Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Ohjaustehostin temppuilee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jupppe
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 76
    • N/A

    e36 Ohjaustehostin temppuilee.

    Elikkäs olisi pari kysymystä tuosta ohjaustehostimesta,

    Ensimmäiseksi nyt on vähän ajan sisällä tapahtunut kaksi kertaa semmonen juttu, että kesken ajon ihan kuin ohjaustehostin olisi mennyt pois päältä, ohjaus muuttuu helvetin raskaaksi ja ratti rupeaa täristämään oikeen kunnolla, mistä tämä johtuu? Nämä molemmat tapahtui sateessa ja hitaassa ajossa, n.10km/h. Pelkään vain että tämä tapahtuu jossain satasen vauhdissa niin voi käydä huonommin... Ideoita?

    Toinen kysymysys: Ohjaustehostin huutaa ja vikisee todella kovaäänisesti kun kääntää ratin aivan tappiin, oli sitten liikkeellä tai paikallaan niin aina kun ratti on Vasemmalla tai oikealla tappiin käännettynä niin tehostin huutaa hoosiannaa?

    Tehostimen nesteet tarkistettu ja se oli ok. Muuta en ole itse keksinyt viaksi kumpaankaan. Kertokaas nyt fiksummat?

    Kyseessä siis 318i e36 -92 sedan.
  • quisma
    BTCF Member
    • May 2005
    • 384
    • Toijala

    #2
    Onkos noita tehostimen öljyjä vaihdettu ikinä? Aloitappa kokeilut vaihtamalla öljyt ensimmäisenä (ATF öljyä).
    e46 325ci cabrio m-sport2

    Ex: e46 320da touring -04
    e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
    e39 528ia -96
    e34 525i -92
    e30 320i touring -88
    e36 328i coupe -97
    e36 325i -91

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Se että kääntää sen ratin ihan tappiin ja huuto kuuluu niin se huuto tulee siitä pumppua pyörittävästä hihnasta, eli siis likimain normaalia. Onhan noihin mennyt hammastankoja uusiksi joten ei ole mitenkään tavatonta että näin käy sullekin. Ilmeisesti se ohjaus muuttuu "kantikkaaksi" eli ihankun joku pistäisi hanttiin ja sitten kuuluu semmoisia paukahduksia ja ratti kääntyy taas herkemmin.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • os951
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 447
        • Kerava

        #4
        kesken ajon ihan kuin ohjaustehostin olisi mennyt pois päältä, ohjaus muuttuu helvetin raskaaksi ja ratti rupeaa täristämään oikeen kunnolla, mistä tämä johtuu?
        Keskellä hammastankoa olevan tiivisteen pettäminen aiheuttaa myös kuvaamaasi ongelmaa. Paineistettu neste pääsee "väärälle" puolelle ja kumoaa siten toisen puolen vastaavan paineen, aiheuttaen ohjaukseen kantikkuuden tunteen ja tekee siitä todella raskaan. Pystyt toteamaan tämän vian poistamalla hetkeksi tehostimen pumpun hihnan. Jos ohjaus pelittää normaalisti, on tiiviste mennyt.

        Comment

        • PAAWO76
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 105

          #5
          Kannatas kuiteskin ensin tarkastaa hihnan kireys..

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎