Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -91 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dippaaja
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 107
    • -

    e36 325 -91 ongelmia

    eli siis autoon on tehty kansi remppaa ja tuli tuossa mieleen lueskeltuani täällä, että vaikka lämmöt pysyy normaalissa (pari milliä yli keskiviivan?) niin kiertääkö järjestelmässä varmasti jäähdytys nesteet, vai voiko lämmöt pysyä tuossa normaalissa vaikka järjestelmässä olisikin joku ilmalukko? tuossa eilen kokeilin ajelun jälkeen syyläristä lähteviä letkuja, niin se alempi oli ihan kylmä ja ylempi oli lämmin/kuuma. kai sen näin pitää ollakkin?

    ja toiseks, eli päästöt oli pielessä ja nyt lamda vaihettu, mitä muita kannattaa vaihtaa/ tarkistaa että sais leiman lappuun. imuvuodot nyt varmaan ainakin kannattaa tarkistaa. eli mitä ainetta suosittelisitte käyttämään imuvuotoja etsiessä? ja jotain sellaista mitä lähes joka autotarvike puljusta löytyy..
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    #2
    jos sytytystulpat on kovin vanhat,niin ne kannattaa vaihtaa. itellä vaikutti päästöihin melkosesti.
    ja tietty kannattaa käydä antamassa oikeen kunnolla happea autolle,eli kunnon kiihdyttelyä jne. ennenku viet päästötestiin/katsastukseen
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • dippaaja
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 107
      • -

      #3
      juu tosiaan tulpat pitäs/oli tarkotus vaihtaa. millasia tulppia sinne kannattas pyöritellä?? tai oisko jotain tiettyä merkkiä/mallia??:think

      Comment

      • willard
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 45
        • Kerava

        #4
        Originally posted by dippaaja View Post
        juu tosiaan tulpat pitäs/oli tarkotus vaihtaa. millasia tulppia sinne kannattas pyöritellä?? tai oisko jotain tiettyä merkkiä/mallia??:think
        Mikset laittais alkuperäsii vastaavia? Itellä pitäs kans vaihtaa ja meinasin laittaa sellaset, kun mitä siinä pitää olla.
        Nyt: e39 520i sedan
        EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring

        Comment

        • Jpää
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 1909
          • Ylitornio

          #5
          ei ainakaan NGK:n tulppia vaan boschin tulpat ehdottomasti
          VW Crafter
          e90 320d
          ex:
          f31 320xda
          e61 530da
          e38 740d
          e34 535 bt
          e39 540ia
          Pårkkana E36
          e46 320 d
          e34 525 tds


          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6693
            • .......

            #6
            Miks ei NGK?
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • willard
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 45
              • Kerava

              #7
              Originally posted by Jpää View Post
              ei ainakaan NGK:n tulppia vaan boschin tulpat ehdottomasti
              No joo... ehkä tarkotin sanoa sellaset, mitä on ollu kun tehtaalta tullut. E30:ssä olen käyttänyt NGK:ta (325i ja 325e). M50 koneessa lienee ollut Bosch:t tehdasasennuksena?
              Nyt: e39 520i sedan
              EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring

              Comment

              • Jpää
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 1909
                • Ylitornio

                #8
                Originally posted by JJT View Post
                Miks ei NGK?
                m50:ssä ovat suht herkkiä aiheuttaan tyhjäkäynti häiriöitä....

                Originally posted by willard View Post
                No joo... ehkä tarkotin sanoa sellaset, mitä on ollu kun tehtaalta tullut. E30:ssä olen käyttänyt NGK:ta (325i ja 325e). M50 koneessa lienee ollut Bosch:t tehdasasennuksena?
                tiedä varmaksi sanoa sitä että ovatko alkperäiset mutta itse mitä olen muutamaa tapausta seurannut niin boschit ovat toimineet parhaiten...
                VW Crafter
                e90 320d
                ex:
                f31 320xda
                e61 530da
                e38 740d
                e34 535 bt
                e39 540ia
                Pårkkana E36
                e46 320 d
                e34 525 tds


                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6693
                  • .......

                  #9
                  Jaah.. en tiedä mut ainakin mulla on ngk:t toiminu ongelmitta m10, m20 m52.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • willard
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 45
                    • Kerava

                    #10
                    Originally posted by Jpää View Post
                    m50:ssä ovat suht herkkiä aiheuttaan tyhjäkäynti häiriöitä....


                    tiedä varmaksi sanoa sitä että ovatko alkperäiset mutta itse mitä olen muutamaa tapausta seurannut niin boschit ovat toimineet parhaiten...
                    Hyvä tieto, kiitän.
                    Nyt: e39 520i sedan
                    EX: MB W124 E220, e36 320i coupe, e30 325e 2d sedan, e30 325i touring

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Tulpan merkkiä tärkeämpi tieto on tulpan malli.
                      Esim. motonet myy näihin ihan väärää boschin tulppaa.
                      Oikea Boschin tulppa M50 koneeseen on F7LDCR (EI FR7LCD) ja NGK tulppa on BKR6EK
                      Kummpaakin mallia on käytetty ensiasennustulppana, joten tuskin menee väärin jos jommankumman noista valitsee.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • T.K.
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 112
                        • Kajaani

                        #12
                        Kuulostaa varmaan vähän henkimaailman jutulta, mutta ite vaihdoin m50 koneeseen NKG tulpat ja tuntu niinkuin tyhjäkäynti olis mennyt huonommaksi. Sitten vaihdoin Bosch superplus tulpat niin käynti taas hyvä

                        Tämmösiähän ainakin autodata kertoo:

                        NGK BKR6EK
                        Denso K20TXR
                        BOSCH Super F7LDCR
                        Bosch Super4 FR78X
                        Bosch SuperPlus FR7LDC+ "7+"
                        Champion RC8DMC
                        Beru 14F-7LDUR4
                        e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

                        Comment

                        • dippaaja
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 107
                          • -

                          #13
                          ok, hyvä että tuli esille tuo tulppa asia. muistelinkin että "vääriä" tulppia olisivat jossain myyneet..

                          mutta siis käykö siihen imuvuotojen etsintään lähes kaikki sumutteet jotka ovat herkästi syttyviä??

                          Comment

                          • dippaaja
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 107
                            • -

                            #14
                            Originally posted by dippaaja View Post
                            ...mutta siis käykö siihen imuvuotojen etsintään lähes kaikki sumutteet jotka ovat herkästi syttyviä??
                            edelleen hakusessa...

                            eli millä muilla aineilla saa selville imuvuodot kuin startpilotilla, sitä kun ei kyseisestä puljusta löytynyt... käykö pelkkä bensa jos jollain suihkupullolla sumuttaa? vai pitäskö olla ärhäkämpää ainetta?

                            Comment

                            • dippaaja
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 107
                              • -

                              #15
                              ja jos joku vielä viitsis vastata että kun käytin autoa pajalla ja sanovat että tyhjäkäynnillä tuntuis olevan sytytys katkoksia. niin kuinkahan sais selville onko joku puolista viallinen? tulpat menee kyllä vaihtoon, mutta sais nuo puolat selville..

                              kun tyhjäkäynti "rumputtaa" hiukan. kierrokset ei humppaa, paitsi kylmänä pari kertaa kierrokset laskee, mutta nousee sitten itsestään. kaasua kun vähä antaa niin käy tasaisesti..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎