Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 polttaa vilkkujen/mittariston sulaketta nro23? KiireKiire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    E36 polttaa vilkkujen/mittariston sulaketta nro23? KiireKiire

    Auto 318i touring -96.
    Kesken ajon kaikki muut paitsi nopeusmittari ja matkamittari meni mykäksi. Myös jotain merkkivaloja ei pala abs jne. Sekä vilkut ei toimi (hätävilkku toimii). Muuten taitaa toimia muut sähkölaitteet.

    Eli polttaa sulaketta nro 23. viimeisessä postauksessa lisää tietoa.

    Mistä alkaa vikaa etsimään? Nuo vilkut ois ainakin kiva saada piakkoin toimimaan.

    Näissä ei vissiin pääsulaketta ole niinkuin esim e34? Missä sijaitsee vilkkurele? Onko nuo mittariston ja vilkun sulakkeet siinä konehuoneen sulakekotelossa? (ei ottanut siitä saksasta mitään selvää mitä luki)

    Vinkkejä ja vihjeitä kaivataan!
    Last edited by Miku; 10-12-2009, 22:23.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    #2
    Polttaa sulaketta. Konehuoneen sulakerasiassa olevaa 5A sulaketta. Vaihdoin sen ja 20-30 min kesti ajelua ennenkuin taas mittarit ja vilkut mykäksi.

    Mikähän vittu tuota oikein polttaa?

    Jos ei ala vikaa löytyä niin lyön isomman sulakkeen siihen ja kokeilen mistä nurkasta alkaa muovit sulamaan. Sen verta alkaa tympimään kun auto kerkeää 3 päivää olla niin jo alkaa temppuilemaan.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Palaako se sulake vilkkuja käytettäessä vai jossain muussa vaiheessa? Onko vetokoukkua, usein hapantunut pistoke aiheuttaa sähköhäiriöitä.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        #4
        nyt viime kerralla paloi vilkkujen ollessa päällä tai niiden juuri mennessä pois päältä mutta sitä edellisellä ei muistaakseni tullut vilkkuja käytettyäkään. Ensi sulakkeen ajan ajattelinkin että en käytä vilkkuja ollenkaan mutta eiköhän tuo silti palane.

        Ei oo vetokoukkua
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Selvitäppäs mitä kaikkea tuon sulakkeen takana on, voi ratkaista aika paljon
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Miku
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 2624
            • Kajaani

            #6
            Mistä tämän saa helpoiten selvitettyä?

            Niin ja sitten hoksasin että puhaltaa kuumaa koko ajan sama missä asennossa on se lämmönsäätö? Toimiiko se sähköisesti vai mekaanisesti? Eli voiko sekin liittyä tähän samaan settiin.
            Last edited by Miku; 09-12-2009, 21:38.
            TEAM "Peli Menetetty"
            Nyt:
            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
            E30 320i 2d m20b27 tic project
            E38 728ia
            E46 316i sedan
            Ex:
            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Sähköiset vesiventtiilithän e36:ssa on :think ja ovat auki jännitteettöminä.

              Kytkentäkaaviosta selvinnee ainakin jotain niistä sulakkeista...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Miku View Post
                Mistä tämän saa helpoiten selvitettyä?

                Niin ja sitten hoksasin että puhaltaa kuumaa koko ajan sama missä asennossa on se lämmönsäätö? Toimiiko se sähköisesti vai mekaanisesti? Eli voiko sekin liittyä tähän samaan settiin.
                Mulla oli entisessä e36: täysin samanlainen ongelma. Viaks loppujen lopuks paljastu sen lämmönsäätöpaneelin piirilevy, joka jotenkin oli menny oikoseen tai jotain. Mutta sen vaihtamalla kuitenkin korjaantu.

                Eli poltti just sitä 5A:n sulaketta jossa on vilkut ja joitain mittareita ainaki. Ja kuumaa puhalsi mullakin koko ajan.

                Vaikuttais kyllä oireiden perusteella just siltä piirilevyltä. Ostat/lainaat joltain sellasen lämmönsäätöpaneelin ja testaat.

                jossain topicissa siitä on juttuakin, kunhan löytäis.

                Jossain vanhassa topicissa siitä on juttuakin kunhan löytäis.
                Last edited by Purtsi123; 09-12-2009, 22:21.
                E61 525xda -08

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  #9
                  Tässäpä vermeet sulakkeen perässä jos oikein numeron muistan.

                  -Antilock brake system
                  -Heated seat
                  -Instrument cluster------Mikä tämä on?
                  -Multifunction clock
                  -on-board display--------Mikä tämä on?
                  -head light/fog light
                  -Turn signal/ Hazard warning system-----Mikä tuo hazard juttu on?
                  -Automatic heating control (hr)
                  -Rear window defogger/antenna
                  -Automatic climate control-----------Mikä tämä on?
                  -On-board computer----------------Mikä tämä on?

                  Ja purtsi123 jos viitsit yrittää etsiä linkin siihen topicciin niin ois kova juttu? Millainen homma tuo on muuten vaihtaa?
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  • Purtsi123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1011
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Miku View Post
                    Tässäpä vermeet sulakkeen perässä jos oikein numeron muistan.

                    -Antilock brake system
                    -Heated seat
                    -Instrument cluster------Mikä tämä on?
                    -Multifunction clock
                    -on-board display--------Mikä tämä on?
                    -head light/fog light
                    -Turn signal/ Hazard warning system-----Mikä tuo hazard juttu on?
                    -Automatic heating control (hr)
                    -Rear window defogger/antenna
                    -Automatic climate control-----------Mikä tämä on?
                    -On-board computer----------------Mikä tämä on?

                    Ja purtsi123 jos viitsit yrittää etsiä linkin siihen topicciin niin ois kova juttu? Millainen homma tuo on muuten vaihtaa?
                    Instrument cluster on kai ihan vaan mittaristo, hazard warning system on hätävulkut, automatic heating control on ilmastointiautomatiikka ja on- board computer on ajotietokone.

                    Se on tosi helppo juttu vaihtaa. Ainakin ilmastoinnittomassa.
                    1.Otat siitä paneelista ne säätö napit ihan vetämällä pois.
                    2. Niiden alta paljastuu pari ruuvia, jotka pitää aukaista.
                    3. Nyt (jos en väärin muista) paneeli pitäisi jo lähteekkin irti vetämällä. Saatta olla vielä jollain muovi klipsuilla reunoista kiinni.
                    4. sähköliitin irti + ruuvaat sen vaijeri hässäkän irti kokonaisuudessaan niin pääset helpommalla, kun ruveta pelkkää vaijeria irrottamaan.

                    Ja eipä siinä topicissa ollukkaan mitään erikoista tietoo, mutta laitan sen silti tuohon kuhan etin uudelleen.

                    Edit: tossa on tuo linkki. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=144793
                    Last edited by Purtsi123; 09-12-2009, 23:55.
                    E61 525xda -08

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Purtsi123 View Post
                      Instrument cluster on kai ihan vaan mittaristo, hazard warning system on hätävulkut, automatic heating control on ilmastointiautomatiikka ja on- board computer on ajotietokone.

                      Se on tosi helppo juttu vaihtaa. Ainakin ilmastoinnittomassa.
                      1.Otat siitä paneelista ne säätö napit ihan vetämällä pois.
                      2. Niiden alta paljastuu pari ruuvia, jotka pitää aukaista.
                      3. Nyt (jos en väärin muista) paneeli pitäisi jo lähteekkin irti vetämällä. Saatta olla vielä jollain muovi klipsuilla reunoista kiinni.
                      4. sähköliitin irti + ruuvaat sen vaijeri hässäkän irti kokonaisuudessaan niin pääset helpommalla, kun ruveta pelkkää vaijeria irrottamaan.

                      Ja eipä siinä topicissa ollukkaan mitään erikoista tietoo, mutta laitan sen silti tuohon kuhan etin uudelleen.

                      Edit: tossa on tuo linkki. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=144793
                      Hmm... jännä kun hätävilkut ja tuo kello/päivämäärä näyttö systeemi kuitenkin toimii vaikka sulake on palanut....

                      Eikait tuo aiheuta ongelmia jos testiksi revin tuon lämmönsäätöpaneelin kokonaan irti ja lähden ajelulle katsomaan vieläkö sulake palaa? Vai pitääkö hommata välttämättä lainaan paneeli.

                      Mites mittariston kanssa jos irroittaa sen ja lähtee testilenkille niin aiheuttaako ongelmia jonkun asian suhteen?

                      Sulaakohan tuolla piuhat jos kokeilee 7.5A sulaketta tilalle kestääkö se sen paremmin?

                      Näyttääkö näin vanha kottero mitään vikakoodeja? Ja onko tämän ongelman suhteen mitään toivoa saada selvennystä asiaan tätä kautta?

                      Aika nollilla on meikäläisen tietämys e21 ja e30 uudempien autojen sähköhommista kun ei ikinä joutunut telkkuamaan ennen tätä näiden kanssa
                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by Miku View Post
                        Eikait tuo aiheuta ongelmia jos testiksi revin tuon lämmönsäätöpaneelin kokonaan irti ja lähden ajelulle katsomaan vieläkö sulake palaa? Vai pitääkö hommata välttämättä lainaan paneeli?

                        Sulaakohan tuolla piuhat jos kokeilee 7.5A sulaketta tilalle kestääkö se sen paremmin?
                        Eikai se mitään haittaa jos ajaa ilman paneelia. Siinähän sen näkis vaikuttaako asiaan.

                        Itse asiassa tuolla perinteisellä taktiikalla minunkin autosta se vika paikannettiin, kun ei muuten voinu kuvitellakkaan, että paneelissa vika.
                        7,5A sulake--> virrat päälle--> kauhee savu paneelista.
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • Miku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 2624
                          • Kajaani

                          #13
                          jepjep

                          Juu 8-10 tuntia rassuuta takana ja ei näy valoa tunnelin päässä.... Vituttaa,raivostuttaa,itkettää ja naurattaa jne.

                          Eli homma meni näin:

                          Menin autolle otin soittimen ja "ajotietokoneen" huitsin vittuun, laitoin sulakkeen paikalle ja starttasin. ehkä 15 sekunttia kärsi olla auto käynnissä kun paloi sulake.

                          Sitten auto talliin, purettiin tuo lämmönsäätö paneeli, hätävilkun kytkin, eberi ja eikun sulake napsuu. Kokeiltiin 7.5A sulaketta ja eikun napsuu.

                          Kojelauan alaverhoilu paneelin irti, tutkimista, johtojen kähmimistä jne ilman mitään vaikutusta.

                          Joku tietää niin voisko vastata:
                          -onko näissä vilkkurelettä vai mikä vilkkuja ohjaa?
                          -Mitä kaikkea tuon sulakkeen nro 23 takana on? en ole oikein täysin varma noista mitä itse tuonne kirjoitin. Ja suomenkielellä olisi kiva.

                          Vinkkejä vain rohkeasti tulemaan mikä vikana!
                          TEAM "Peli Menetetty"
                          Nyt:
                          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                          E30 320i 2d m20b27 tic project
                          E38 728ia
                          E46 316i sedan
                          Ex:
                          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            #14
                            Auto kunnossa. Kiitokset vinkeistä jurgenille ja purtsi123:lle.
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6693
                              • .......

                              #15
                              Originally posted by Miku View Post
                              Auto kunnossa. Kiitokset vinkeistä jurgenille ja purtsi123:lle.
                              No mikä siinä sitten oli?
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎