Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 takajarruputkien uusiminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Seve
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 269
    • "Kauhava"

    e36 takajarruputkien uusiminen?

    Onko joku uusinut näitä putkia 4 ja 5?
    Kuinka suuri homma tuossa olisi? Pitääkö tankki ottaa kokonaan pois?
    Meinaa olla putket nii ruostees ettei saa letkuja irti ehjänä...
    sigpic
  • Seve
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 269
    • "Kauhava"

    #2
    No eihän niitä ehjänä irti saanu elikkä putket vaihtuu uusiin...
    Mutta moittiiko katsastusmies jos uudet putket vetää vähä suorempaa reittiä eikä alkuperäistä?
    Entäs onko putken kiinnityksestä pohjaan jotain säädöksiä?
    AKE:n sivulta yritin ettiä mut ei löytyny mitää ko. aiheesta...
    sigpic

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #3
      Itse ostin E46 Sedaniin Laakkoselta kaikki nippelitnappelit ABS -yksiköstä -> takasatuloille eli putket, klipsit, klipsien luukut, jarruletkut + niitten pidikkeet ja ilmausruuvit.

      Pohjamuovit pois, pakoputki pois (oli yhtäpuuta pakosarjalle asti) ja tankki piti löysätä sen verran että sen sai hitusen työnnettyy sivuun niin että jarruputkia pääs taivuttamaan tankin yli.

      Ihan sikaveemäinen homma vetää ja taivuttaa noi putket auton alla, paskaa tippuu silmiin ja ahdasta on, todella ahdasta. Mutta menee ne ja kun ostin tosiaan noi uudet putkien pidikkeet jne. niin sain vedettyy lähes samaa reittiä kuten orkkisputket. ABS -yksiköstä alas tuli sen verran oiottuu että putkea oli vähän "ylimääräistä" takasatuloiden luonna, mutta sehän on parempi näin päin kun se että olis liian lyhyet.

      Mulle inssi sano vaan että tosi hyvin on putket vedetty ja se olikin sitten siinä.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • cletti
        Newbiemmer
        • Nov 2009
        • 14
        • finland

        #4
        ei tarvi putkien mennä samasta kohtia ku alunperin. mulla vaihettiin putket menemään eristä kohti ku ne vaihettiin niin ei tarvinu irrotella ylimääräsiä osia ja vanhat putket jätettiin tankin alle

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎