Miten on voiko automaatin lyödä vikatilaan ja sytyttää ratasvalon jos renkaat on eri korkuiset?Kysyn sen takia kun kyseisessä pelissä on edessä 185/60-15 kumit ja takana 185/65-15.Ja ei ole tietoa tekikö loota samaa kesärenkailla?Laatikko menee vikatilaan aina parin kolmen kilsan ajon jälkeen.Sitä ennen vaihtaa nätisti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 automaatin häiriö
Collapse
X
-
Originally posted by ive81 View PostKyllä voi abs menee sekaisin ja luistonesto koska joka renkaallahan on tunnistin ja jos kehä on eri kokoa voi tehdä vikatilan.
Comment
-
-
Jatketaan tiedusteluja,Eli nyt on kokeiltu kesärenkaillakin ja aina vetää vikamoodin päälle.Tämä siis tapahtuu joka kerta kun autolla ajaa.Hyvinkin usein ensimmäisessä risteyksessä mihin tullaan himmaillen,niin hups ratasvalo on syttynyt.Tämä siis tapahtuu ilman mitään nykimisiä ja pamahteluja.Kerran pääsin oikeen maantielle asti kokeileen kun kerran laatikko ei mennyt vikatilaan,ja siellä tuli sellainen huomio että n90km/h vauhdissa loota ei tiedä vaihtaako neloselle vai vitoselle vaan renaa kokoajan niiden välissä.Eli nykii niin pirusti.Rakentavia ehdotuksia kehiin.Tiedän kyllä että pitäis mennä vikakoodinlukuun mutta kun siitäkin tulisi n.100km reissu edestakaisin ja auto ei ole edes rekisterissä,niin mieluummin kotikonstit käytetään ensin.Ja pääsekö testerillä kovinkin syvälle vm.-92 laatikkoon?
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostJatketaan tiedusteluja,Eli nyt on kokeiltu kesärenkaillakin ja aina vetää vikamoodin päälle.Tämä siis tapahtuu joka kerta kun autolla ajaa.Hyvinkin usein ensimmäisessä risteyksessä mihin tullaan himmaillen,niin hups ratasvalo on syttynyt.Tämä siis tapahtuu ilman mitään nykimisiä ja pamahteluja.Kerran pääsin oikeen maantielle asti kokeileen kun kerran laatikko ei mennyt vikatilaan,ja siellä tuli sellainen huomio että n90km/h vauhdissa loota ei tiedä vaihtaako neloselle vai vitoselle vaan renaa kokoajan niiden välissä.Eli nykii niin pirusti.Rakentavia ehdotuksia kehiin.Tiedän kyllä että pitäis mennä vikakoodinlukuun mutta kun siitäkin tulisi n.100km reissu edestakaisin ja auto ei ole edes rekisterissä,niin mieluummin kotikonstit käytetään ensin.Ja pääsekö testerillä kovinkin syvälle vm.-92 laatikkoon?
Comment
-
-
Kannattaa ne öljyt tsekata ajoissa..Nuo alkupään automaatit 5hp-18 on aivan susia, hajoaa jo pelkästä ajatuksestakin reippaammasta ajosta.
Haulla noista löytää paljon juttua, ja vika juttuja niihin muutenkin.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Joo hakua on kyllä käytetty,mutta samanlaisia oireita ei ole ollut kellään,tai ainakaan kukaan ei ole kertonut.Mutta asiaan.Öljyjä en ole vielä ehtinyt tarkistaa,mutta nyt kun on ollut pari päivää kovia pakkasia,niin vikatilaan loota ei ole nyt mennyt.Maantiellä en ole vielä käynyt koittamassa arpooko se vielä nelosen ja vitosen väliä.Eli tästä voinee päätellä että jossain on kosteutta mutta missä?Olen jo crc.llä suihkuttanut laatikon ohjausboxin liittimet,en kylläkään ottanut boxia irti ja avannut kun en keksinyt sitä irroitustapaa.Mitähän vielä kannataisi katsoa?Tosin nyt parina päivänä on kierroslukumittari toiminut vähän aikaa heti startatessa ja huoltovalot sammuu ihan normaalisti,josko nämä liityvät toisiinsa?Tästä kylläkin kyselin toisessa topikissa eipä tuntunut kukaan tietävän.
Comment
-
-
Ongelmaa vieläkin?
Minulla oli ex-318iSa:ssa lodjun kanssa probleemaa. Saattoi äkillisesti heittää vikatilaan, käytin monella eri pajalla, eikä missään osattu tehdä juuta ei jaata. Mega-autolla tyrkyttivät uutta lodjua, hintaahan oli enempi kuin autolla yhteensä. Tuontipeli siis oli myös kyseessä. Jotenkin sitten isäni kanssa hoksattiin, että ainakun auto meni vikatilaan, niin takaa ei 1 jarruvalo palanut. Vika siis johtui takalamppujen hapettuneista lampunkannoista\johtimista. Käsittämätön vaikutus noin pienelläkin asialla voi olla. CRC:tä takalampun johtimille ja taas oli vedot tallessa! Eli jos ongelmaa vielä sinulla on, niin kokeilehan kyseinen toimenpide!
Comment
-
-
Moro. Mulla rupes eilen vaihtelee e36 325 autom. vm91 ihmeellisesti ja nostelemaan kierroksia. Tänään sitten ku mentiin bensikselle ja hiljennettiin hidasteelle niin ei enään päässy eteenpäin ja se vikavalo "ratas jossa huutomerkki" syttyi. Sen jälkeen aina jarruttamisen jälkeen rupesi kolisemaan ja heittämään vapaalle kun yrittää kiihdyttää. Illalla ajelin kotiin ja motarin jälkeen kun pysähdyin valoihin niin rupesi kolisemaan ja hakkamaan perästä kun jarru oli päällä. Ja nyt se "hakkaa" paikoillaanki pihassa kun laittaa pakin tai vaihteen. Oisko mitään ehdotuksia? Varmaan täytyisi viedä huoltoon. Kaveri neuvo irrottamaan akun johdon jos se nollaisi jotain.
Kiitos
T. Piratos
Comment
-
-
Originally posted by PiRaToS14 View PostMoro. Mulla rupes eilen vaihtelee e36 325 autom. vm91 ihmeellisesti ja nostelemaan kierroksia. Tänään sitten ku mentiin bensikselle ja hiljennettiin hidasteelle niin ei enään päässy eteenpäin ja se vikavalo "ratas jossa huutomerkki" syttyi. Sen jälkeen aina jarruttamisen jälkeen rupesi kolisemaan ja heittämään vapaalle kun yrittää kiihdyttää. Illalla ajelin kotiin ja motarin jälkeen kun pysähdyin valoihin niin rupesi kolisemaan ja hakkamaan perästä kun jarru oli päällä. Ja nyt se "hakkaa" paikoillaanki pihassa kun laittaa pakin tai vaihteen. Oisko mitään ehdotuksia? Varmaan täytyisi viedä huoltoon. Kaveri neuvo irrottamaan akun johdon jos se nollaisi jotain.
Kiitos
T. PiratosSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Comment