Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 konepellin vaijeri.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toNmbbA
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2009
    • 2325
    • Espoo

    e36 konepellin vaijeri.

    joo söörtsillä en löytänyt vastaavaa tietoa ja lopulta sitten taas lopetti hakutoiminto yhteistyön

    Joten kysymys kuuluu. Miten helv*tissä saa konepellin avausvaijerin pois e36 sedanissa?

    Uusi pitäisi vaihtaa tilalle mutta ehkäpä hieman hankalaa kun ei entistäkään ole saatu vielä pois

    Eli pitääkö purkaa mitä kaikkea edestä ja kumpaan suuntaan vaijeria pitää lähteä vetämään? (kabiiniin vai konehuoneeseen? )
    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
  • _Pietu_
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 3659
    • Siilinjärvi

    #2
    Originally posted by toNmbbA View Post
    joo söörtsillä en löytänyt vastaavaa tietoa ja lopulta sitten taas lopetti hakutoiminto yhteistyön

    Joten kysymys kuuluu. Miten helv*tissä saa konepellin avausvaijerin pois e36 sedanissa?

    Uusi pitäisi vaihtaa tilalle mutta ehkäpä hieman hankalaa kun ei entistäkään ole saatu vielä pois

    Eli pitääkö purkaa mitä kaikkea edestä ja kumpaan suuntaan vaijeria pitää lähteä vetämään? (kabiiniin vai konehuoneeseen? )
    kokeiles löytyykö noista:Hakutuloksista apua?

    BMW e91 320dA
    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

    Comment

    • Scyber
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 686
      • Hyvinkää

      #3
      Itse kaipaisin myös ohjetta vastaavan vaijerin vaihtoon coupeen. Jos kuvallisena jostain löytyisi niin olis mahtavaa.
      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
      www.napalmi.com

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5533
        • Kankaanpää

        #4
        Originally posted by Scyber View Post
        Itse kaipaisin myös ohjetta vastaavan vaijerin vaihtoon coupeen. Jos kuvallisena jostain löytyisi niin olis mahtavaa.
        Otin kyllä kuvia, ku vaihoin sen 2viikkoa sitten, mutten tiedä onko niistä apua. Keinot mulla kyllä muistissa taitaa olla.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2325
          • Espoo

          #5
          Originally posted by GARFFi View Post
          Otin kyllä kuvia, ku vaihoin sen 2viikkoa sitten, mutten tiedä onko niistä apua. Keinot mulla kyllä muistissa taitaa olla.
          ei ku vaan nyt vinkkiä tulemaan
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2325
            • Espoo

            #6
            Originally posted by toNmbbA View Post
            joo söörtsillä en löytänyt vastaavaa tietoa ja lopulta sitten taas lopetti hakutoiminto yhteistyön

            Joten kysymys kuuluu. Miten helv*tissä saa konepellin avausvaijerin pois e36 sedanissa?

            Uusi pitäisi vaihtaa tilalle mutta ehkäpä hieman hankalaa kun ei entistäkään ole saatu vielä pois

            Eli pitääkö purkaa mitä kaikkea edestä ja kumpaan suuntaan vaijeria pitää lähteä vetämään? (kabiiniin vai konehuoneeseen? )
            eli siis itseäni lainaten. tähän vastauksia!
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #7
              ......
              Last edited by mika68; 16-10-2012, 23:35.

              Comment

              • toNmbbA
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2009
                • 2325
                • Espoo

                #8
                Originally posted by mika68 View Post
                Itse vaihdoin pidemmän vaijerin E36 touringiin joskus 2005? Yritän muistella miten se meni:think
                Vaijerihan on kaksiosainen. Lyhempi vaijeri on konehuonen puolella peltien takana ja pidempi kulkee jonkinlaisen palkin sisällä lokasuojan vieressä, eikä sekään näy konehuoneessa. Itse laiskana irroitin konepellin lukon ympäristöstä suojamuovit ja väänsin pihdeillä niitä peltejä, että sain pidemmän vaijerin pään näkyviin ja irti. Sitten purin sisältä kuskin jalkatilasta sen "kaiutinpanelin" että pääsin vaijeriin käsiksi. Vanhan vaijerin vedin sisäkautta pois. Uuden työnsin sisältäpäin konehuoneeseen samaa reittiä ja laitoin vaijerin pään kiinni.
                Väänsin pellit takaisin paikalleen ja muovikatteet siihen päälle. Ja valmista tuli
                Muovikatteen alla olevaa peltiä piti tosiaan avata vähän väkivalloin, mutta mua se ei haitannut, koska muovikatteitten alta se ei näy mihinkään. Muuten olisi kyllä saanut purkaa reippaasti enemmän!

                Juuri tätä kaipasinkin.! Kiitoksia vastauksesta!!
                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5533
                  • Kankaanpää

                  #9
                  Jep, ja jos joku kaipaa neuvoa vielä niin voi soittaa mulle klo 18 jälkeen. Numeron saat esim. beemerssiltä, rokkarilta, vilikiltä..

                  En jaksa nyt alkaa riipusteleen ja lähen ajaa Kankaanpäähän njyt.
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2325
                    • Espoo

                    #10
                    Asiaa helpotti niin perkeleesti ku otti kuskin lokarin irti! vanhahan siis lähti hyvin tulemaan ku veti kabiiniin päin ja sieltä suunnalta uutta työntämään sisään... ja aikaa meni kaikkiaan tunti!
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5533
                      • Kankaanpää

                      #11
                      Originally posted by toNmbbA View Post
                      Asiaa helpotti niin perkeleesti ku otti kuskin lokarin irti! vanhahan siis lähti hyvin tulemaan ku veti kabiiniin päin ja sieltä suunnalta uutta työntämään sisään... ja aikaa meni kaikkiaan tunti!
                      Rasvasitko vaijerin, ennenku laitoit uuden?
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • toNmbbA
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2009
                        • 2325
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by GARFFi View Post
                        Rasvasitko vaijerin, ennenku laitoit uuden?
                        En. olisihan sekin helpottanut huomattavasti! puhdistelin vaan ne läpivientikohdat. ja kyllä osaa olla kettumaisessa paikassa se läpivienti sinne sisälle. ja siis nimen omaan lähdin vetämään sitä niin että tungin johdon sieltä lokarin takaa menemään sinne kuskin jalkotilaan ja sidoin vaijerin siihen ja hiljalleen vetää sitä näkyviin. Onnistuisi ilman lokasuojan poistoa mutta helpottaa huomattavasti joten niille jotka aikoovat vaihtaa ko. osan niin suosittelen poistamaan sen lokarin!
                        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                        Comment

                        • GARFFi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 5533
                          • Kankaanpää

                          #13
                          Joo.. Ite en kans rasvannu vaijeria, joka ois pitäny tehä. En myöskää lokaria poistanu et sain sen ilman sen irrottamista sinne.
                          MB E220 CDI -10
                          Ex.VW T5.1 -11
                          Ex. Ford Transit Custom -14
                          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                          Ex. VW Golf+ -06
                          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                          Ex. Honda CBR900RR -96
                          Ex. E36 325i Coupé -94
                          Ex. LADA 2105 1200S -89
                          Ex. LADA 2107 1300S -87
                          Ex. E36 320i -91

                          Comment

                          • toNmbbA
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2009
                            • 2325
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by GARFFi View Post
                            Joo.. Ite en kans rasvannu vaijeria, joka ois pitäny tehä. En myöskää lokaria poistanu et sain sen ilman sen irrottamista sinne.
                            Olisihan se mennyt ilman lokarin irroitusta mut totesin sen olevan paljon helpompi keino näkyis selvästi ne läpivientikohdat yms ja sai varmasti tiiviisti sen kumitulpan mikä vaijerissa kiinni
                            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎