Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318iS ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbosatan
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 1
    • suomi

    E36 318iS ???

    Moro! Mahdollisesti uusi tuleva bmw kuski haluis nyt saada tietoa kyseisestä autosta.. Voi olla että moottoripyörä lähtee vaihdossa lähiaikoina.



    Mitä tulisi katsoa kun menee paikan päälle kuikuilemaan? Kilometreistähän tuossa(kaan) ei voi olla varma, Itävallantuonti ja 17vuotta vanhalla autolla ajettu 161.000km...

    Tyyppivikoja? Onko kone kestävä? Osathan tuohon ei taida vielä olla kovin kalliita?
    Ym. tietoa jos viitsitte kertoa kun tietoa ja kokemusta kuitenkin porukalta löytyy..

    Kiittäen,

    Tuomas
  • K2Ri
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1829
    • London, UK & Germany

    #2
    Heinäkuussa ostin oman iS:n ja ihan tyytyväinen olen ollut. Odotukset nyt ei kovin korkealla tosin olleet.. Talven jälkeen (jos nyt edes siihen saakka kasassa pysyy) niin lähtee varmaankin paaliin. :think

    Mihinkäänhän tuo ei kulje ja bensaa vie suhteessa melko paljon. Suomessa mulla on 2000 vuoden 1.6 16V Astra, ja aika hyvin tehot + kiihtyvyys tuntuu samalta, eli ei mikään raketti. Bensaa vie lähes saman verran kun tuo e46 M3 jos sillä nätisti ajaa, mutta eipähän tartte ainakaan kalliimpaa 98:a tankata.

    Paljonhan tuohon kulutusosaa on joutunut vaihtamaan ja kaikennäköistä pikkunäpräystä harrastamaan. Silti kolisee ja rämisee vähän joka puolelta. Suurimmaksi osaksi tosin edellisten omistajien huolimattomuuksista johtuen.
    Mutta muuten ajoltaan tuo on todella hyvä ja vakaa! Esim baanalla uskaltaa hyvin ajaa 160-180km/h, kun vertaa että Astralla joutuu ajamaan rystyset valkosena jo ihan Suomen maatienopeuksissa. Vaihteisto on jämäkän ja nopean tuntuinen vaihtaa, joten se hieman kompensoi puuttuvia tehoja käytössä. Ruostetta ei juuri ongelmaksi ainakaan omassa voisi kutsua.
    sigpic
    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

    Comment

    • Jusaba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 613
      • Joensuu

      #3
      Tuo M42 moottorihan on jo ketjukone niin on aika paljon kestävämpi mitä aikaisempi M40. No tyyppivikoina ainakin alustan osia joutuu yleensä vaihtamaan katsastukseen. Itellä ollu 3kpl E36 ja jokaiseen oon kyllä ollu tyytyväinen. Mutta tuossa kulutuksessa en kyllä ihan samaa mieltä ole, että veisi samoja mitä E46 M3.. Ei minusta kovin paha kulutuksinen auto ja kaikkihan ovat erillaisia ja edelliset omistajat vaikuttaa paljon auton luotettavuuteen yms..
      MB


      EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

      Comment

      • Agge_
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 496
        • P town

        #4
        Ite osti n. kuukaus sitte -94/95 IiÄssää ja melko hyvin on pelittäny... just "160tkm" mittaris...

        ainakin jos autoo on madallettu ja ollu talvella liikenteessä niin kannattaa kattoo tarkasti kaaria. Ite löysin pestyäni auto pientä ruostekuplintaa helmoista, just siin mis on kaikki lumi/suola jää etupyörien takana... muuten ihan siisti

        Ja kun meet koeajaa nii pyydä myyjää jättää auto kylmäks et ei oo lämmin ku ekaa kertaa lyöt käyntiin Itellä ku himas revitin käyntiin kylmänä nii kuuluu nakutusta H.V nostajista (kuulemma iha normaalia vanhoissa vessoissa)

        tällä viikolla n.500e huoltoo ku oon nii kätyri et en osaa ite korjata/laittaa
        -lohko lämmitin, kaikki öljyt ja termari vaihtoon

        Semmosta se Bemarnistin elämää on.
        sigpic

        Comment

        • K2Ri
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1829
          • London, UK & Germany

          #5
          Originally posted by Jusaba View Post
          Tuo M42 moottorihan on jo ketjukone niin on aika paljon kestävämpi mitä aikaisempi M40. No tyyppivikoina ainakin alustan osia joutuu yleensä vaihtamaan katsastukseen. Itellä ollu 3kpl E36 ja jokaiseen oon kyllä ollu tyytyväinen. Mutta tuossa kulutuksessa en kyllä ihan samaa mieltä ole, että veisi samoja mitä E46 M3.. Ei minusta kovin paha kulutuksinen auto ja kaikkihan ovat erillaisia ja edelliset omistajat vaikuttaa paljon auton luotettavuuteen yms..
          Taitaa itseasiassa muuttua '93 ketjukoneeksi, eli ekat e36 318iS:t on vielä hihnalla.

          No, eilen viimeksi katsoessani ämmän ajotietokone näyttää keskikulutuslukemaksi tällä hetkellä 10.0. Jokin aika sitten oli vielä 9.8. En ole ikinä nollannut sitä.. Lähemmäs kymppiä tuo 318 mulla ainakin kuluttaa.
          sigpic
          BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

          Comment

          • MarttiKK
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1637

            #6
            Originally posted by K2Ri View Post
            Taitaa itseasiassa muuttua '93 ketjukoneeksi, eli ekat e36 318iS:t on vielä hihnalla.

            No, eilen viimeksi katsoessani ämmän ajotietokone näyttää keskikulutuslukemaksi tällä hetkellä 10.0. Jokin aika sitten oli vielä 9.8. En ole ikinä nollannut sitä.. Lähemmäs kymppiä tuo 318 mulla ainakin kuluttaa.
            Taitaa kyllä olla ketjulla. Jo E30 is oli ketjulla.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16368
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by K2Ri View Post
              Taitaa itseasiassa muuttua '93 ketjukoneeksi, eli ekat e36 318iS:t on vielä hihnalla.

              No, eilen viimeksi katsoessani ämmän ajotietokone näyttää keskikulutuslukemaksi tällä hetkellä 10.0. Jokin aika sitten oli vielä 9.8. En ole ikinä nollannut sitä.. Lähemmäs kymppiä tuo 318 mulla ainakin kuluttaa.
              Is eli m42-kone on AINA KETJULLA, jo e30 318is on sama kone, m40 HIHNAkone muuttui vuosimalliin -94 m43:ksi joka on KETJUkone.

              E: no niin, ed. post. se jo tulikin.

              Comment

              • Shifter
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 538
                • Keski-Suomi. Pihtipudas

                #8
                Omaan silmään tuo postaamasi linkin auto vaikuttaisi aika teinien kenkäämältä.

                Kahtos tämä jos Is:ät kiinnostaa.

                Edit: Unohdin tietenkin sen linkin laittaa, tässä:

                Last edited by Shifter; 24-10-2009, 12:31. Reason: unohtunut linkki
                G4 -00

                Entiset ajokit:
                e36 328i Coupé -95
                e36 316i Sedan -98

                Comment

                • alonap-1
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 824
                  • Hollola

                  #9
                  Originally posted by turbosatan View Post
                  Moro!
                  Tyyppivikoja? Onko kone kestävä? Osathan tuohon ei taida vielä olla kovin kalliita?
                  Ym. tietoa jos viitsitte kertoa kun tietoa ja kokemusta kuitenkin porukalta löytyy..

                  Kiittäen,

                  Tuomas
                  E36 kori kannattaa tarkistaa tunkin nostopaikkojenkumien ympäriltä helmoista ruosteen varalta. M42 moottori on muuten kestävä jakopäätä lukuunottamatta, se on ensimmäinen mikä ilmoittaa koneen luonteen, vapaana pyöriessä kannattaa nostaa/laskea kierroksia välillä 1000-3000rpm ja stetoskoopilla(hylsynjatkovarsi?) kuunnella jakopäänkopista pitääkö resonanssi ääniä etenkin kierrosten laskiessa. joissain tapauksissa kannattaa kysyä mitä öljyä on käytetty, mulla kone hiljeni forte-engineflush käsittelyn jälkeen ja Mega-auton suosituksesta suurilla kilometreillä käytän Mobil1 5W-50:think
                  42 1:1,6 70/30

                  Comment

                  • K2Ri
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1829
                    • London, UK & Germany

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Is eli m42-kone on AINA KETJULLA, jo e30 318is on sama kone, m40 HIHNAkone muuttui vuosimalliin -94 m43:ksi joka on KETJUkone.

                    E: no niin, ed. post. se jo tulikin.
                    Niinpäs olikin, katsoin juuri realoem:stä. No, sehän onkin sitten hyvä uutinen tuon oman romun kannalta.

                    Sitten 7/95 tuli myös M44. Mitäs eroa sillä on M42:seen?
                    sigpic
                    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16368
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by K2Ri View Post
                      Niinpäs olikin, katsoin juuri realoem:stä. No, sehän onkin sitten hyvä uutinen tuon oman romun kannalta.

                      Sitten 7/95 tuli myös M44. Mitäs eroa sillä on M42:seen?
                      M44 on 1,9 litrainen is-kone, poraus 85 vs. 1,8 84 mm. Teho sama 140 hv. 6000 rpm. Vääntöä 180 Nm. 4300 vs. 175 Nm. 4500.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎