Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 airbagin vikakoodit luettu mitäs avuksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltsi
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 56
    • Mallusjoki

    e36 airbagin vikakoodit luettu mitäs avuksi?

    Mega autossa, bmw huolto lahdessa, luettu ja seuraava diagnoosi Resistance in the drivers airbag firing circuit too high.
    Mikähän moiseen mahtais olla syynä töykeän oloinen töidenvastaanottaja epäili airbagin alla olevaa jousta eli sitä pyöreää rengasta tai airbagiä vialliseksi. Ainot mikä tuli halukkaasti ilmoitettua oli hinta 45e ,käytin autoa 3kertaa normaali autosähkökorjaamoissa mutta niille ei tarvinnut maksaa tyhjästä.Eihän tollaiset vanhat risat kiinnosta kun on kiire kahville.Ei poika tiennyt että on vähän tuoreempaakin kalustoa kotona. Jos apua löytyis olis hyvä juttu
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #2
    Originally posted by peltsi View Post
    Mega autossa, bmw huolto lahdessa, luettu ja seuraava diagnoosi Resistance in the drivers airbag firing circuit too high.
    Mikähän moiseen mahtais olla syynä töykeän oloinen töidenvastaanottaja epäili airbagin alla olevaa jousta eli sitä pyöreää rengasta tai airbagiä vialliseksi. Ainot mikä tuli halukkaasti ilmoitettua oli hinta 45e ,käytin autoa 3kertaa normaali autosähkökorjaamoissa mutta niille ei tarvinnut maksaa tyhjästä.Eihän tollaiset vanhat risat kiinnosta kun on kiire kahville.Ei poika tiennyt että on vähän tuoreempaakin kalustoa kotona. Jos apua löytyis olis hyvä juttu
    Elikkä kotimaisella kielellä ilmaistuna "Kuljettajan turvatyynyn (sytytys)virtapiirin vastus liian suuri."
    Todennäköisesti huono kontakti jossain ohjainboksin ja bägin välillä olevassa liittimessä tai ratin alla olevassa "liukurenkaassa"/jousessa.
    Ex -kulkineessani vastaavanlaisen vikakoodin aiheuttanut vika poistui kun käytin kaikki liittimet auki, ja suhautin niihin vähän kontaktisprayta...
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Eihän ne vikakoodit eikä merkkivalo poistu muuten kuin testerillä poistamalla. Eli joka kerta kun nyppäät niitä airbagin johtoja irti ja vikavalo syttyy niin saat sen sammumaan ainoastaan testerillä.
      Se "kellojousi" siellä varmaan on viallinen.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • peltsi
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 56
        • Mallusjoki

        #4
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Eihän ne vikakoodit eikä merkkivalo poistu muuten kuin testerillä poistamalla. Eli joka kerta kun nyppäät niitä airbagin johtoja irti ja vikavalo syttyy niin saat sen sammumaan ainoastaan testerillä.
        Se "kellojousi" siellä varmaan on viallinen.
        Onko sen jousen vaihdossa jotain jippoja mitä pitää tehdä ja tietää,jos irroittaa jousen ehjästä autosta suoraan ja vaihtaa toiseen tilalle?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎