Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 tehottomuus ja pitkä vieteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stg
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 88
    • Finland

    E36 320 tehottomuus ja pitkä vieteri

    Potilas: E36 320, -94, vanoksella

    Oireet:
    -Startatessa antaa odottaa n.2 sekuntia ennenkuin alkaa potkia, nk. "pitkä vieteri".
    -Tehoton ja nypyttää kiihdyttäessä, muuten pelaa nätisti

    Eli oireethan viittaa nokan ja kampuran tunnistimiin, niitä siis tutkimaan:

    1. Todettu että kampiakselin anturin liitin irrallaan konehuoneessa, suurin odotuksin tökätty kiinni ja käynnistämään -> EI edes lupaile.
    2. Vaihdettu uusi kampiakselin anturi, käynnistyy mutta pitkällä vieterillä, muutkin oireet jäljellä.
    3. Vaihdettu uusi nokka-akselin anturi, EI käynnisty enää ollenkaan!
    4. Vaihdettu vielä toisen merkkinen uusi nokka-akselin anturi, EI edelleenkään käynnisty
    5. Vaihdettu takaisin vanha alkuperäinen nokan anturi, käynnistyy edelleen vaikeasti, oireet edelleen tallella.

    Eli kahdella uudella anturilla ei lähde käymään, vanhalla nokan anturilla pelaa mutta huonosti. Lisäksi BMW Scannerilla ei tunnu pääsevän kiinni boksiin, irroteltu myös ABS, ZKE ja mittaristo, ei edelleenkään yhteyttä.

    Nyt alkaa jäljet viitata risaan DME:hen? Onko kaukaa haettu?
    Last edited by stg; 06-02-2010, 20:24.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    BMW Scanneri ei tue näitä vanhempia kovinkaan hyvin. Ainakaan M50 ei onnistuttu pääsemään kiinni.
    Mutta jos sulla on ollut kampuran asentoanturin johto irti niin ei se kyllä käy hetkeäkään
    Sensijaan jos nokan anturi on irti niin pitäisi kyllä käynistyä mutta tällöin ei ole käytössä sekventaali ruiskutus eikä sytytys.

    Eli kannattaa nyt katsoa että mikä johto sieltä oli oikeasti irti.
    Ja mistä hommasit uudet anturit? Suosittelen ihan merkkiliikkeestä noita hakemaan, ei olisi ensimmäinen kerta kun esim. italianpojan, coren valmistamat anturit ei toimi uutenakaan.
    Niin ja tarkista siinä vanoksen päädyssä oleva maadoituspiste, että johto on ehjä.

    EDIT: Harvemmin noista kyllä DME:tä itsekseen menee mutta kannattaa nyt kaivaa ulos ainakin ja katsoa ettei sinne koteloon ole päässyt vettä.
    Se kun ei ole täysin tavatonta sekään.
    Ja kannattaa tietysti koittaa lukea jollain muulla vielä vikakoodit. Siis pääsetkö scannerilla kiinni muihin auton moduuleihin, zke, ike, abs?
    Last edited by Supa; 07-02-2010, 12:11.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • stg
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 88
      • Finland

      #3
      Siltä tosiaan vaikuttaa että BMW Scannerilla ei pääse ilmeisesti tuohon MS40 Siemensin boksiin.

      Itseasiassa olin itsekin siinä käsityksessä että M50 ei käy jos kampuran anturi on poissa pelistä. Piti nyt äsken oikein käydä se vielä varmistamassa ja kyllä se vaan käy vaikka kampuran anturin irrottaa kokonaan pelistä! Yllä kuvailemieni oireiden kera.

      Eka anturi oli tarvikeliikkeen anturi ja toinen Motonetistä haettu. Ehkä ne sitten kuitenkin pitäs olla merkkiosaa ton Siemensin boksin kanssa. Ainakin orkkis anturi vaikuttaa olevan Siemensin valmistama.

      Maadotuspiste näyttäisi olevan tukevasti maissa. Boksin ulkopuolella oli merkkejä että joskus on ollut kosteaa mutta boksin sisällä ei ollut enää merkkejä kosteudesta. Kaikki anturilinjat tuli mittailtua ja vaikuttaa olevan kunnossa.

      Jotenkin olen päätymässä siihen että kumpikaan tarvikeanturi ei vaan kelpaa tolle boksille. Siinä vaiheessa kun nokan anturi vaihtuu tarvikemalliin niin käynti lakkaa lopullisesti. Eli ilmeisesti sietää kyllä sen että kampuran anturi on tarvike mutta ei käy kunnolla pelkän orkkis nokka-anturin varassa. Pitänee hakee orkkis anturi tohon kampuralle, sen luulis jo parantavan käyntiä. Jotenkin uskaltaisin arvailla ton alkuperäisen nokan anturin olevan kunnossa koska sillä se edes käynnistyy ja kulkee.

      On nää joskus hankalia...

      Comment

      • Tommygun
        Newbiemmer
        • Jun 2008
        • 6
        • Häme

        #4
        Vikakoodit

        Jos vekotin vielä liikkuu, niin suosiolla merkkiliikkeen scanneriin. Sitten tarvittavat osat mukaan ja vaihtoon. Ei tarvi vaihtaa kaikkia antureita...

        Motonetin antureiden kanssa meni hermot viime talvena. Olivat joko valmiiksi mykkiä tai sitten toimivat 3 päivää

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎