Heti aluksi, EN LÖYTÄNYT searchilla vastausta ongelmaan vaikka kymmeniä topicceja lueskelin sivusta sivuun.
Ja sitten itse ongelmaan, perjantaina iltasella alkoi esiintymään omituista tyhjäkäynnin huojuntaa ja se tapahtui kierrosalueella n.700-800rpm, lauantaina vika paheni ollen n.700-1000rpm, kunnes sitten lauantai iltana tyhjäkäynti alkoi olemaan koko ajan n.1400rpm luokkaa, tehot on tallella ja kierrosta ottaa, mutta bensaakin on alkanut menemään ihan törkeästi.
Tänään pyöriessäni konepellin alla huomasin ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välisen haitariletkun olevan halki n. 4cm matkalta > uutta kehiin, mutta vika ei korjaantunut, crc air senror cleanerilla puhdistin im-mittarin ja ja kaikkien letkujen tiiveyden kävin kanssa läpi, kaasun herkkyys parani ja jotenkin muuttui eloisammaksi, mutta ei vieläkään itse ongelma korjaantunut.
Käynnistettäessä kylmänä tai kuumana, kierrokset on nyt normaalit (n.800rpm? kylmänä ja n.700rpm? lämpimänä) eikä korvakuulolla pahemmin huoju, mutta kun koskeekin kaasun niin kierrokset ikään kuin jää sinne n.1400rpm korville eikä siitä laske ennenkuin sammuttaa, ja jos heti käynnistää, niin sama juttu, ensin hyvä mutta kun koskee kaasuun...
EDIT: moottorijarrutus on myöskin muuttunut aika tehokkaan oloiseksi, muiden oireiden lisäksi.
Oma mielikuvitutukseni ei enään riitä ongelman selvittämiseen, eikä rahat siihen että veisin sen jonnekkin saamaan päiväksi valohoitoa, joten pitää nyt yrittää jos löytyisi oivia kotikonsteja, ainakin aluksi.
Kertokaa ihmeessä jos on ollut samanlainen probleemi, että mikä oli vikana ja miten se korjaantui, tai jos muuten vaan asiantuntemus riittää!
viimeisen kolmen kuukauden aikana tehdyt huollot ja korjaukset, mikäli joku sitä tietoa tarvii:
-öljyt ja suodattimet vaihdettu
-tulpat ja putsarit vaihdettu
-venttiilikopantiiviste vaihdettu
-pissapojannestettä lisätty
-renkaat vaihdettu
-bensaa tankattu
-radion asemat päivittetty keski-suomen aalloille...
Ja sitten itse ongelmaan, perjantaina iltasella alkoi esiintymään omituista tyhjäkäynnin huojuntaa ja se tapahtui kierrosalueella n.700-800rpm, lauantaina vika paheni ollen n.700-1000rpm, kunnes sitten lauantai iltana tyhjäkäynti alkoi olemaan koko ajan n.1400rpm luokkaa, tehot on tallella ja kierrosta ottaa, mutta bensaakin on alkanut menemään ihan törkeästi.
Tänään pyöriessäni konepellin alla huomasin ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välisen haitariletkun olevan halki n. 4cm matkalta > uutta kehiin, mutta vika ei korjaantunut, crc air senror cleanerilla puhdistin im-mittarin ja ja kaikkien letkujen tiiveyden kävin kanssa läpi, kaasun herkkyys parani ja jotenkin muuttui eloisammaksi, mutta ei vieläkään itse ongelma korjaantunut.
Käynnistettäessä kylmänä tai kuumana, kierrokset on nyt normaalit (n.800rpm? kylmänä ja n.700rpm? lämpimänä) eikä korvakuulolla pahemmin huoju, mutta kun koskeekin kaasun niin kierrokset ikään kuin jää sinne n.1400rpm korville eikä siitä laske ennenkuin sammuttaa, ja jos heti käynnistää, niin sama juttu, ensin hyvä mutta kun koskee kaasuun...
EDIT: moottorijarrutus on myöskin muuttunut aika tehokkaan oloiseksi, muiden oireiden lisäksi.
Oma mielikuvitutukseni ei enään riitä ongelman selvittämiseen, eikä rahat siihen että veisin sen jonnekkin saamaan päiväksi valohoitoa, joten pitää nyt yrittää jos löytyisi oivia kotikonsteja, ainakin aluksi.
Kertokaa ihmeessä jos on ollut samanlainen probleemi, että mikä oli vikana ja miten se korjaantui, tai jos muuten vaan asiantuntemus riittää!
viimeisen kolmen kuukauden aikana tehdyt huollot ja korjaukset, mikäli joku sitä tietoa tarvii:
-öljyt ja suodattimet vaihdettu
-tulpat ja putsarit vaihdettu
-venttiilikopantiiviste vaihdettu
-pissapojannestettä lisätty
-renkaat vaihdettu
-bensaa tankattu
-radion asemat päivittetty keski-suomen aalloille...
Comment