oireita. Jos siellä kierroksilla on jotain oireita niin älä turhaan huudata...hajoaa vain lisää..
                  Itselläkin autto tuo "puhdistus", erääseen aikaisempaan autoon. Tosin auto oli M50 koneella ja meinas vähä tyhjäkäynnillä rykiä. Mut vähä reippaammin pedaalia, eikä pelottanu et leviä. Loppu rykimiset ja parani vedot, eli joku mummoillu autolla liikaa..
                  BMW E30

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3308
                    • Kajjjaani

                    #10
                    Originally posted by _-Nico-_ View Post
                    248tkm on ajettu. ei pitäis olla liikaa?
                    Noilla kilometerillä kyllä kallistuisin tutkimaan sen koneen yläkerran.
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • ChilileipÄ
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 2014
                      • jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by 540iAV8 View Post
                      Noilla kilometerillä kyllä kallistuisin tutkimaan sen koneen yläkerran.
                      samaa mieltä!! itellä oli 243tkm ajettu ja nokka oli jo niin kulunu että ei edes tyhjäkäynnillä kiertäny kun jonku alle 5000rpm
                      F11 530D M-Sport ’11
                      E39 525iA touring M-Sport '02
                      ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6693
                        • .......

                        #12
                        Originally posted by ozzy_88 View Post
                        samaa mieltä!! itellä oli 243tkm ajettu ja nokka oli jo niin kulunu että ei edes tyhjäkäynnillä kiertäny kun jonku alle 5000rpm
                        Sopiva tyhjäkäynti sulla
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • _-Nico-_
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 7
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          316i eli 3.45 perä ja jos renkaat yhtään oikean kok. esim 225/45-17 t. 205/55-16, nopeudet 6000 rpm:
                          I 49
                          II 83
                          III 125
                          IV 170

                          Summarum, häikkää on... Antamillasi nopeuksilla kierrokset 3700-4000 ja ilm. huiput 190, kierroksia viitosella 5500.
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Meinasin otsikon perusteella vastata että kyseessä on ominaisuus

                          Asiaan : eikö kierrä neljää tonnia enempää tyhjäkäynnilläkään?
                          Käy terveen oloisesti ja -kuuloisesti?

                          Lähtisin veikkaamaan että sytytys on pahasti hukassa jos jako on VARMASTI oikein, eikä ole jätetty letkuun lukkopihtejä kun on pa-sutari vaihdettu tai muuta källiä sattunut korjaillessa.

                          Mitenhän vaiva on alkanut ? Ennen vai jälkeen remontin?

                          No kierrosmittaria ei ole vaan analoginen kello
                          Ei ainakaan sytytystä pätkivää rajotinta ole tullut vastaan...
                          Käynnissä moottori nakuttaa (kuulemma tyyppi vika), kylmänä kierrokset aaltoilee, mutta lämpimänä käy normaalisti.
                          Jakopään remppa teetettiin korjaamolla.
                          Ostin auton huhtikuussa ja sama vika oli silloinkin, tosin en hirveästi viitsinyt kokeilla rajoja kun jakopään reppa oli eessä.
                          e36 325i
                          e36 316i

                          Comment

                          • insp
                            BTCF Member
                            • Sep 2002
                            • 826
                            • Vantaa

                            #14
                            Kaasuläpän asentotunnistin?
                            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              #15
                              Tämä kuulostaa selvältä 4-sylinterisen vialta. Tuo m40b16 motti ei saa tarpeeksi nokka-akselille voitelua ja ajan myötä on ottanut siipeensä. Voit todeta tämän ostamalla jonkun ulkoisen kiekkamittarin hetkeksi, tai perstuntumalla. Jos ei kierrä tarpeeksi niin vika on melko varmasti kuluneessä nokassa ja nostajissa.

                              Kone on vanha tuttu 8-venttiilinen, joten korjaus ei maltaita maksa. Samalla kannattaa tiivisteet tietenkin vaihtaa koneeseen.
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎