e36 jäähdytysjärjestelmä ongelmia..

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jumbo
    replied
    Ongelma ratkaistu(ainakin toistaiseksi), kaadoin ylävesiletkusta vettä järjestelmään ja käytin hetken ilman puhallinta --> Alkoi puhaltaa hetken pumppailun jälkeen lämmintä, ja uskoin että vesi alkoi kiertää. Mutta ei, alavesiletku vieläkin ihan kylmä ja teki painetta paisariin. Annoin auton jäähtyä kunnolla, ja vähän ajan päästä tyhjäkäynnille ja pumppailemaan alavesiletkua. Tämän jälkeen nesteet alkoi pikkuhiljaa tulla myös alavesiletkulle/syylärille asti, sekä syyläri alkoi lämpiämään pikkuhiljaa paisarinpuoleisesta kulmasta aina alas asti. Eli ilmeisesti nesteet syylärissä oli niin jäässä/mössönä ettei jaksanut lähteä kiertämään:think

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Varmuuden vuoks uusi termari ja pullolla ilmaus, tosin oliko 9/98 jälkeen tehdyt pitäis ilmata itsensä mikäli kiertovesipumppu toimii:think
    Pullolla Ilmaus ei nyt onnistu kun ei ole sopivia puteleita/teippiä, vesi ei kierrä edes senvertaa että termarin koppa lämpenisi. Jos nesteet on jäätyneet lämppärin kennossa niin aiheutaako ko. oireen? mielestäni ei:think tietenkin siihen puhalluslämpöön vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Eli tilanne seuraava: e39 m52b25 vesi ei kierrä, vaihdettu vesipumppu ja termostaatin toiminta testattu keittämällä kattilassa(92 asteinen termari ja mielestäni aukeaa aika myöhään ja todella vähän. n.4-5mm, onko normaalia), myöskään sisälle ei puhalla lämmintä. Ilmausta ei tehty colapullomenetelmällä, aiemmin ilmattu sama auto ja muitakin ainoastaan pumppaamalla alavesiletkua. Eli mitä muita mahdollisuuksia on kuin ilmalukko jossain tai se että tuo termari aukeaa liian vähän?
    Varmuuden vuoks uusi termari ja pullolla ilmaus, tosin oliko 9/98 jälkeen tehdyt pitäis ilmata itsensä mikäli kiertovesipumppu toimii:think

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Eli tilanne seuraava: e39 m52b25 vesi ei kierrä, vaihdettu vesipumppu ja termostaatin toiminta testattu keittämällä kattilassa(92 asteinen termari ja mielestäni aukeaa aika myöhään ja todella vähän. n.4-5mm, onko normaalia), myöskään sisälle ei puhalla lämmintä. Ilmausta ei tehty colapullomenetelmällä, aiemmin ilmattu sama auto ja muitakin ainoastaan pumppaamalla alavesiletkua. Eli mitä muita mahdollisuuksia on kuin ilmalukko jossain tai se että tuo termari aukeaa liian vähän?

    Leave a comment:


  • Ruut
    replied
    Tjoo uutta syyläriä ja termaria tulossa, eli tästäkin huolesta päästiin.. Oli vanha syyläri "vähän" halkeillut paisuntasäiliön vierestä :P

    Leave a comment:


  • Ruut
    replied
    Joo tuntuu olevan vähän sama vika omassakin autossa kun topicin aloittajalla, ei lämpene sisältä kovinkaan nopeasti. Jostain luin että 10min lämmöt ja puhaltimet kaakossa niin pitäisi hytin olla kun sauna.. Itellä pysyy aineskin nätisti viileänä. Vettäkin hävisi ennen, mutta tulipa tuossa viikonloppuna irroteltua syyläri ja kateltua niin siinähän oli paisuntasäiliön vieressä muovi halkeillut nätisti, sieltähän se siis pukkas nätissä vasemalle kääntyvässä kaaressa aina ajon jälkeen savua.. Tuli reikä korjattua ja ilmattua, mutta tuskimpa kauaa pitää, eli uutta varmaan kannattaa katsella (?). Voikohan tuo sitten johtaa siihen ettei hyttiin tule lämpöä ?

    Leave a comment:


  • GeeTee
    replied
    Originally posted by GeeTee View Post
    Elikkäs mulla alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin. Autoon on laitettu erillinen veden lämpömittari mutta se on syylärin paluu letkussa ja mittari näyttää aina 40c eikä siitä nouse. Onko tuo normaali lämpö? Parempihan tuo olisi vissiin siinä tuloletkussa tuo anturi? Mietin vaan että onkohan siellä ilmaa kun tuo tuloletku on aina ihan löysä ja ei lämpene yhtään.
    Originally posted by JJT
    Viisariko laitettu vituilleen ja nyt kun pitäis näyttää jo lämmintä niin on vasta asteikon alussa menossa?
    Juurikin näin En oo purkanu sitä niin en tiiä mikä siinä on että onko siellä joku jousi tai muu antautunu.:think

    Leave a comment:


  • Vitone
    replied
    .......
    Last edited by Vitone; 26-11-2013, 20:20.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Viisariko laitettu vituilleen ja nyt kun pitäis näyttää jo lämmintä niin on vasta asteikon alussa menossa?

    Leave a comment:


  • Gustaff
    replied
    Sama juttu, kärryt meni...

    "alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin"

    Siis mitä tämä tarkoittaa?

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by GeeTee View Post
    Elikkäs mulla alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin. Autoon on laitettu erillinen veden lämpömittari mutta se on syylärin paluu letkussa ja mittari näyttää aina 40c eikä siitä nouse. Onko tuo normaali lämpö? Parempihan tuo olisi vissiin siinä tuloletkussa tuo anturi? Mietin vaan että onkohan siellä ilmaa kun tuo tuloletku on aina ihan löysä ja ei lämpene yhtään.
    Nyt tippu poikaki kärryiltä.

    Leave a comment:


  • GeeTee
    replied
    Elikkäs mulla alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin. Autoon on laitettu erillinen veden lämpömittari mutta se on syylärin paluu letkussa ja mittari näyttää aina 40c eikä siitä nouse. Onko tuo normaali lämpö? Parempihan tuo olisi vissiin siinä tuloletkussa tuo anturi? Mietin vaan että onkohan siellä ilmaa kun tuo tuloletku on aina ihan löysä ja ei lämpene yhtään.

    Leave a comment:


  • GARFFi
    replied
    Originally posted by peerless View Post
    Lainataampa ketjua. Meni siis syyläri tuossa vkl ja tänään tuli uus mutta mitä varten on ne kaksi paisarin vieressä olevaa lähtöä/tuloa? kyseisiä reikiä ei ollut vanhassa syylärissä:think.
    http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...31&hg=11&fg=35

    Leave a comment:


  • peerless
    replied
    Lainataampa ketjua. Meni siis syyläri tuossa vkl ja tänään tuli uus mutta mitä varten on ne kaksi paisarin vieressä olevaa lähtöä/tuloa? kyseisiä reikiä ei ollut vanhassa syylärissä:think.

    Leave a comment:


  • tommi--fi
    replied
    Originally posted by jami View Post
    Hyvä pointti. Vituttaa jälkeenpäin alkaa purkamaan sitä koppaa pois kun on kotelon juuri märkä.


    Tulee kai tuohon "koko settiin" jo uus koppakin?
    Ei,

    Vesipumppu 45e
    termostaatti 24
    tiivisteet tremostaatille 1e+2e

    Leave a comment:

Working...
X