Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i tehonlisäystä ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruut
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 174
    • Jyväskylä

    E36 325i tehonlisäystä ?

    Joo eli ois tässä tarkoitus vähän piristellä autoa ja tarkoitus olisikin helppoa tehoa, eikä mitään turbo tms kalliita härpäkkeitä.

    Eli siis minkälaista kannattaisi katsella jos haluaa helposti pientä tehonlisäystä, tarkoitan siis lähinnä lastu, putkisto, ilmansuodatin yms. Mutta minkälaista, merkkistä, mistä kannattaa rueta katsomaan kyseisiä osia ja kertokaa kokemuksenne niistä?

    Kiitos
    E46 M3 '01 rata-prokkis
    EX: E36 325i '91
    Kaikkia audista tojotaan
    (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
    + perseestä perämoottoriin

    "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
  • JuusoJ
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 60
    • Myyrmäki

    #2
    mä oon kuullu, että sellasta helppoa ja halpaa tapaa lisätä tehoja ei ole olemassakaan... paitsi tankkaamalla shellin v-poweria ja ostamalla sellasen sport ilmansuodattimen

    oon mäki miettiny, että miten saisko tosta m52b25 samat tehot irti jotenkin kuin m50b25.. siinä on kuitenkin n. 20 heppaa enemmän tossa vanhemmassa mallissa.. tosin voishan sitä tarkistaa onko kaikki pollet enää muutenkaan pellin alla kun välillä on niin tahmeeta toi meno... :think

    Comment

    • @Biimer
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 504
      • Oulu

      #3
      Älä laita lastua tai vapaavirtaussuodatinta särkyy vehkeet. Osta vaikka niillä rahoilla ennemmin nallekarkkeja. Saat enemmän iloa.


      Kylläkait e36 M52b25:lla on vähintään yhtä nopea kun M50b25:lla vaikka paperilla 22Hv onkin vähemmän.:think

      Comment

      • JuusoJ
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 60
        • Myyrmäki

        #4
        Originally posted by @Biimer View Post
        Älä laita lastua tai vapaavirtaussuodatinta särkyy vehkeet. Osta vaikka niillä rahoilla ennemmin nallekarkkeja. Saat enemmän iloa.


        Kylläkait e36 M52b25:lla on vähintään yhtä nopea kun M50b25:lla vaikka paperilla 22Hv onkin vähemmän.:think
        niin mäki uskoisin.. mutta tosiian meno on välillä todella tahmeeta, joten uskoisinpa, että jotain olis vikana... (ylläty yllätys )

        tossa kahlailinkin vähän vikatopicceja läpi, niin on tässä ainakin hommaa ettii sitä vikaa...

        Comment

        • Mystinen
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1206
          • Kehä3

          #5
          -----
          Last edited by Mystinen; 05-02-2010, 17:53.

          Vaparien virittäminen on säälittävää
          350hp/480Nm@0,666bar
          xxxhp/670Nm@1,6bar
          - Mystinen.Fi -
          -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

          Comment

          • GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5540
            • Kankaanpää

            #6
            Originally posted by Mystinen View Post
            Hevosvoimia on vaikee taikoo, mutta kevyt vp+kytkin (kysy zJark nimimerkkiä) yhdistelmällä kierrosherkkyyttä. Putkisto+pakosarja tois vakioon nähden mukavan lisän ääniin (ehkä muutaman hevosvoiman) Noita halpis-rosteripakosarjoja kannattaa kokeilla.
            Mitä kesällä kävin Harisella kaverin kanssa, ja kysyin siinä piruuttansa mitä tollaselle M50B25:selle vois tehä, ja saisko siitä mittään irti, niin se kehu että putkistolla ja niitten säätämällä lastulla sekä oliko se joku K&N suodatin vakiokoteloon sais 217hp irti. Vakio pakosarjoilla.

            Mutta en tiedä sitten, 500e olis ollu operaation hinta, mutta en näe järkeä siinä ku tolla ajettu sen verran että myyntiä vois järkeillä, ja seuraava omistaja saa sitten tehdä sen jos haluaa. Kyllä mä tolle kirkolle sunnuntaina kerkeän.

            Siinä nyt jotain ainaki.

            EDIT: Vai olikse joku BMC:n suodatin, mikä lie.
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #7
              MegaSquirt, isommat suuttimet, kunnollinen putkisto+pakosarja, ja vaikka vakioista hiotut nokat, niin budjetti pysyy suht maltillisena ja pääsee yli 210 hevosvoiman suht helposti. Toki saat silti 1000-1500e varata noihinkin muutoksiin. Ja ite jos et pysty asennuksia yms. tekemään, niin sit töiden hinta päälle. Sit puhutaankin jo yli 2000e paketista.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Ruut
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 174
                • Jyväskylä

                #8
                Joo tätä vähän mietinkin, että onko loppujen lopuksi lastuista ja suodattimista mitään hyötyä ja järkeä. Putkisto voisi olla ehkä sen minkä voisi hankkia, ei ole kummiskaan iso investointi ja loppupään voipi itse tehtailla sopivaksi. Voisipa tehtailla sitten nuokin rahat ulkonäköön, vaikka mitään suurta sinnekkään tuskin tulee laitettua..

                Kiitokset näistä.
                E46 M3 '01 rata-prokkis
                EX: E36 325i '91
                Kaikkia audista tojotaan
                (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                + perseestä perämoottoriin

                "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                Comment

                • manzneri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 551
                  • Kesälahti

                  #9
                  Juu kyllä tähän varmaan pätee se vanha totuus että halvemmaks loppupeleissä kuitenkin tulee sitten ostaa suoraan se m3

                  Eli ulkonäköön vaan...

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5540
                    • Kankaanpää

                    #10
                    Originally posted by manzneri View Post
                    Juu kyllä tähän varmaan pätee se vanha totuus että halvemmaks loppupeleissä kuitenkin tulee sitten ostaa suoraan se m3

                    Eli ulkonäköön vaan...
                    Tässä tiivistettynä.
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Halvin tehonlisäys on se säädätys, siinä ei myöskään menetä mitään toisinkuin esim. nokkien ym. kanssa. Vakioboksin säätö 450e muistaakseni, samoissa bolt-on mega, mutta tietty jos muita muutoksia ei aio tehdä on vakioboksin säätö paras. Muutoksen voi käydä bongaamassa harisen sivuilta, jotain +20hp huippua lisää ja koko käppyrälle hyvän matkaa. Samanlaiset nousut havaittu omissa projuissa, megalla tosin mutta ei se lopputulosta muuta.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Pasi_K
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 680
                        • Tyrnävä

                        #12
                        Eikö siinä pääsis halvalla jos hommais 325i ei vanos imunokan jostain romikselta ja laittais pakonokaksi? Vai vaatiiko se sitte jonku virinokan imuksi että auttaa/toimii...?
                        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                        Tsekkaa myytävät osat tästä

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎