Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i tupsii putkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    E36 328i tupsii putkeen?

    Noniin eli ongelma on, että tuli vaihdettua tuohon uudet tulpat.
    Motonetistä kävin hakemassa ngk bkr6ek tulpat eli samat jotka tuossa oli jo vanhastaan. Vaihdon jälkeen alkoi tupsautella pakoputkeen ja tyhjäkäynti heitteli välillä miten sattuu. No ajattelin että löysällä varmaan ovat kun lämpimään koneeseen jouduin laittamaan. Kiristin tulppia ja vika ei korjaantunut.
    Kävin tossa perjantaina sitten tarviketorilta hakemassa uudet tulpat kun ajattelin että varmaan myyneet mulle tapansa mukaan valmiiksi paskaa tavaraa tuolla motonetissä.
    Tänään laitoin ne paikoilleen kylmään koneeseen ja sitten lämmittelin auton eberillä lämpimäksi ja löin auton käyntiin. Käynti parani ja tyhjäkäynnin heittely loppui kuin seinään mutta se tupsauttelu jatkuu ei tosin enää niin paljoa mutta esimerkiksi kun pysähtyy valoihin niin tupsauttaa 2-4 kertaa ja samalla tyhjäkäyntikin hieman heilahtaa.
    Olisiko tulpan hattu voinut vaurioitua jotenkin vai mikä tossa on?
    Ajossa toimii kuten pitääkin ja tehotkin tallella ja kun lakkaa tupsauttelemasta niin käy kyllä niin nätisti kun auto voi käydä.
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900
  • beemers
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 5136
    • Oulunsalo/Oulu

    #2
    ilmeisesti oot tsekannu ettei ollu öljyä tulpankoloissa ku oot kahdesti jo vaihtanu tulpat. Mulla oli ex-coupessa m50b25 ngk:n tulpat jotka vaihdoin kahdesti mutta teki semmosta hummausta tyhjäkäynnissä ja tupsutteli. Sitten laitoin bosch:in 2 kärkiset tulpat nii toimi täysin. toinen syy vois olla et toinen tai molemmat lambdat on pimeänä. Kannattais lukia vikakoodit. sitten ne puolien alapäässä olevat kumijutut voi olla halki.

    E36Ticompact -95 HELLROT
    -: orava : connection-

    EX:E30///M3 replica Tic
    EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

    Comment

    • TeemuT
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 329
      • Muhos

      #3
      Omassa kävin ihan samallalailla kun kuvailet kun vaihdoin NGK:n tulpat. Auto pelasi ajossa ihan OK ,vetoa oli mutta kun ajoi esm.liikennevaloihin alkoi satunnainen yskintä. Tuo tuntui pahenevan mitä kuumempi kone oli, kylmänä ei vikaa esiintynyt. Aikani siinä ihmettelin ja luulin että yksi tulppa oli esimerkiksi rikki ja ostin yhden lisää ja vaihdoin sen vuorotellen jokaisen paikalle ja ei vaikutusta...
      Sitten kävelin Wetterin tiskille ja ostin alkuperäiset(oliko BOCh vai mikä en muista..) ja ne paikalle ja avot kaikki pelaa ei mitään köhimistä...
      En kokeile toista kertaa kun hinnassakaan ei sanottavaa ero ollut.
      -TT-
      F30 320d

      Comment

      • Vertigo
        Bimmer Fanatic
        • May 2005
        • 806
        • Paska Kaupunni

        #4
        Ne tulpat jotka tuossa oli ennen tätä koko härdelliä oli ngk:n bkr6ek joihin leimattu bmw merkki. Onko ne originaalitulpat?:think
        Vanhoilla tulpilla ei ollut mitään tupsimista ainoastaan tyhjäkäynnin hummaulua.
        I Don't Know! I Don't Like It!
        Nykyiset:
        E36 328i cöype
        Exät:
        Fiat Uno 60ies '93
        E30 316i
        E28 520ia
        Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
        Fiat 127
        Saab 900

        Comment

        • RMB
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 222
          • Rovaniemi

          #5
          Onhan tulppien kärkivälit kunnossa?

          Ethän "tiputtanut" tulppia sinne koloihin vaan laitoi tulpan(t) avaimeen jossa ne pysyy ja sillä sitten kiersit paikoilleen.

          Niin aattelin vaan, että kärki lyttääntynyt jostain tulpasta jos tuollalailla tiputtamalla ne laittaa sinne.

          Tarkista myös ne tulpanhatut, ettei ole haljennut/rikkoutunut siinä vaiheessa kun ensimmäisiä tulppia vaihdoit.

          Onko puolien maajohdot varmasti muttereiden alla, Ainakin m50b25 moottorissa niitä on kaksi kappaletta siellä.
          http://tomracing.suntuubi.com/

          http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

          Comment

          • Vertigo
            Bimmer Fanatic
            • May 2005
            • 806
            • Paska Kaupunni

            #6
            kummatkin maapiuhat on juuri samalla tavalla kuin alunperinkin eli siellä pulttien alla ja kaikki kumit on ehjiä ja tottakai laskin tulpat koloihinsa sillä originaalilla tulppa-avaimella jossa on se lukitus. Pitää käydä viat luetuttamassa vielä kertaalleen kun ei ekalla kerralla antanut vikoja.
            I Don't Know! I Don't Like It!
            Nykyiset:
            E36 328i cöype
            Exät:
            Fiat Uno 60ies '93
            E30 316i
            E28 520ia
            Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
            Fiat 127
            Saab 900

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎