Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325td polttoaineen syöttö ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QnQQ
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 106
    • Kokkola

    E36 325td polttoaineen syöttö ongelma.

    Eli mulla on -94vm 325td bemari. eukko oli ajellu töistä kotiinpäin ja auto oli sammunut vauhdista eikä lähtenyt käyntiin. mentiin sitten paikan päälle seuraavana päivänä ja hyppäsin autoon ja starttasin noin puoli minuuttia ja auto lähti käymään. oon nyt tutkiskellu autoa ja suodattimelta syöttöpumpulle menevä polttoaineletku on kirkas ja siinä näkyy ku menee hirveenä ilmaa aineen mukana, ja auto pätkii ajaessa. kävin sit tankkaan tankin melkeen täytee, ja auto pelas ihan oikee. sit ku polttoaine laski vähä alle puoleen tankkii nii taas alko vetää ilmoja. Pitääkö siirtopumpun pumpata aina kun laittaa virrat päälle??? mielestäni pitää mut nyt ku käyttä virtoja päällä nii ei kuulu mitää ja ennen on kyllä kuulunu. tuli mielee et voisko vika olla siinä siirtopumpun letkussa et siinä ois reikä alhaalla mistä se vetää ilmoja ku polttoaine käy vähiin??? ohjekirja on saksaksi ja siinä ei lue missää nuita releitä et mikä on siirtopumpulle.. oisko antaa vihjeita mistä alkaa tutkiskeleen ja jollai tietoa noista releistä ja sulakkeista?
    ex
    E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 921
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Tästä on foorumilla ennestään jo paljon asiaa.

    TDS koneessa ehkä hieman harvinaisempi vika kuin uudemmissa bmw dieseleissä, mutta eiköhän sieltä liene nyt se siirtopumppu tankista irtisanonut itsensä. Toimii ilmankin sitä, jos tankissa paljon polttoainetta, koska tuollainen "vanhan mallin" dieselruiskupumppu on itseimevä.
    Luultavimmin vika korjautuu sen pumpun vaihdolla, mutta kannattaa nyt ennen uuden pumpun ostoa tarkistaa että sinne pumpulle tulee sähkövirtaa.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • QnQQ
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 106
      • Kokkola

      #3
      joo käytin pumpun auki ja ilmapaineella pyöritin ja laiton öljyä ja sit annoin akusta siihe suoraa virtaa nii alko pelaamaan. eli vika oli siirtopumpussa.
      ex
      E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085

      Comment

      • Jamppa1983
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 739
        • Pirkanmaa

        #4
        Saiskohan tälläisiä ongelmia "korjailtua" 2T täyssynteettistäöljyä sekoittamalla dieselin sekaan? Ilmeisesti et uusinut pumppua vaan "voitelit" sen jos en ihan väärin lukenut? Oli vaan jostakin juttua että suuttimien arvot on parantuneet kyseisellä tempulla ja kai se muutkin osat matkalla voitelee/puhdistaa.
        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

        M3 e90 & "M3" e30 turbo

        Comment

        • QnQQ
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 106
          • Kokkola

          #5
          joo voitelin sitä ja tuntu et se kyllä pyöri paremmin. mut nyt ku se on päivän seissy tuossa pihalla ja kävin laitta virrat päälle, niin siirtopumppu ei kyllä hyrissy.. eli pitääkö sen pumpata aina kun laittaa virrat pääle? nimittäin sillon ku korjasin korjasin tuon pumpun ja laiton kii ja pistin virrat päälle nii sillo se ainaki hyrisi ja pyöri..:think


          vika 2: lämmityslaitteen puhallin lakkas pelaamasta, että se puhaltaa enää 4 eli täysillä..ja pikku pakkasella se ulvoo niinku ois laakeri loppu. mut miksei se puhalla 1-3 vaihteilla?
          ex
          E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085

          Comment

          • Surina
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 222
            • Lohja

            #6
            Originally posted by QnQQ View Post
            vika 2: lämmityslaitteen puhallin lakkas pelaamasta, että se puhaltaa enää 4 eli täysillä..ja pikku pakkasella se ulvoo niinku ois laakeri loppu. mut miksei se puhalla 1-3 vaihteilla?
            Puhallin vaihtoon, jos ulvoo.
            Sulla on vastuspaketti palanut, löytyy kun otat hanskalokeron alta "pahvin" pois. Siellä lämppärin kyljestä pitäisi löytyä.
            x53

            Comment

            • Jonem
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 341
              • Salo

              #7
              Noniin, lainataan hieman topikkia. Ongelmana on ollut nyt jo jonkin aikaa kylmäkäynnistyvyys omassa 325td bemussa, varsinkin kovilla pakkasilla. Nyt on vaihdettu kaikki hehkut, polttoainesuodatin ja syöttöpumppuun on vaihdettu kokonaan uusi määräsäädin, perussyöttö ja ajoitukset katsottu kohdalleen.

              Hehkujen ja suodattimen vaihdon jälkeen ihmettelin, että siirtopumppu oli pimeänä, eli ei alkanut surisemaan hehkutuksen aikana. Auto lähti kuitenkin melko iloisesti käymään ja totesin, että ongelmat varmaankin ovat hävinneet. Pienen lenkin jälkeen kuitenkin havaitsin siinä läpinäkyvässä polttoaineletkussa pieniä ilmakuplia, mutta seuraavana päivänä näitä ei ollut. Ja auto toimikin viikonpäivät ilman ongelmia.

              Nyt on taas pakkanen hieman kiristynyt ja piti aamulla startata autoa, mutta se ei edes luvannut. Läpinäkyvässä polttoaineletkussa ei ole ilmakuplia, ja siirtopumppu ei surissut. Eli pitäisikö pumpun surista aina hehkutuksen aikana? Tutkisin polttoaineletkut mahdollisten vuotojen varalta, mutta mitään en löytänyt. Ainoa mikä herätti ihmetystä oli tuossa Osa nro: 17 jokin aikaisemman omistajan tekemä viritys, joka näytti joltain takaiskuventiililtä...?
              Onkohan tässä nyt mahdollista, että siirtopumppu vikaa on peitelty tuolla virityksellä, vai kuuluuko siinä olla jokin takaiskuventiili?

              Kovasti ottaa päähän, kun en aikaisemmin tuota ollut huomannut..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎