Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M40b18 - Käy vain kolmella.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mäki
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 370
    • Vaasa

    E36 M40b18 - Käy vain kolmella.

    Eli tuli ostettua pari kuukautta sitten tommonen e36 318i -91 halvalla, kuin oli haussa lokasuoja ja konepelti bimmeriin, ja tämä yksilö oli koriltaan hyvässä kunnossa. niin tuli ostettua kuin maalaus ja uudet osat olisi tullut saman hintaisiksi... Ihan miten vaan..

    Entinen omistaja myi tämän auton koska se "Ei toiminut", eli se vain käy kolmella pytyllä, ja hän itse ei tiennyt mitään autoista, ja käyttöauto olisi veloittanut korjauksesta sen verran että saisi uuden-vanhan 318i e36 sillä rahalla.

    En ole tutkinut auto sitä enemmän, muuta kuin ruuvannut irti osat jotka otan talteen, mutta nyt olisi aikomus saada pois romun pihalta, eli vähän fiksausta niin jopa voisi tienata pari euroa...

    moottori lähtee ihan hyvin käyntiin vaikka se vain käy kolmella pytyllä...
    Olen myös tarkistanut tulpat käytön jälkeen, ja kaikki neljä ovat ihan kuivia, ja myös kipinää löytyy... Eli sytytyksessä ei pitäisi olla mitään vikaa?

    Onko mahdollista että jotain muuta olisi paska kuin suuttimet / moottorinohjausyksikkö?
    en uskoisi että vika olisi moottorinohjausyksikössä, koska kone on ihan vakio, ja en ole kuullut että niihin tulisi mitään vikaa ihan helpostin?

    Miten on suuttimien kanssa? onko jollain kokemusta siitä että olisi hajonnut / tukossa yhtäkkiä?

    Onko mitään konstia miten saisi suuttimet testattua itse?
    Harley Davidson Sportster 1200
    Mercedes-Benz C 200 CDI S204
  • deeque
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 473
    • Suomi

    #2
    Vaihda suuttumien paikkaa ja katso jääkö joku toinen pytty sitten pelistä pois?

    Comment

    • Mäki
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 370
      • Vaasa

      #3
      En ole niin perehtynyt m40b18'seen, mutta onnistuuko esm. että irrottaisi suuttimet/suutin ja sitten vääntäisi avainta niin näkisi jos suutin on kuollut/toimii?

      Tuleeko jollain mieleen jotain muuta joka voisi olla paskana kuin auto vain käy kolmella?

      Minulla on niin vähän aikaa ruuvata autoa, kuin olen intissä parhaillaan, sen takia yritän selvittämään mitä eri mahdollisuuksia on, niin ehkä säästän pari tuntia ihmettelemistä konepellin alla ja ehtisin ulkoiluttaa yz400'sta radalla hieman
      Harley Davidson Sportster 1200
      Mercedes-Benz C 200 CDI S204

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎