Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 nitinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patu25
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 80
    • Tampere

    #16
    Originally posted by esa`pentula View Post
    nitinä kuuluu epätasaisella tiellä normaaliajossa esim. maalaiskylien teillä ja huonoilla sorateillä (asfaltilla ei kuulu). ei kuulu vaihteenvaihdossa (automaatti), liikkellelähdöissä tai kurveissa.

    ääni kuulostaa enemmänkin metalli metallia vasten nitinältä/hankaamiselta. puslista kuuluisi varmastikkin enemmänkin kolina kuin tälläinen nitinä. ääni on pysynyt samanlaisena siitälähtien kuin se on tullut.

    Juu-u... Näiden kuvailujesi perusteella ei kyllä vaikuta perän repeämiseltä. Voisit tarkistaa pitkittäistukivarsien kiinnitykset helmaan ja voisihan kyllä jokin katkennut pulttikin pitää ääntä. Voisi auttaa paikallistamaan nitinää, että rasvailisit puslia yksitellen ja kävisit kokeilemassa ajaa aina välillä.

    Mutta nosturilla käyntiä ja rengasrautaa vaan useampaan kertaan, niin eiköhän se sieltä löydy!

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Peltsii View Post
      Meikäläisen veikkaus menee vieläkin siihen apurungon kiinnikkeisiin. Samanlainen ääni kuului itsellä, eikä sitä repeämistä tosiaan välttämättä näe silmällä. Auto nosturille ja vaihdetta päälle ja katso miten apurunko elää
      tähän hätään ei ole nosturia käytössä, mutta eiköhän semmoselle lähiaikoina pääse seurailemaan tuota apurungon käyttäytymistä.

      Originally posted by patu25 View Post
      Juu-u... Näiden kuvailujesi perusteella ei kyllä vaikuta perän repeämiseltä. Voisit tarkistaa pitkittäistukivarsien kiinnitykset helmaan ja voisihan kyllä jokin katkennut pulttikin pitää ääntä. Voisi auttaa paikallistamaan nitinää, että rasvailisit puslia yksitellen ja kävisit kokeilemassa ajaa aina välillä.

      Mutta nosturilla käyntiä ja rengasrautaa vaan useampaan kertaan, niin eiköhän se sieltä löydy!
      ooraid, tarkistanpa nämä seuraavaksi. ja rasvailua.

      kiitokset neuvoista taas

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        #18
        nitinän syy löytynyt

        elikkäs eilen ajelin töistä kotiin normaalia kuoppaista asfalttipätkää. Tietenkin löysin isoimman töyssyn jonka seurauksena kuului jäätävä pamaus. Olin paskat housuissa aivan varma, että nyt se apurunko petti, mutta ei. Syynä olikin takaiskari joka oli tullut verhoilun läpi takakontin puolelle, hienoa.

        Ei muuta kuin kaverin baijerilaisesta kirvottamaan uutta yläpäätä ja homma korjaantui. Yläpään kiinnikkeestä oli muljahtanut kumiosa itse metallista pois, vähän kuin olisi jokin pusla.

        kuva tilanteesta:

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          Tuo kumihan ei ole kiinnitetty siihen ympäröivään metalliin mitenkään. Madalletun alustan perisynti että iskarin rajoitinkumi nojaa melkein kokoajan tuohon ylälaakeriin ja jos siitä on vielä se alempi metallirikka jätetty pois niin ihan varmasti se kumilaakeri nöyrtyy ennemmin tai myöhemmin.
          Palonkos sulla on joustovaraa ennenkun rajoitinkumi pohjaa siihen ylälaakeriin?

          ...näyttää olevan jätetty löysälle tuo iskarin mutterikin ja rikka väärinpäin.
          Last edited by Jürgen_; 02-04-2010, 16:28.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • esa`pentula
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1390
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Tuo kumihan ei ole kiinnitetty siihen ympäröivään metalliin mitenkään. Madalletun alustan perisynti että iskarin rajoitinkumi nojaa melkein kokoajan tuohon ylälaakeriin ja jos siitä on vielä se alempi metallirikka jätetty pois niin ihan varmasti se kumilaakeri nöyrtyy ennemmin tai myöhemmin.
            Palonkos sulla on joustovaraa ennenkun rajoitinkumi pohjaa siihen ylälaakeriin?

            ...näyttää olevan jätetty löysälle tuo iskarin mutterikin ja rikka väärinpäin.
            jepjep, viimekesänä sen uusin. mitenkäs voiko tuon prässätä takaisin ja laittaa vielä takaisin vai onko se jo finiitto.

            alempaa metalliprikkaa ei ole jätetty pois ja ylä prikan olin laittanut molemmin puolin väärinpäin, nyt oikeinpäin kun katsoin illalla realoem:stä.

            joustovaraa en ole katsonut, täytyy tarkistaa.

            mutteri on löysällä kun tajusin ottaa kuvan vasta kun olin alkanut sitä irroittaa, olin silloin myös löystänyt yläkiinnikkeen muttereitakin. olisi pitänyt ottaa kuva myös kun koko helahoito oli tullut verhoilun läpi, mutta unohtui.

            uuden sain paikalleen samanapäivänä, löi myös pyöreäksi iskarin männän olakkeen missä prikka pysyy paikallaan, tippumatta alaspäin. tai sitten se oli lyönyt sen jo aikaisemmin pyöreäksi josta ainakin johtuisi tuo läpituleminen.

            EDIT: -15 madallus takana ja jotkut bach iskarit nuo oli muistaaksein.
            Last edited by esa`pentula; 02-04-2010, 19:37.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #21
              Uutta tilalle, mielellään oem laatua niin kestää.
              Niin ja nuo prikat tosiaan näkyy olevan väärinpäin.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎