Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -94 moniurahihnan kiristin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OPS
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 16
    • suomi

e36 325 -94 moniurahihnan kiristin

Elikkäs kävin motonetistä hakemassa kyseiseen autoon hihnankiristimen, joka olikin sitten erilainen minkä irrotin autosta. Ilmeisesti vanha kiristin oli hydraulinen? ja uusi mekaaninen (jousella).

Tämä uusi kiristin kyllä meni paikoilleen ja hihnan sai kireelle, mutta ylimmän ohjain/kiristin rullan joutui ottamaan pois. Aloin vähän epäilemää, joku on varmaan väärin tai vääränlainen osa? Kaikki kyllä pelittää paremmin kuin ennen (helvetin vitinä poissa) mutta aina pieni epäilys kun jää ylimääräisiä osia . En viitsi ajella ennekun saan varmistuksen, että pitääkö mun vaihtaa se samanlaiseen kun vanha.

Jos joku viisaampi osais kertoa missä koneessa on toi jousikiristin ja missä hydraulinen ja toimiiko toi noin vai mitä kannattais tehä :think

Toivottavasti joku osais valaista mua, vielä vähän vieras peli mulle. Niin ja haulla koitin metsästellä vastausta itelleni, mutta tuloksetta.
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

bmwfans.info

Tuolla on kuvia ja osatietoja paljon.

Mutta, tosiaan tuo ns. rumpukiristin kuuluu uudemman mallin koneeseen, M52 malliin. Menee toki vanhempaan, mutta vaati muistini mukaan muitakin muutoksia toimiakseen kuten kiristyksen pitää.
    Se vanha ei ole hydraulinen, toisin kuin moni luulee. Se on ihan perusjousi viritteinen iskunvaimennin..Sen purkamalla saa jousen vaihdettua ja taas mennään..Itse hihnapyörän pystyy kiristimeen ostamaan erikseenkin mittaamalla halkaisijan ja sitten menee varaosaliikkeen tiskille
    Sähköposti.
    IG: janzki_

Comment

• OPS
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 16
      • suomi

Kiitos tiedoista. Täytyy siis vaihtaa vanha takas ja lähteä uuden kanssa takas motonettiin.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎