Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kytkin remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2542
    • Pirkkala

    E36 kytkin remontti

    Ja jälleen remonttia pukkaa...
    Tällä kertaa kun kytkin pohjassa niin kuuluu rahinaa.Rahina voimistunut lähipäivinä.Painelaakeri tullut tiensä päähän?Minkäslainen projekti jos näin on käynyt?Lähinnä kiinnostaa muiden kokemukset mitä kaikkea pitää purkaa edeltä pois ja millaisia odottamattomia ongelmia tuli rempan edetessä.
    Ainakin vaihdelaatikko pitää pudottaa edestä pois..(?)
    Jos Metro-auto ryöstää tästä liikaa,niin sitten alkaa nosturin etsintä.
    ..Lisäksi vaihdelaatikon stefat ovat lopussa,kun öljyä vuotaa.Tästäkin projektista saa valaista tyhmää
    ..Räjäytyskuvat ovat tervetulleita.
    sigpic
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2542
    • Pirkkala

    #2
    Kun vaihtaa/vaihdattaa kytkimen,niin mitä härpäkkeitä kannattaa vaihtaa samalla vaivalla?
    sigpic

    Comment

    • Janne-90
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 246
      • Naantali

      #3
      painelaakerin,kytkinasetelman, kytkin levyn.. tietenki jos haluut nii laatikko öljyt, myös kannattaa harkita kampiakselin takastefan vaihtamista mikä sijaitsee vauhtipyörän takana ja kytkin akselin stefa. Jos alkaa myöhemmin vuotaa öljyä ja pääsee levylle on levy kohta morjens..

      pakoputket pois tieltä, startti irti, työsylinterin putki irti tai koko sylinteri riippuu antaako putki periks ja kardaani irti ja sit vaan laatikko pois.. pultteja löytyy ympäriltä.

      Comment

      • *makke*
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 884
        • Klaukkala

        #4
        Starttia ei erikseen kannata ruveta irrotelemaan. Ainakaan m50 tai s62.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10026
          • KVLA

          #5
          Originally posted by QUASIMODO View Post
          Kun vaihtaa/vaihdattaa kytkimen,niin mitä härpäkkeitä kannattaa vaihtaa samalla vaivalla?
          Vaihdevivuston kaikki puslat ja mahdollisesti jopa "välityskeppi" vaihtaen.Vaihteensiirtotangon tiiviste laatikkoon,jos on vähänkään vuodellut.Myös laatikon molempien päiden stefat ja kampuran takapään stefan vaihtoa harkintaan.

          Jos on paljon jo ajettu auto,niin startin puhdistusta ja hiilien vaihtoa ehkä miettisin pienenä lisähuoltona.
          Last edited by Heguli 31; 06-11-2009, 19:16.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎