Announcement

Collapse
No announcement yet.

Töötin voitelu? E36 vikinä ratti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masatus
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 867
    • Haukipudas

    Töötin voitelu? E36 vikinä ratti.

    E36:sen ratti piti ikävää vikinää ja näppäsin ratin pois ja putsasin ratin takaa tuon kellertävän messinkipinnan mikä vastaa tuohon kupariseen "piikkiin".

    Kysymys: tarviiko tuota ratin messinkipintaa voidella jollakin esim kuparitahnalla? Se on nyt putsattu aseöljyllä ja paperilla kuivattu, jos sen jättää ilman voiteita niin alkaako nuo pinnat kulumaan ja vikinä palaa nopeasti. Ja onko se kuparitahna tuohon oikea tökötti vai mikä?




    Ps: palkitsemiset yms hyvän otsikon johdosta voi laittaa privaan.
    Last edited by Masatus; 14-11-2010, 18:57.

  • KuuKi
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1055
    • Lahti

    #2
    kontaktispray.. auttaa esim. sähköpistokkeiden kontakteissa, voitelee metallin ja estää kosteutta.
    KuukiFix palvelee...
    sigpic
    NYT: A1 8X, T3, 190e
    EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Pitää voidella, kuparitahnaa vain.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Originally posted by KuuKi View Post
        kontaktispray.. auttaa esim. sähköpistokkeiden kontakteissa, voitelee metallin ja estää kosteutta.
        Eipä tahdo kontaktisprää kestää ratin slipringissä kulutusta pyhätöntä viikkoa.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Masatus
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 867
          • Haukipudas

          #5
          No joo nyt on kuparitahnaa vedetty slaissit pintaan ja ratin pyörityksestä johtunut vikinä poistunut. Eli siinä yksi keino poistaa ratinseudun vikinöitä, ja ei ollut kuin 5min homma, tuolla 4-puolaisellä bägittömällä ratilla.

          1.ratista meisselillä bmw-lätkä pois.
          2.lätkän takaa mutteri irti.
          3.vedä ratti pois.
          4.putsaa pinnat ja vedä uusi kuparitahna pintaan.
          5.kasaa romut takaisin paikoilleen.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Masatus View Post
            No joo nyt on kuparitahnaa vedetty slaissit pintaan ja ratin pyörityksestä johtunut vikinä poistunut. Eli siinä yksi keino poistaa ratinseudun vikinöitä, ja ei ollut kuin 5min homma, tuolla 4-puolaisellä bägittömällä ratilla.

            1.ratista meisselillä bmw-lätkä pois.
            2.lätkän takaa mutteri irti.
            3.vedä ratti pois.
            4.putsaa pinnat ja vedä uusi kuparitahna pintaan.
            5.kasaa romut takaisin paikoilleen.
            Tämä huom. vain siinä tapauksessa että ratin takaa ko.vanhanmallinen liukukontaktori vielä löytyy, eikä spiraalikehärulla.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎