
e36 jäähdytysjärjestelmä ongelmia..
Collapse
X
-
Ongelma ratkaistu(ainakin toistaiseksi), kaadoin ylävesiletkusta vettä järjestelmään ja käytin hetken ilman puhallinta --> Alkoi puhaltaa hetken pumppailun jälkeen lämmintä, ja uskoin että vesi alkoi kiertää. Mutta ei, alavesiletku vieläkin ihan kylmä ja teki painetta paisariin. Annoin auton jäähtyä kunnolla, ja vähän ajan päästä tyhjäkäynnille ja pumppailemaan alavesiletkua. Tämän jälkeen nesteet alkoi pikkuhiljaa tulla myös alavesiletkulle/syylärille asti, sekä syyläri alkoi lämpiämään pikkuhiljaa paisarinpuoleisesta kulmasta aina alas asti. Eli ilmeisesti nesteet syylärissä oli niin jäässä/mössönä ettei jaksanut lähteä kiertämään:think
-
Originally posted by JJT View PostVarmuuden vuoks uusi termari ja pullolla ilmaus, tosin oliko 9/98 jälkeen tehdyt pitäis ilmata itsensä mikäli kiertovesipumppu toimii:think
Leave a comment:
-
Originally posted by jumbo View PostEli tilanne seuraava: e39 m52b25 vesi ei kierrä, vaihdettu vesipumppu ja termostaatin toiminta testattu keittämällä kattilassa(92 asteinen termari ja mielestäni aukeaa aika myöhään ja todella vähän. n.4-5mm, onko normaalia), myöskään sisälle ei puhalla lämmintä. Ilmausta ei tehty colapullomenetelmällä, aiemmin ilmattu sama auto ja muitakin ainoastaan pumppaamalla alavesiletkua. Eli mitä muita mahdollisuuksia on kuin ilmalukko jossain tai se että tuo termari aukeaa liian vähän?
Leave a comment:
-
Eli tilanne seuraava: e39 m52b25 vesi ei kierrä, vaihdettu vesipumppu ja termostaatin toiminta testattu keittämällä kattilassa(92 asteinen termari ja mielestäni aukeaa aika myöhään ja todella vähän. n.4-5mm, onko normaalia), myöskään sisälle ei puhalla lämmintä. Ilmausta ei tehty colapullomenetelmällä, aiemmin ilmattu sama auto ja muitakin ainoastaan pumppaamalla alavesiletkua. Eli mitä muita mahdollisuuksia on kuin ilmalukko jossain tai se että tuo termari aukeaa liian vähän?
Leave a comment:
-
Tjoo uutta syyläriä ja termaria tulossa, eli tästäkin huolesta päästiin.. Oli vanha syyläri "vähän" halkeillut paisuntasäiliön vierestä :P
Leave a comment:
-
Joo tuntuu olevan vähän sama vika omassakin autossa kun topicin aloittajalla, ei lämpene sisältä kovinkaan nopeasti. Jostain luin että 10min lämmöt ja puhaltimet kaakossa niin pitäisi hytin olla kun sauna.. Itellä pysyy aineskin nätisti viileänä. Vettäkin hävisi ennen, mutta tulipa tuossa viikonloppuna irroteltua syyläri ja kateltua niin siinähän oli paisuntasäiliön vieressä muovi halkeillut nätisti, sieltähän se siis pukkas nätissä vasemalle kääntyvässä kaaressa aina ajon jälkeen savua.. Tuli reikä korjattua ja ilmattua, mutta tuskimpa kauaa pitää, eli uutta varmaan kannattaa katsella (?). Voikohan tuo sitten johtaa siihen ettei hyttiin tule lämpöä ?
Leave a comment:
-
Originally posted by GeeTee View PostElikkäs mulla alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin. Autoon on laitettu erillinen veden lämpömittari mutta se on syylärin paluu letkussa ja mittari näyttää aina 40c eikä siitä nouse. Onko tuo normaali lämpö? Parempihan tuo olisi vissiin siinä tuloletkussa tuo anturi? Mietin vaan että onkohan siellä ilmaa kun tuo tuloletku on aina ihan löysä ja ei lämpene yhtään.Originally posted by JJTViisariko laitettu vituilleen ja nyt kun pitäis näyttää jo lämmintä niin on vasta asteikon alussa menossa?En oo purkanu sitä niin en tiiä mikä siinä on että onko siellä joku jousi tai muu antautunu.:think
Leave a comment:
-
Viisariko laitettu vituilleen ja nyt kun pitäis näyttää jo lämmintä niin on vasta asteikon alussa menossa?
Leave a comment:
-
Sama juttu, kärryt meni...
"alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin"
Siis mitä tämä tarkoittaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by GeeTee View PostElikkäs mulla alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin. Autoon on laitettu erillinen veden lämpömittari mutta se on syylärin paluu letkussa ja mittari näyttää aina 40c eikä siitä nouse. Onko tuo normaali lämpö? Parempihan tuo olisi vissiin siinä tuloletkussa tuo anturi? Mietin vaan että onkohan siellä ilmaa kun tuo tuloletku on aina ihan löysä ja ei lämpene yhtään.
Leave a comment:
-
Elikkäs mulla alkuperänen lämpömittarin viisari on tippunu alas ja nousee aina siihen mistä sen pitäisi lähteä nousemaan kun kone on lämmin. Autoon on laitettu erillinen veden lämpömittari mutta se on syylärin paluu letkussa ja mittari näyttää aina 40c eikä siitä nouse. Onko tuo normaali lämpö? Parempihan tuo olisi vissiin siinä tuloletkussa tuo anturi? Mietin vaan että onkohan siellä ilmaa kun tuo tuloletku on aina ihan löysä ja ei lämpene yhtään.
Leave a comment:
-
Originally posted by peerless View PostLainataampa ketjua. Meni siis syyläri tuossa vkl ja tänään tuli uus mutta mitä varten on ne kaksi paisarin vieressä olevaa lähtöä/tuloa? kyseisiä reikiä ei ollut vanhassa syylärissä:think.
Leave a comment:
-
Lainataampa ketjua. Meni siis syyläri tuossa vkl ja tänään tuli uus mutta mitä varten on ne kaksi paisarin vieressä olevaa lähtöä/tuloa? kyseisiä reikiä ei ollut vanhassa syylärissä:think.
Leave a comment:
Leave a comment: