Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 316 sedan pörpöttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaQu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 58
    • Hamina

    E36 316 sedan pörpöttää

    Sangen kelju ongelma, joka häiritsee aika hiton paljon..

    Eli tyhjäkäynti pyörii siinä 600-900 kierroksen välissä, aaltoillen jatkuvasti. Luulin tämän olevan 4-koneen ominaisuus, mutta kaupunkiajossa risteyksestä lähdettäessä käy kuin boxerikone, tai vastaavasti vanha meriläinen - hitonmoinen pörpötys-putputus ilmiö (ainakin pintakaasulla)

    Toinen asia mikä askarruttaa, on se, että kovemmissa kiihdytyksissä (jos näin voi sanoa) vääntömomentti tuntuu vaihtelevan radikaalisti, eli tietyn ajan vetää hyvin, sitten mietitään ja taas mennään - ja näin päin pois.

    Sitten infoa:

    Konehuoneessa majailee vapari - hiekkaimuri mallia amis.
    pakokaasut tuoksahtaa bensalle.
    katsastettu 27.12.09, päästöistä heittämällä läpi

    Onko nyt niin että on sytytyksessä jotain häikkää vai mikä hitto..?
    Tankkasin tankin piripintaan päivällä ja 60km myöhemmin näytti olevan alle 60l. tankissa vaikka 65l. tankki?! Matka-ajossa kulutusmittari näyttää lähes poikkeuksetta 10l/100km - tosin siihen en kiinnitä huomiota, tämä tieto vain siksi, että jos joku on kiinnostunut

    Ja toinen asia: Repsikan etuikkuna vidduilee päin naamaa, eli tarpeeksi kun veivaa ikkunaa alaspäin niin etuosa tippuu mutta takaosa jää ylös.

    mitä osia lähen ettimään?

    Kivahan se on näitä väliaikaisautojakin rassata, mut joku tolkku sentään pitäis olla
    F11 520D -11
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1808
    • Lapua

    #2
    Originally posted by JaQu View Post
    Sangen kelju ongelma, joka häiritsee aika hiton paljon..

    Eli tyhjäkäynti pyörii siinä 600-900 kierroksen välissä, aaltoillen jatkuvasti. Luulin tämän olevan 4-koneen ominaisuus, mutta kaupunkiajossa risteyksestä lähdettäessä käy kuin boxerikone, tai vastaavasti vanha meriläinen - hitonmoinen pörpötys-putputus ilmiö (ainakin pintakaasulla)

    Toinen asia mikä askarruttaa, on se, että kovemmissa kiihdytyksissä (jos näin voi sanoa) vääntömomentti tuntuu vaihtelevan radikaalisti, eli tietyn ajan vetää hyvin, sitten mietitään ja taas mennään - ja näin päin pois.

    Sitten infoa:

    Konehuoneessa majailee vapari - hiekkaimuri mallia amis.
    pakokaasut tuoksahtaa bensalle.
    katsastettu 27.12.09, päästöistä heittämällä läpi

    Onko nyt niin että on sytytyksessä jotain häikkää vai mikä hitto..?
    Tankkasin tankin piripintaan päivällä ja 60km myöhemmin näytti olevan alle 60l. tankissa vaikka 65l. tankki?! Matka-ajossa kulutusmittari näyttää lähes poikkeuksetta 10l/100km - tosin siihen en kiinnitä huomiota, tämä tieto vain siksi, että jos joku on kiinnostunut

    Ja toinen asia: Repsikan etuikkuna vidduilee päin naamaa, eli tarpeeksi kun veivaa ikkunaa alaspäin niin etuosa tippuu mutta takaosa jää ylös.

    mitä osia lähen ettimään?

    Kivahan se on näitä väliaikaisautojakin rassata, mut joku tolkku sentään pitäis olla
    Vahvasti veikkaan, että puhut M40B16 koneesta.

    Ne on näitä vakiojuttuja noi koneen seilaamiset tyhjäkäynnillä eli tarkastukseen:

    - Lisäilmaluisti putsaukseen (On imusarjassa kiinni koneen takaosassa oleva mötikkä jossa pitäisi olla johto ja letku kiinni)
    - Imuvuodot tutkimuksen kohteeksi (varsinki haitariletku ja siitä lisäilmaluistille lähtevä letku)
    - Ilmämäärämittari voi olla loppu (Hiilipinta kulunut loppuun)
    - Tulpanjohdot, puola (tulpanjohtojen kunnon voi mitata, joku neuvokoon sen joka muistaa, että paljon arvojen piti olla)
    - Bensansuodatin & bensanpaineet & bensapumppu (ääntääkö?)
    - Ilmansuodatin (Suosittelen vaihtamaan originaalin takaisin)
    - Lambda jos on?

    Nakuttaako kone ja jos nakuttaa niin kuin pahasti? Kato nokka-akselin kunto. Käyntiääni muistutti omassa vanhaa transittia kun nokka-akseli oli loppu ja auto ei ottanut enää edes rinkiä lähelle rajotinta.

    Jakopäästä ilmeisesti säädetään tässä autossa toi sytkä kohilleen (korjatkaa jos olen väärässä) Samalla reissulla kannattaa vaihtaa toi remmi ja kiristinrullat jos sytkää kerran lähdetään tarkastaan.

    Omassa oli sillon kans tuon vetämisen ja bensasyömisen kans ongelmia (55 litraa palo alle 400km matkalle matka-ajossa) Asia korjattiin sillä, että vaihdettiin nokka-akseli, nostimet ja keinut. Sen jälkeen palasi vedot ja bensansyönti normaaliksi. Omassa täristää kans tuo tyhjäkäynti ja suuri epäilys kohdistuu juurikin tuohon lisäilmaluistiin.

    Toivottavasti näistä on apua ja lähde halvimmasta vaihtoehdosta liikkeelle
    E32 750i 11/89

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1966
      • ......

      #3
      Originally posted by JaQu View Post
      Sangen kelju ongelma, joka häiritsee aika hiton paljon..

      Eli tyhjäkäynti pyörii siinä 600-900 kierroksen välissä, aaltoillen jatkuvasti. Luulin tämän olevan 4-koneen ominaisuus, mutta kaupunkiajossa risteyksestä lähdettäessä käy kuin boxerikone, tai vastaavasti vanha meriläinen - hitonmoinen pörpötys-putputus ilmiö (ainakin pintakaasulla)

      Toinen asia mikä askarruttaa, on se, että kovemmissa kiihdytyksissä (jos näin voi sanoa) vääntömomentti tuntuu vaihtelevan radikaalisti, eli tietyn ajan vetää hyvin, sitten mietitään ja taas mennään - ja näin päin pois.

      Sitten infoa:

      Konehuoneessa majailee vapari - hiekkaimuri mallia amis.
      pakokaasut tuoksahtaa bensalle.
      katsastettu 27.12.09, päästöistä heittämällä läpi

      Onko nyt niin että on sytytyksessä jotain häikkää vai mikä hitto..?
      Tankkasin tankin piripintaan päivällä ja 60km myöhemmin näytti olevan alle 60l. tankissa vaikka 65l. tankki?! Matka-ajossa kulutusmittari näyttää lähes poikkeuksetta 10l/100km - tosin siihen en kiinnitä huomiota, tämä tieto vain siksi, että jos joku on kiinnostunut

      Ja toinen asia: Repsikan etuikkuna vidduilee päin naamaa, eli tarpeeksi kun veivaa ikkunaa alaspäin niin etuosa tippuu mutta takaosa jää ylös.

      mitä osia lähen ettimään?

      Kivahan se on näitä väliaikaisautojakin rassata, mut joku tolkku sentään pitäis olla
      .......
      Last edited by mika68; 16-10-2012, 23:34.

      Comment

      • JaQu
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 58
        • Hamina

        #4
        Kone ei nakuta, eli nokkapuolella kaikki lienee ihan ok. Jakoremmi on vaihdettu reilu 10tkm. sitten. Siitä mulla tulikin mieleen se sytytyksen säätö.. jos on remmiä vaihtaessa päässyt käymään joku fiba? Täytyy nyt ruveta hissukseen kattelemaan että mikä tämän aiheuttaa, kiitos näistä vinkeistä

        Ikkunaakaan onneksi ei talvella kauheesti tarvi aukoa, eikä näillä pakkasilla edes hirmuusti tee mieli ruveta mitään tutkimaankaan.

        Kiitos ja kumarrus vastauksista, näillä mennään!
        F11 520D -11

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎