Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318is ja E36 M3 jarrujen erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    E36 318is ja E36 M3 jarrujen erot

    Nyt kun kakkosvessan jarrut ovat ryytyneet, täytyy suunnitella vähän remonttia. Samalla kun kaiken laittaa uusiksi, voisi tilalle laittaa jotain parempaa. Suunnitelmissa on M3 jarrupäivitys. Real oem:n mukaan M3 pitkittäistukivarsi (takana) ei ole sama kuin iS:ssä. Sitä en tiedä onko ero vain puslissa vai onko pitkittäistukivarsi (trailing arm) oikeasti erilainen. Ilmeisesti satulat menevät kuitenkin heittämällä paikoilleen, mutta ongelmaksi tulee käsijarru.

    Jos saan kaikki jarruhilkkeet M3:sta, niin onnistuuko niillä jarrupäivitys niin, että saan myös käsijarrun toimimaan? Is:n omasta käsijarrusta loppuu säätö ja siksi sitä ei voi käyttää M3 takalevyjen kanssa (levyn "rumpu" on isompi isommassa levyssä).

    Etupäästä menee uusiksi ilmeisesti Navat, olka-akseli, ja tietty satulat ja levyt. Se on aika suoraviivainen swappi, johon ei sen suurempia ongelmia pitäisi liittyä.

    Saako noihin etusatuloihin hommattua erikseen heloja ja liukutappeja. Olis helppo vaihtaa samaan syssyyn nekin. Vituttaa jos liu'ut alkaa jumimaan heti vaihtohommien jälkeen.

    Edittiä:
    Sen verran tuli vielä mieleen, että jos porukalla olis tiedossa jotain muuta budjettivaihtoehtoa noille M3 jarruille niin ideoita otetaan mieluusti vastaan. Jos liukusatuloista pääsisi eroon, se olisi ainakin iso parannus.

    Edit 2:
    Mahtaisko e46 330i jarrut sopia e36 jarrujen tilalle? Jos vaikka vaihtais M-jarrut ykkösautoon ja kakkosauto sais sitten nuo 330i:n vanhat... Tiedän, ettei E46 M3 ja 330 jarruilla ole suurta eroa, mutta jos jostain sattuisi sopivasti e46 M3 jarrut käsiin ja vanhat sais laitettua kakkosautoon, olisi swappi järkevä.
    Last edited by Juppe; 05-01-2010, 16:46.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Juppe View Post
    Nyt kun kakkosvessan jarrut ovat ryytyneet, täytyy suunnitella vähän remonttia. Samalla kun kaiken laittaa uusiksi, voisi tilalle laittaa jotain parempaa. Suunnitelmissa on M3 jarrupäivitys. Real oem:n mukaan M3 pitkittäistukivarsi (takana) ei ole sama kuin iS:ssä. Sitä en tiedä onko ero vain puslissa vai onko pitkittäistukivarsi (trailing arm) oikeasti erilainen. Ilmeisesti satulat menevät kuitenkin heittämällä paikoilleen, mutta ongelmaksi tulee käsijarru.

    Jos saan kaikki jarruhilkkeet M3:sta, niin onnistuuko niillä jarrupäivitys niin, että saan myös käsijarrun toimimaan? Is:n omasta käsijarrusta loppuu säätö ja siksi sitä ei voi käyttää M3 takalevyjen kanssa (levyn "rumpu" on isompi isommassa levyssä).

    Etupäästä menee uusiksi ilmeisesti Navat, olka-akseli, ja tietty satulat ja levyt. Se on aika suoraviivainen swappi, johon ei sen suurempia ongelmia pitäisi liittyä.

    Saako noihin etusatuloihin hommattua erikseen heloja ja liukutappeja. Olis helppo vaihtaa samaan syssyyn nekin. Vituttaa jos liu'ut alkaa jumimaan heti vaihtohommien jälkeen.

    Edittiä:
    Sen verran tuli vielä mieleen, että jos porukalla olis tiedossa jotain muuta budjettivaihtoehtoa noille M3 jarruille niin ideoita otetaan mieluusti vastaan. Jos liukusatuloista pääsisi eroon, se olisi ainakin iso parannus.
    Takana pitkittäisvarsi on oikeasti eri, laakeripesä on isompi koska laakeri on ulkomitaltaan 10 mm. isompi m3:ssa.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎