Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 typ188 > typ168

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VESURI
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 35
    • finland

    E36 typ188 > typ168

    Morjens !

    kyselin asiaa "e36 kysymyksiä" osiolla mutta siellä ei tunnu kukaan tietävän.
    Eli tarkoitus olisi laittaa e36 325i alle lukollinen typ 168(pikkuperä) , Mitä muutoksia joudun tekemään , vetarit vaihtoon ?

    Perää olis tarkotus käyttää alla ainoastaan talvella. Onko noilla typ 168 perällä ja typ 188 perällä suurikin kestävyys ero ? :think

    Nättiä luistoo saa kyllä aikaseksi ilman lukkoakin , mutta jääradalla piikkipyörillä tarvis jonkin näkösen lukon.

    Kiitos Jo etukäteen !
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Pikkuperät ei kestä.
    Jos ajat pelkkää jääympryrää etkä tieliikenteessä niin tee hitsilukko.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Jochen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1229
      • Valkeakoski & Trondheim

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Pikkuperät ei kestä.
      Eikös se kestäminen ole aika vahvasti sidoksissa moottorin vääntöön ja perän välitykseen?

      Metric Mechanic lupailee 168 perille väännönkestoja väliltä 406 - 271 Nm.



      Itsellä on tarkoitus vaihtaa 168 perän välitys 3.45 -> 4.1, uskoisin sen kestävän 1,9 litraisen vaparin perässä ihan hienosti.

      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

      Comment

      • V W
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 335
        • Salo

        #4
        Kyllähän takavetoisessa autossa tarvis aina olla kitkalukko,oli kesä tai talvi.

        Luulis 168 kestävän kun 188 on kautta aikain rääkätty ahdetuilla,vaihdettu vaan terästumpit ja toivottu vetarien kestävän... Ja vanhat on parempia kuin uudet

        Ford 4500 :think Nuffield
        Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

        Kawasaki ZX-12R
        Borat

        Comment

        • VESURI
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 35
          • finland

          #5
          ok

          vetarit täytyy vaihtaa ,jos tuon typ168 haluaa alle.

          Kyse on aivan katu autosta , jolla ajetaan viikonloppuisin piikkipyörillä jäällä

          Tänään kävin koittamassa jäällä , melko hyvin käyttäytyy ilman lukkoakin .
          Esim. kurvista ulos tullessa ei jammaa sisäpyörällä vaikka läppää avaakin ajoissa. Näyttävää sladiakin sai aikaiseksi , mutta nopein tapahan se ei ole edetä :think


          Kestävyydestä sen verta että luultavasti kaikki hajoo kun tarpeeksi rasittaa.
          Eikä sitä kestävyyttä koskaan tiedä , mutta täytyy kokeilla ja jos ei "pikkuperä" kestä niin laitetaan "isoperä" takasin.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Mikä järki tässä nyt on, miksei sinne voi laittaa sitä typ 188 perää? Ihan varmasti tollekin löytyy ostaja jolle sopii suoraan.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by Jochen View Post
              Eikös se kestäminen ole aika vahvasti sidoksissa moottorin vääntöön ja perän välitykseen?

              Metric Mechanic lupailee 168 perille väännönkestoja väliltä 406 - 271 Nm.



              Itsellä on tarkoitus vaihtaa 168 perän välitys 3.45 -> 4.1, uskoisin sen kestävän 1,9 litraisen vaparin perässä ihan hienosti.
              En tiiä , lukkoperien parissa askarteleva ukkko mulle sanoi että 168 :t lukolla tykkää räjähdellä. Siksi päätin että oman e30 m10B20-vaparin jatkoksikin laitetaan 188. Ei tarvi jännittää sitten.

              Moottorin teho tai vääntömomentti ei kerro vielä puoliakaan niistä voimista joita murikkaan kohdistuu. Luulen kyllä että sen tiedätkin.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • VESURI
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 35
                • finland

                #8
                Juu eli ostin typ 188 perän lukkoyksikön , joka osoittautuikin typ 168 lukoksi.
                Siitä tämä peränvaihto ajatus sai alkunsa

                Mutta täytyy laittaa lukko säilöön , jos vaikka joskus omistaisi "vajaa" moottorisen bemarin

                Comment

                • Jochen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1229
                  • Valkeakoski & Trondheim

                  #9
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  En tiiä , lukkoperien parissa askarteleva ukkko mulle sanoi että 168 :t lukolla tykkää räjähdellä.
                  Varmaan niitä räjähtelee enemmän kuin 188 ja 210 periä sen takia että 168 ei kestä yhtä isoja rasituksia jos niitä väärinkäytetään niinkuin tässäkin keskustelun aloituksessa oli tarkoitus.

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Moottorin teho tai vääntömomentti ei kerro vielä puoliakaan niistä voimista joita murikkaan kohdistuu. Luulen kyllä että sen tiedätkin.
                  Noh, minä kerroin ensimmäisen puolen niistä voimista, kerro sinä nyt se toinen puoli niin ollaan sitten taas kaikki vähän viisaampia

                  No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                  Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                  Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                  Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                  Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                  Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Jochen View Post
                    Varmaan niitä räjähtelee enemmän kuin 188 ja 210 periä sen takia että 168 ei kestä yhtä isoja rasituksia jos niitä väärinkäytetään niinkuin tässäkin keskustelun aloituksessa oli tarkoitus.



                    Noh, minä kerroin ensimmäisen puolen niistä voimista, kerro sinä nyt se toinen puoli niin ollaan sitten taas kaikki vähän viisaampia
                    Niin siis pitohan sen voimansiirron rikkoo , ajattelin ottaa esille kun se auton käyttötapa ja tarkoitus on kuitenkin otettava huomioon.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎