Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 tekniikan vaihto 320iA -> 325i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    e36 tekniikan vaihto 320iA -> 325i

    Olen tässä miettinyt, että kun tuo minun 320ia kone räjähtää niin laittaisin tilalle 325 koneen manuaali askilla. Olen lueskellut foorumeilta, että 325i:tä on saanut ilman abseja ja abseilla. koska itselläni ei ole abseja, niin ei tekisi mieli sellaisia alkaa asentelemaan tekniikan vaihdon takia.

    elikkä hakisin vielä varmistusta, että onko niitä oikeasti saanut ilman ABS:siä? ja jos laitan 325:n motin itselleni ja manuaali askin, niin täytyy tietenkin muutoskatsastaa, mutta tarvitseeko olla jotain faktoja mukana kun tämän katsastaa, että on myös saanut ilman abseja?

    kellään kokemuksia?

    autona oli e36 320iA -91 ja kyllä, autossani ei ole abseja !
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    "Kun kone räjähtää"

    ??

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      #3
      Uskoisin että ei ilman abseja ole tehty e36 325:sia. Ja kannattaneeko tuo nyt muutenkaan(tätä vastausta kaikki odottivat varmaan)
      M550d

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        #4
        Originally posted by jumbo View Post
        Uskoisin että ei ilman abseja ole tehty e36 325:sia. Ja kannattaneeko tuo nyt muutenkaan(tätä vastausta kaikki odottivat varmaan)
        ei kait se sikseen kannatakkaan, mutta mielenkiinnosta sen voisi tehdä joskus.

        Originally posted by jr66 View Post
        "Kun kone räjähtää"

        ??
        sitten kun vetelee viimisiään. vähän huumorintajua?

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by jumbo View Post
          Uskoisin että ei ilman abseja ole tehty e36 325:sia. Ja kannattaneeko tuo nyt muutenkaan(tätä vastausta kaikki odottivat varmaan)
          Mä ymmärrän sellaset tekniikanvaihdot joita ei ole valmiina saatavana. Ne tehtaalla tehdyt 325i:t tuppaa olemaan toimivampia laitteita kuin kotitallissa sovelletut/sohelletut.
          Muutenkin , ne jotka oikeesti vaihtaa kattilan autoonsa ei kysele täällä foorumilla vaan.... vaihtaa sen kattilan.

          Topikin aloittajalle : kuka sitä tulee sulta kyselemään onko konehuoneessa 2 vai 2,5 ltr kattila?

          EDIT : Huomasin nyt vasta että eihän tässä oltukaan kattilaa vaihtamassa vaan uneksimassa.
          Originally posted by esa`pentula View Post
          kun tuo minun 320ia kone räjähtää
          mut onko se just kone mikä siitä seuraavaks räjähtää
          Last edited by petrolhead; 21-02-2010, 16:32.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • AMP
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 536
            • Turku

            #6
            Kaverille tehtiin 328:iin 325:nen motti kun ei ollut 328:ia saatavilla. Ainut mistä jäi käynnistyminen kiinni tai mitä vaille se jäi oli kun tarvitsi ottaa virtalukolta suoraan starttaus heräte startille että lähti normaalisti käyntiin. Joko johtosarjan tai jonkun liittimen erilaisuus varmaankin syynä.

            Tämä tekniikan vaihto olis tietenkin kannattanu tehdä alkuperäistä vastaavalla koneella mutta 2.5 löytyi omasta takaa joten jätettiin jälleenmyynti arvon yms mietiskely siihen.
            e65 730d

            Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #7
              Meitsillä olisi myydä heti M50B25 - löytyy myyntipuolelta. Kannattaa ostaa varalle, jos vanha räjähtää
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • esa`pentula
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1390
                • Tampere

                #8
                Originally posted by petrolhead View Post
                Mä ymmärrän sellaset tekniikanvaihdot joita ei ole valmiina saatavana. Ne tehtaalla tehdyt 325i:t tuppaa olemaan toimivampia laitteita kuin kotitallissa sovelletut/sohelletut.
                Muutenkin , ne jotka oikeesti vaihtaa kattilan autoonsa ei kysele täällä foorumilla vaan.... vaihtaa sen kattilan.

                Topikin aloittajalle : kuka sitä tulee sulta kyselemään onko konehuoneessa 2 vai 2,5 ltr kattila?

                EDIT : Huomasin nyt vasta että eihän tässä oltukaan kattilaa vaihtamassa vaan uneksimassa.

                mut onko se just kone mikä siitä seuraavaks räjähtää
                eihän tämä juuri tämänhetken asia ole. mietityttää vaan, että onko tuollainen edes mahdollista absejen takia. enkä näe järkeä ostaa toista M50b20 mottia tuonne vaan laittaisi samantien M50B25 ja manuaali askin?

                ja toinen on, että jos automaattilaatikko lyö itsensä pelistä jossainvaiheessa pois, niin olisihan se kiva laittaa manuaaliaski tilalle tai samalla uusi isompi kone.

                eiköhän se kone sieltä sitten joskus paukahda jos joku. (laatikon jälkeen)

                Topikin aloittajalle : kuka sitä tulee sulta kyselemään onko konehuoneessa 2 vai 2,5 ltr kattila?
                eikös ne katsastuksessa jotain sielä kuitenkin tiiraile?



                haaveiluahan tämä vain toistaiseksi on.
                Last edited by esa`pentula; 21-02-2010, 17:03.

                Comment

                • turbopuusti
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 823
                  • Lahti

                  #9
                  Kyllähän e36 325i on absit kun e30:kin on ne jo olleet. Mutta eipä tuota noissa vanhoissa kukaa kysele onko siellä se b20 vai b25. Mutta jos haluaa lakien mukaan niin joudut ne absit sinne värkkää
                  e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Koska tässä ollaan vaihtamassa sekä kone että vaihteisto (sekä kaikki niihin liittyvä) niin kannattaa ostaa valmis 325i josta purkaa tarvittavat osat siihen projektiin. Helppo siirtää korista toiseen ja esittää katsurille että ne on just oikeat.

                    Mitään järkeähän siinä ei ole muuta siitähän tässä ei ollutkaan kyse :think
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • esa`pentula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1390
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Koska tässä ollaan vaihtamassa sekä kone että vaihteisto (sekä kaikki niihin liittyvä) niin kannattaa ostaa valmis 325i josta purkaa tarvittavat osat siihen projektiin. Helppo siirtää korista toiseen ja esittää katsurille että ne on just oikeat.

                      Mitään järkeähän siinä ei ole muuta siitähän tässä ei ollutkaan kyse :think
                      olisihan se tietty järkevintä ostaa uusi auto, mutta kun haluaisi myös oppia ja rakentaa itse. mielenkiintoa ja tilaa löytyisi kyseiselle projektille, mutta tarvitsisi vain enemmän tietoa tästä asiasta onko tämä edes kuinka mahdollista katsastusta ajatellen?

                      järjellä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        #12
                        Voi jeesus. Asiasta puitu ties montako kertaa tämän foorumin historiassa. Mietitään jotain väsynyttä muutoskatsastusta - muutoskatsastaako näitä joku oikeasti? Yhtä naurettavaa, kun soitella jostain vararengaskotelon poistamisesta konttorille.
                        (muutoskatsasteleehan jotkut 316:seen B16:sen tilalle B18. Hienoa, kun prosentteja otteessa ja kaiken vaivan jälkeen +15hv. Tässä tapauksessa 41hv. Saa aika kova katsuri olla, että normaalin vuosikatsastuksen ohessa tonkii lohkosta merkintää kaiken letkujohto-nivaskan seasta ja kyseessä päältäpäin melkein identtiset moottorit Toki jos joku on herra Reino Rehellinen ja tuo vie yöunet, jos on vastoin lakia laitettu tuollainen tehomylly.)
                        Toisekseen, koko asia näyttää olevan ehkä joskus voisi - asteella, niin koko topicin painoarvo on nolla.

                        Sen kun nakkaat B25:sen sinne, kun on ajankohtaista ja thäts it. Melkein voisin lyödä satasen vetoa, että mitään ei kuitenkaan tule tapahtumaan, kuten 99%:lla samanlaisista topiceista.
                        Last edited by Rockford; 21-02-2010, 17:51.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • esa`pentula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1390
                          • Tampere

                          #13
                          no eiköhän se asia sitten jo selvinnyt. elikkä ei ne konttorin pojat sitten huomaa mitään jos ton b25 sinne lykkää ilman abseja. kiitokset neuvoista ja haukuista

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #14
                            Tässähän on tietenkin huomattava että se 2l kone on Siemensin järjestelmällä varustettu ja 2,5 Boschilaisella...pakoputketkin on eri...
                            Vaihteiston osaltahan sitten menee vielä varmaan kardaanikin vaihtoon ja pitää kytkinpoljinkin sinne kajuuttaan saada...onkohan siinä automaatissa edes kytkinpolkimen paikkaakaan valmiina :think
                            Siksi kannattaa ostaa se valmis auto, ja jos intoa ja halua vielä riittää niin ruveta vaihtamaan niitä osia siihen toiseen koppaan kun ne kerrankin on kaikki saatavilla. Niiden kaikkien tarvittavien osien ostaminen erikseen maksaa enemmän kuin se koko auto.

                            ...kaiken tuon homman jälkeen voi se katsurikin ruveta tarkemmin katselemaan että mitäs kaikkea tähän autoon onkaan tehty
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Tässähän on tietenkin huomattava että se 2l kone on Siemensin järjestelmällä varustettu ja 2,5 Boschilaisella...pakoputketkin on eri...
                              Vaihteiston osaltahan sitten menee vielä varmaan kardaanikin vaihtoon ja pitää kytkinpoljinkin sinne kajuuttaan saada...onkohan siinä automaatissa edes kytkinpolkimen paikkaakaan valmiina :think
                              Siksi kannattaa ostaa se valmis auto, ja jos intoa ja halua vielä riittää niin ruveta vaihtamaan niitä osia siihen toiseen koppaan kun ne kerrankin on kaikki saatavilla. Niiden kaikkien tarvittavien osien ostaminen erikseen maksaa enemmän kuin se koko auto.

                              ...kaiken tuon homman jälkeen voi se katsurikin ruveta tarkemmin katselemaan että mitäs kaikkea tähän autoon onkaan tehty

                              Pakoputki voi olla eri, mutta sopinevat kyllä ristiin, ainakin pakosarjat on samanlaiset molemmissa koneissa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎