Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325tds -96 tehot kateissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeilla
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 313
    • Tampere

    E36 325tds -96 tehot kateissa?

    Autossa välillä ehkä puolet alkuperäisistä hevosista tallella välillä ei sitäkään missähän voisi olla vika.

    Seuraavat toimenpiteet tehty:

    Uusi siirtopumppu, Uusi syöttöpumppu, Uusi ilmamäärämittari ja vaihdettu polttoaine suodatin.

    Vikakoodit luettu: Ei vikoja (MA)


    Onko vinkkejä mistä voisi vikaa lähteä etsimään?

    Tällä hetkellä niin vähän voimaa ettei voi kunnolla edes ajaa.
  • eeilla
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 313
    • Tampere

    #2
    Originally posted by eeilla View Post
    Autossa välillä ehkä puolet alkuperäisistä hevosista tallella välillä ei sitäkään missähän voisi olla vika.

    Seuraavat toimenpiteet tehty:

    Uusi siirtopumppu, Uusi syöttöpumppu, Uusi ilmamäärämittari ja vaihdettu polttoaine suodatin.

    Vikakoodit luettu: Ei vikoja (MA)


    Onko vinkkejä mistä voisi vikaa lähteä etsimään?

    Tällä hetkellä niin vähän voimaa ettei voi kunnolla edes ajaa.


    Ei kellään mitään vinkkejä?

    Vaikka polkasee kaasun pohjaan ei kulutusmittari nouse paljoa yli kympin.

    Missä kaikki tds osaajat?

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Onko ahtopaineen anturin letku kiinni/ehjä.
      Kaasupolkimen asentotunnistinkin voi veetuilla.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • eeilla
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 313
        • Tampere

        #4
        Originally posted by TFV View Post
        Onko ahtopaineen anturin letku kiinni/ehjä.
        Kaasupolkimen asentotunnistinkin voi veetuilla.




        Mihinkä tässä kuvassa näkyvä letku turbolta kuuluu tulla? Osa numero 3?

        Letku tulee turbon etuosaan kiinni.

        Voiko kaasupolkimen asentotunnistinta jotenkin testata?

        Kun ottaa ilmamassamittarin johdon irti niin saa jonkun verran tehoa lisää, mutta alkaa savuttamaan.

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Letku tulee imusarjan alta ja menee polttainesuodattimen lähettyvillä olevaan pieneen mustaan laatikkoon alapuolelle.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • eeilla
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 313
            • Tampere

            #6
            Originally posted by TFV View Post
            Letku tulee imusarjan alta ja menee polttainesuodattimen lähettyvillä olevaan pieneen mustaan laatikkoon alapuolelle.
            Niin ilmeisesti siihen laatikkoon mihin tulee sähköjohtokin?Mikä laatikko tämä on ahtopaineanturiko?

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #7
              Niin kait. Mulla tuli tehot takaisin kun hiffasin ton letkun huitelevan irrallaan ja tuikkasin kiinni. Parani heti melkein normaaliksi ja parin päivän kuluessa kaikki paukku palautui. Olisiko kulkenut jollain vara/hätäarvoilla ja nollautuminen vei aikaa? Ota näistä selvää.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • icebox
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 194
                • Tampere

                #8
                e36 325tds -96 hukkaa tehot

                Potilas e36 325tds manuaali touring -96.

                Oire:

                Kun ajaa hetken tasaisella nopeudella, esim vitosella 110km/h mittarinopeutta, hukkaa auto suurimman osan tehoistaan. Matka hyytymiseen ei ole kummoinen, pahimmillaan jo ihan muutamia kilometrejä. Tilanteen ollessa päällä vitosella kulutusmittarin saa nousemaan 10l/100km asti ja kiihtyvyys on litraisen micran luokkaa.

                Tilanne nollautuu kun hidastaa reilusti vauhtia tai pysähtyy kokonaan. Hyytymistä ei tapahdu jos kierroksia / nopeutta vaihtelee. Moottorin lämpötilalla ei ole vaikutusta asiaan, sama tapahtuu lämpöisellä / kylmällä moottorilla.

                Lennosta virrat pois - päälle tempulla saa tehot takaisin, mutta päälle jää joku astetta hämärämpi vikatilanne koska nopeutta ei saa nostettua yli 160km/h:n tai kierroksia yli ~4000 rpm:n. Mikäli jompikumpi tilanne tulee vastaan, ei tapahdu ns normaalia rajoittajaa vasten ajoa vaan tuntuu siltä, että olisi bensa-auton launch control päällä.

                Tehdyt toimenpiteet:

                Syöttöpumppu vaihdettu, vikakoodit luettu -> ei vikoja, ahtopaineanturin letkut vaihdettu & testattu toisella anturilla, egr poistettu käytöstä + letkut vaihdettu, suuttimien väliset diesel-letkut vaihdettu, kaasupolkimen asentoanturi vaihdettu. Ecu ollu irti tunnin ja kytketty takaisin, ei muutosta.

                Polttoaineen määrä tankissa ei vaikuta, tekee samaa opiskelijavalon palaessa ja täydellä tankilla. Dieselsuodatin on vaihdettu alle 1000km sitten samalla kun auto muutenkin huollettiin.

                Ahtopaine 110km/h nopeudessa vitosella on ~0,4bar. Vian tullessa päälle ei ahtopaine muutu. Isoimmillaan ahtopaine käy nopeasti kiihdyttäessä 1.4-1.5bar mistä se laskee heti 1-1.2bar tuntumaan.


                Nyt saa ehdottaa mistä vikaa seuraavaksi lähdetään etsimään. Luultavasti hommaan seuraavaksi uuden ecu:n jos ei jotain muuta potentiaalista vikakohdetta tule esille.
                "Without Hope,
                Without Fear"

                Comment

                • jake_321
                  BTCF Member
                  • Oct 2011
                  • 35
                  • ylivieska

                  #9
                  sama vika

                  Originally posted by eeilla View Post
                  Autossa välillä ehkä puolet alkuperäisistä hevosista tallella välillä ei sitäkään missähän voisi olla vika.

                  Seuraavat toimenpiteet tehty:

                  Uusi siirtopumppu, Uusi syöttöpumppu, Uusi ilmamäärämittari ja vaihdettu polttoaine suodatin.

                  Vikakoodit luettu: Ei vikoja (MA)


                  Onko vinkkejä mistä voisi vikaa lähteä etsimään?

                  Tällä hetkellä niin vähän voimaa ettei voi kunnolla edes ajaa.

                  Minulla samanlaista ongelmaa,kesken ajon saattaa tehot palata ja välistä kuukaudenki hukassa.1L nissanikin tehokkaampi.80 vauhissa kulutus kaasupohjassa alle 8litraa
                  vaihdettua osaa
                  -tankin siirtopumppu(ainetta tulee kohtalaisella lirulla)
                  -kaasupolkimen asennon tunnistin
                  -ahtopaineen tunnistin
                  -suodatin yksikkö kokonaan
                  -turbo tarkistettu
                  mikä kannattaa kokeilla seuraavana
                  välijäähytin vuotaa hieman joten sen vaihdan ainakin(nostaa ahdot >bar)
                  jakoketju vaihdettu vasta mutta tuskin se on perseellään ku auto käy ja välillä pelaa. auto siis 325tdsa -97 touring

                  ps.olisko kellää ylivieskassa vikakoodin lukijaa.pitäs kuitata ku osia irroteltu.
                  Last edited by jake_321; 24-09-2012, 21:52.
                  Hifikeidas 040-8242717
                  Autokohtaiset soittimet Bemariin ja muihin merkkeihin
                  Pioneer, AIV, DD Audio, Massive, GZ, Rainbow....
                  www.hifikeidas.fi

                  nykyiset:
                  Käyttis :BMW E61 530D sininen farkku
                  Talvi: BMW E39 525td musta farkku :think
                  Kesä: BMW E39 540ia sininen sedan

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by eeilla View Post
                    Niin ilmeisesti siihen laatikkoon mihin tulee sähköjohtokin?Mikä laatikko tämä on ahtopaineanturiko?

                    Vanhaa tarinaa on, mutta eikös toi letku mene hukkaportille?

                    Toi kolmen letkun osahan taitaa olla egr:n ohjain, joka tietääkseni toimii alipaineella.

                    Ahtopaine tietohan tulee siihen imarin kyljessä olevaan pieneen lutikkaan, mihin myös tulee sähköjohto.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • jake_321
                      BTCF Member
                      • Oct 2011
                      • 35
                      • ylivieska

                      #11
                      ei

                      Originally posted by Mikkeri View Post
                      Vanhaa tarinaa on, mutta eikös toi letku mene hukkaportille?

                      Toi kolmen letkun osahan taitaa olla egr:n ohjain, joka tietääkseni toimii alipaineella.

                      Ahtopaine tietohan tulee siihen imarin kyljessä olevaan pieneen lutikkaan, mihin myös tulee sähköjohto.
                      ainakin mulla mitsubishin turbossa ja garretissa hukkaportilta letku tulee turbonpakopesän kylkeen ja
                      ahtopaineen anturille imusarjan pohjasta polttoaine suodattimen viereen

                      kolmen letkun härdelli on alipaine egr venttiilille.yksi letku tulee alipaine putkesta magneettiventiiliin ja siitä menee egr venttiiliin.sieltä jakoketjun kopan keskelle koneen päähän.vanhemmassa koneessa tätä ei ollut

                      korjatkaa jos olen väärässä:think
                      muokattu vähä selvemmäksi 13.10.12 tekstiä
                      Last edited by jake_321; 13-10-2012, 15:10.
                      Hifikeidas 040-8242717
                      Autokohtaiset soittimet Bemariin ja muihin merkkeihin
                      Pioneer, AIV, DD Audio, Massive, GZ, Rainbow....
                      www.hifikeidas.fi

                      nykyiset:
                      Käyttis :BMW E61 530D sininen farkku
                      Talvi: BMW E39 525td musta farkku :think
                      Kesä: BMW E39 540ia sininen sedan

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by jake_321 View Post
                        ainakin mulla mitsubishin turbossa hukkaportin letku tulee pakopesän kylkeen
                        ahtopaineen mittaa imusarjasta.

                        kolmen letkun härdelli on alipaine egr venttiilille.

                        korjatkaa jos olen väärässä:think


                        Mikäs se letku sitten on?
                        En moista muista nähneeni vaikka konehuone oli osina vielä muutama kk sitten.

                        Ikä ei tuu ehkä yksin =)
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • jake_321
                          BTCF Member
                          • Oct 2011
                          • 35
                          • ylivieska

                          #13
                          vika löyty

                          ilmamassa mittarin liitin irti niin tehot palasi,ei muutaku uutta katselemaan.mistä sais halvalla
                          Hifikeidas 040-8242717
                          Autokohtaiset soittimet Bemariin ja muihin merkkeihin
                          Pioneer, AIV, DD Audio, Massive, GZ, Rainbow....
                          www.hifikeidas.fi

                          nykyiset:
                          Käyttis :BMW E61 530D sininen farkku
                          Talvi: BMW E39 525td musta farkku :think
                          Kesä: BMW E39 540ia sininen sedan

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎